Mrs. Danish Mayz[H]

By Blackrose_114

88.4K 3.6K 960

BOOK 2:Mrs. Danish mayz BOOK1: DIAMOND HIGH SCHOOL Siapa ingat lagi kepada Tengku Amyra Northem dan Tengku D... More

prolog
BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
NOTE
BAB 14
SPAIN
BAB 15
BELGIUM
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34

BAB 4

3.1K 127 11
By Blackrose_114

"Aku baru keluar toilet la kak..."- jelas Qira

"By the way,why are you calling me?"- soal Shaf hairan

"Lagi satu,kalau makanan dah sampai,kau makan lah dulu. Tak payah tunggu aku..."- sambung Shaf yang masih berada dalam talian.

"Aku memang tengah makan tapi,aku perasan ada orang tengah intip aku sekarang ni. Aku tak kisah kalau aku sorang,ni ada Riskqi Brother's lagi, dengan anak aku dalam perut ni lagi...kau tolong call budak-budak boleh? But,make it slowly so that they will not regonised,ok?"- ujar Qira

"Ok"- balas Shaf lantas mematikan talian

Shaf segera menelefon anak buahnya untuk datang ke Sunway Pyramid secepat mungkin dan siasat siapakah makhluk yang sengaja mencari nahas dengannya. Selesai memberi arahan kepada anak buah nya melalui talian,Shaf pantas bergerak ke Secret recipe.

"Kau okey,kak?"- soal Shaf risau sebaik sahaja sampai di meja yang diduduki mereka tadi.

"I'm okay...how?got it?"- soal Qira

"Considered settle. Enough,eat faster then, we're back. "- ujar Shaf

Mereka pun menyambung makan makanan mereka yang telah diorder tadi. Kembar dua orang tu pula enak sambung tidur selepas diberi susu badan yang telah dipamkan ke dalam botol oleh Kak Su.

Setelah selesai makan, mereka segara ke car park basement mall tersebut mengambil kereta milik Shaf dan pulang ke rumah mereka. Mereka tidak boleh berlama-lama di situ kerana keadaan tak selamat. Ditambah pula dengan keadaan Qira dan mereka membawa Riskqi Brother's bersama mereka. Keselamatan Qira dan babies  lebih penting daripada  Shaf sekarang.

"Do you saw what I  saw just now?"- soal Qira kepada Shaf

"Hmmmmm"- hanya itu yang keluar dari mulut Shaf

"Get in car,now! Don't forget lock the door."- arah Shaf mendatar dengan muka beku. No more Shaf. She's Rossa The Heartless.

Qira dan Shaf melajukan langkah mereka ke arah kereta yang diletak tidak jauh dari situ. Shaf dan Qira pantas meletakkan Riskqi Brother's di dalam baby car seat sebaik sahaja sampai di kereta. Shaf membiarkan Qira masuk terlebih dahulu ke dalam kereta sebelum dia menuju ke arah pemandu.

"Lock the door."- sempat Shaf berpesan sekali lagi sebelum Qira menutup pintu kereta.

Tak sempat Shaf ingin membuka pintu kereta bahagian pemandu,dia diserang dari belakang oleh seorang lelaki. Nasib baik dia sempat mengelak dan pukulan tersebut terbabas mengenai cermin kereta bahagian pemandu yang menyebabkan cermin keretanya retak.

Lelaki tersebut tidak berputus asa, dia cuba untuk menyerang Shaf sekali lagi namun nasib tidak menyebelahinya apabila Shaf pantas mengelak dan menghadiahkan back flip kepadanya. Nasib baik hari itu dia memakai blouse bersama seluar slack. Maka tidak menjadi halangan untuk dia melakukan serangan yang menggunakan kaki. Lelaki tersebut jatuh terlentang manakala hidungnya berdarah bahana  sepakan Shaf.

"Who sent you?"- soal Shaf dingin

"Heh. Do you think I wanna tell you? Stupido!"- sinis lelaki tersebut bersuara

Tanpa berfikir dua kali,Shaf pantas mengangkat lututnya dan menendang kelangkang  lelaki tersebut lalu menyiku dagu lelaki tersebut. Lelaki tersebut jatuh menyembah lantai basement sambil meringkuk kesakitan.

Tepat pada masanya, anak-anak buah Shaf sampai dengan vallfire hitam milik Shaf yang diberi kepada anak-anak buahnya bagi memudahkan pergerakan mereka secara berkumpulan walaupun mereka mempunyai kenderaan masing-masing dan kebanyakan daripada kenderaan mereka semuanya mewah malah ada yang diimport dari luar negara.

"Take him to markas. Make him open his mouth."- arah Shaf dengan dinginnya kepada anak-anak buahnya.

"Si, Ross"- balas anak buahnya

Sebaik sahaja kelibat anak-anak buahnya hilang bersama lelaki tersebut,Shaf pantas masuk ke dalam keretanya. Hala tuju dia sekarang adalah rumah sebab dia dah tak tahan dengan badan yang melekit akibat membelasah anak buah musuhnya tadi.

"Are you okay?"- soal Qira risau

Shaf hanya mengangguk lalu menghidupkan keretanya. Alah, bukannya dia tak biasa belasah orang. Lebih daripada itu pun dia pernah buat. Apa sangatlah kalau setakat pengsankan lelaki tadi. Shaf pantas memandu keluar dari mall tersebut.

"Kau kenapa,dik?"- soal Qira. Hairan melihat adik kembarnya yang hanya membisu daripada tadi. Selalu nya ada jer benda dia nak tahu. Apa lagi kalau bukan perkembangan musuh.

"Nothing"- balas Shaf pendek

Ada sesuatu yang mengganggu fikirannya sekarang
Sesuatu yang sudah lama dia lupakan.

"You can lies others but not me."- kata Qira mendatar

Dia dapat rasakan yang ada sesuatu yang mengganggu Shaf. Dia boleh tahu isi hati Shaf je bukan boleh baca fikiran Shaf.

"Actually,I bumped someone when get out from toilet...but I can't saw his face cause he wears cap and hoodie..."- terang Shaf lambat-lambat

" So?"

"He looks familiar."

"Just that?"

"I felt  like I used to close with him before"

"Just now,you said that you didn't see his face...now,you said you you used close with him. What wrong with you, Tengku Amyra shafryna?!"- berang Qira

"I don't know."- keluh Shaf

"Who? Dash?"-soal Qira

" Who?"- soal Shaf hairan

"Lelaki yang kau terlanggar tadi la..."- jawab Qira mendatar

Shaf hanya diam tidak menjawab soalan Qira sebelum perlahan-lahan dia menganggukkan kepalanya.

"Do you miss him?"

Kelebihan Qira memberi jawapan kepadanya.

"Yes. You miss him. A lot. But why you lying yourself,Adik?"

Yes. Dia tidak boleh menipu Qira. Mereka kembar. Kembar yang bersatu jiwa. I miss him so much.

I miss him over the moon and come back.

I miss him a lot.

I miss that stupid brat.

I miss him damn much.

Yes,I know it's wrong miss someone that not belong us even just engaged.

But I can't control my feeling towards him.

I don't know what's wrong with me.

Qira hanya diam mendengar luahan hati Shaf. Hati yang nampak kuat,dingin dan beku dari luarannya namun sangat lemah dalamannya.

Sungguhlah fitrah manusia itu ingin disayangi dan dicintai walaupun dia sudah dicintai dan disayangi oleh Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

"Satisfied?"- sindir Shaf

Qira hanya sengih tak bersalah.

"Find him"- ujar Qira tiba-tiba

"He's someone fiancee"- balas Shaf mendatar

"Tunang boleh putus apa?"

"I just don't want to ruin others happiness..."- jawab Shaf sayu

"It's up to you."


















⚔️⚔️⚔️⚔️🏹🏹🛡️🏹🏹⚔️⚔️⚔️⚔️














"Kau boleh bawa tak tu?"- soal Shaf

"Boleh...ringan jer..."- jawab Qira

"Aku tak risau pasal baby tu,aku takut twin kau tak sempat nak tengok Mama Myra dia yang gorgeous ni jer..."- ujar Shaf angkat bakul sendiri.

"Tak apalah kalau tak tengok muka kau yang macam toilet pecah tu. Asalkan dapat tengok muka Mama dan Papa dia yang cute and handsome."- Qira memulangkan paku buah keras. Shaf tayang riak nak muntah pink.

"Kurang asam keping kau! Muka aku yang cantik lagi comel ni, kau cakap macam toilet pecah!!"- berang Shaf

Qira hanya memekakkan telinga lalu berjalan ke arah pintu masuk. Namun, tak sampai dua langkah, suara Shaf menghalang pergerakan Qira.

"Put the baby back in his car seat,Tengku Aqyra Shazryna!"- arah Shaf tegas. Bila dia dah sebut nama penuh orang tu maknanya dia memang  betul-betul serius.

"It's okay, I can handle it." Sifat degil Qira memang susah nak hakis walaupun dia lembut sedikit daripada Shaf. Sikit je tak banyak. 

"NO!"- marah Shaf

Kali ni betul-betul marah. Orang risaukan dia,dia pula yang tak risaukan diri sendiri. Aku tak tahu lah macam mana laki dia handle perangai degil si Qira ni.

"Alright,alright...no hard feeling."- Akhirnya Qira mengalah. Tak sanggup nak tengok Shaf versi membebel. Lagi teruk dari grandma tahu tak?

"What's going on here?"- soal seseorang yang muncul dari dalam rumah

"Ni ha...bini kau ni,tak padan dengan perut memboyot...ada hati nak dukung baby. Tak sedar ke diri tu nak bawa perut sendiri pun dah tak larat...ada hati nak bawa baby lain. Dia ingat si Rish tu ringan macam gula-gula kapas ke? Dah la tepi sikit aku nak masuk ni."- bebel Shaf

Mata lelaki itu mencerlang tajam kearah Qira.

Qira hanya menunduk,mendiamkan diri. Bukan takut tapi hormat. Rasa gerun ada juga la sikit memandangkan dia dah lama tak bersifat kejam sejak mengandung ni. Cuma nakal yang terlebih tu adalah sikit. Sikit jer,tak banyak. Lagipun dia tak kuat nak tenung wajah dingin di hadapannya itu lama-lama. Boleh terberanak dia kat situ.

Baby yang berada didalam dukungan nya diambil oleh lelaki tersebut. Dia hanya membiarkan. Tak kuat nak halang. Dia bagaikan telah disihir oleh lelaki tersebut agar menurut segala tingkah lelaki tersebut tanpa menyoal.

"Cakap balik esok..."- ujar Qira lalu tangan kasar lelaki tersebut diambil dan dicium lembut olehnya. Lelaki tersebut membalas dengan mencium ubun-ubun Qira yang berbalut shawl  berwarna navy blue.

"How can I leave you alone with your condition? Lagipun mana boleh tinggal lama-lama orang sebelah ni...nanti berlubang kepala."- ujar lelaki tersebut

DENG!

Sebiji kena atas batang hidung sendiri. Padan muka!

Qira hanya diam. Memang tidak dapat dinafikan. Pernah suatu ketika orang sebelah dia outstation 2 minggu,buka jer pintu rumah lepas balik dari outstation yang sepatutnya dia pergi 2 minggu tapi dia pergi seminggu jer, pistol milik Qira sudah selamat melekat kat dahi dia. Betul-betul di  dahi dia. Gelabah jugak lah dia masa tu sebab dia tertinggal pistol dia dalam kereta sebelum masuk ke dalam rumahnya. Nasib baik dia cepat control macho dan nasib masih menyebelahi dia sebab Qira tak nampak muka pucat dia tak berdarah masa tu. Masatu dia tak fikir pun tu Qira sebab gelabah sangat. Tapi setelah sekian lama mendiamkan diri,tak ada apa-apa pun yang jadi. So, slowly dia turunkan pistol Qira yang melekat kat dahi dia dan serentak itu pistol tersebut jatuh ke lantai. Nasib tak meletup jer pistol sebab terhempas. Tidak lama kemudian,dia terdengar esak tangis seseorang. Rupa-rupanya, Qira yang menangis tersedu-sedan.

Qira tersedar dari lamunan panjang apabila terasa badannya dipeluk eh seseorang dari tepi.

"Hey! What's wrong?"- soal lelaki tersebut

"Nothing. Just  teringat ada orang tu yang nak kena headshoot dengan kita sebab balik tak bagitau..."- perlu Qira sedas

Sungguh! Masatu dia tak tahu pun yang tu lelaki tersebut sebab dia cakap outstation 2 minggu. Last-last, seminggu dah terpacak depan rumah. Dia ingat tu musuh dia walaupun dah ada bodyguard yang berkawal kat luar rumah.

"Isy,isy,isy...siapalah yang malang sangat sampai nak kena headshoot dengan orang tu kan?"- lelaki tersebut memulangkan paku buah keras

Akhirnya berderai tawa dua manusia tersebut di halaman rumah. Bayi yang berada dengan lelaki itu diam je seolah-olah memberi peluang untuk mereka menjejak kasih.

"When you arrived?"- soal Qira sebaik sahaja tawanya reda

"About an hour. Where are you going,darling?"

"Walk. Bawak Riskqi Brother's jalan-jalan dengan adik."

Lelaki tersebut terus memandang tajam kearah Qira.

"What I told you before?"- soal lelaki tersebut dengan suara yang menahan marah.

Nasib bini jer. Kalau tak dah mati aku tembak.

"Don't go out without your permission,
don't go anywhere without you...don't ever left the home when you're not around..."- jawab Qira takut-takut satu persatu

"And what are you going?"- marah lelaki tersebut

"Get out without your permission,
get out without you...left the home..."- jawab Qira lambat-lambat

Suara Qira yang seperti menahan tangis itu membuatkan lelaki tersebut ingin ketawa namun ditahannya. Dia tak adalah marah sangat sebab Shaf dah bagitau dia sebelum mereka keluar lagi. Tapi dia saja jer nak tengok muka Qira yang tersebek-sebek tu. Comel sangat! Rasa nak gigit-gigit jer pipi pau tu. Geram!

Namun senyuman lelaki tersebut mati sebaik sahaja melihat setitis demi setitis mutiara jernih milik Qira jatuh kepada pipinya.

"Nothing left?"- soal lelaki tersebut

Qira hanya menggelengkan kepalanya sambil tertunduk tanda tiada.

"Liar!Such a liar!"- tengking lelaki tersebut

Qira yang sedia menundukkan semakin menunduk ksambil mengusap perutnya yang memboyot.

"Anything?"- tanya lelaki tersebut sekali lagi

"Ki...ki...kitorang...ke...ken...kena...se... se...rang..."- jawab Qira tergagap-gagap.

"Did you fight them?"- soal lelaki tersebut

"Are you insance?"

Entah dari mana keberanian Qira datang. Dia mengangkat muka mandanng lelaki di hadapannya dengan berani walaupun matanya sudah merah menahan air mata dari keluar.

"What?!"- provok lelaki tersebut

"You want my twin die? You want to lost me? You. want. to. kill. us. SYED. AQIL. SHAZANI. GAZELLE!"- bentak Qira dengan dada yang berombak menahan amarah yang memuncak  sambil memukul dada lelaki tersebut melepaskan amarah.

"You're insance,Shaz. You Wanna kill our twin? there have reasons why I don't give you permission to get out alone without me. You know what?  I felt like wanna to die when my people call and told me that you and Shaf have been attacked."- ujar lelaki tersebut panjang lebar

"I'm sorry"- ucap Qira lantas memeluk kemas tubuh lelaki tersebut.

"Na, it's okay... Remember,this is last time okay?"

Qira hanya mengangguk  mengiakan.
Dah tak larat nak nangis. Sekarang pun dah rasa macam nak pengsan jer.

Shaf yang berada di beranda biliknya hanya memandang kosong ke arah merpati dua sejoli itu berdrama depan dia.

Free-free jer dapat tengok drama swasta depan mata. Dah la buat drama betul-betul depan beranda bilik dia sebab bilik dia betul-betul depan halaman yang menghadap jiran hadapan. Memang boleh tengok la tadi tingkat atas ni. Macam dah takda tempat lain jer nak buat drama swasta korang berdua ni.

'Aihh... jealous ke? Kalau kau nak rasa kasih sayang seorang lelaki ajnabi, kahwinlah minah oiiii...'

Shaf yang sedang mengelamun itu tersentak mendengar suara hati tersebut. Memang tak ada orang lain. Seorang sahaja yang boleh baca suara hatinya.

'QIRA! TAK GUNA PUNYA KAKAK! NASIB BAIK KAU MAK BUYUNG TAU TAK?! KALAU TAK DAH LAMA BERLUBANG KEPALA KAU AKU TEMBAK !'- bentak Shaf

'Well,thanks to my twin anyway'- bidas Qira sinis

"Are you okay,darling?"- soal lelaki tersebut risau

Siapa tak risau kalau orang sebelah dok termenung pastu jeling-jeling ke atas. Apa yang tak kena pun tak tahulah.

"I'm okay."- balas Qira pendek

"Let's get in. It's hot out here and you will get  sick..."- ujar lelaki tersebut

"Kalau sayang sakit, abanglah tolong ubatkan..."- ucap Qira bersahaja

"If you are not pregnant, hari-hari sayang demam pun tak apa... I can take care of you..."- balas lelaki tersebut

"Why?"

"Cause you're like others person that I know when you sick. In addition when you pregnant,you're weird. I have through everything so that I knew who you're inside outside, understand?"

"Are you mocking me?"- protes Qira

"No, darling..."

"Then?"

"Woi! Dah-dah lah tu buat drama kat luar rumah MUMMY ni aku ulang sekali lagi, luar rumah MUMMY. RUMAH MUMMY!! Pergi sambung dalam bilik sana la...nak termuntah aku tengok drama swasta korang dari tadi."- bebel Iry

Sudah! Beruk mana pulak yang terlepas ni??

Bukan Iry namanya kalau tak sound orang. Shaf yang berada di balkoni hanya menggelengkan kepala lantas melangkah masuk ke dalam biliknya.

'Are you offend,dik?'- soal hati Qira

'No...'

Remember who are they? Yes,they can talk with heart and knowing each other feeling

'I'm out. Markas'

'Be careful'

'You're the one who should be careful,sister...'

Shaf lantas menukar pakaiannya kepada jaket kulit hitam dan shawl yang dibelit alar kadar. Selepas bersiap,dia lantas mencapai kunci kereta Audi R8 nya dan memandu ke markas.

Sampai sahaja di markas, Shaf bergegas ke bilik dimana terletaknya anak buah seseorang yang berani mengganggu ketenteramannya.

Musuhnya sudah berani bertindak. Dia perlu lebih berhati-hati. Dia tak akan berdiam diri kalau ada sagaris calar pun pada badan ahli keluarga dia.








Ignore English sentences..

It's a lot of grammartical error...

Continue Reading

You'll Also Like

1.2M 61.9K 133
Segalanya adalah sebuah kebetulan.Takdir mereka telah pun bermula dengan pertemuan pertama tanpa sengaja antara mereka. Sejak pertemuan tragis itu...
305K 11.7K 47
Siapa Yang Tidak Mengenali Silver Death Mafia, Kumpulan Mafia Paling Ditakuti Di England Dan Di Segenap Dunia. Pengaruh Kumpulan Itu Sungguh Kuat Dan...
1M 35.2K 34
Warning : kiss scene/ harsh words Warning 2 : cliche ****** "Aku sayang kau Najwa, tapi aku tak boleh cintakan kau lagi." - Adam ****** "Lepaskan say...
436K 10.2K 6
[Cover by :: @SignorinaRoselle] Kisah Ramadhan dan Syawal bersama RED EVIL MAFIA.. Kepulangan mereka ke Malaysia kerana ingin menyambut Ramadhan dan...