Oh My Husband

By missyhzy29

419K 12.4K 301

[ N E W V E R S I O N ] Sinopsis Tidak mustahillah jika jatuh cinta dengan kawan kepada abang sendiri. Apat... More

BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
Rehat jap
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
REHAT JAP
BAB 60
BAB 61
BAB 62
BAB 63
BAB 64
BAB 65
BAB 66
BAB 67
BAB 68
BAB 69
100% Recommend
BAB 70
A/N
BAB 71
BAB 72
BAB 73
BAB 74
BAB 75
BAB 77
BAB 78
A/N
BAB 79
BAB 80
BAB 81
BAB 82
A/N
BAB 83
BAB 84
BAB 85
BAB 86
BAB 87
BAB 88
BAB 89
BAB 90
BAB 91
BAB 92
BAB 93
BAB 94
BAB 95
BAB 96
BAB 97
BAB 98
BAB 99
BAB 100
BAB 101
SPECIAL CHAPTER 1
SPECIAL CHAPTER 2
NEW STORY PROMOTION

BAB 76

2.8K 117 3
By missyhzy29

Welcome back to another chapter. Seperti biasa jangan lupa tekan vote ya. 70 votes diperlukan untuk open chapter 77




      SELEPAS bersarapan mereka semua terus  masuk ke dalam taman tema air berkenaan. Memang teruja lah si kembar itu. Begitu juga Haikal. Budak kecil itu memang tidak sabar mahu bermain-main bersama Aryan dan Haziqah.

"Meh sini beg tu Abang bawa." Ryan terus mengambil beg yang disendang oleh Hani. Di dalamnya ada pakaian anak-anaknya serta pakaian suaminya untuk ditukar nanti. Pakaian Hani pun ada juga. "Sayang nak mandi kolam juga ke nanti?" Ryan bertanya setelah mereka berdua melangkah masuk ke dalam.

Hani terus menggeleng kepalanya. "Tak. Saya saja bawa sebab takut nanti baju basah terkena percikan air." Dia malas mahu bermandi-manda. 

Bila mereka turun ke ruang lobi kelihatan ahli keluarga yang lain telahpun turun. "Abang Razali mana?" Ryan bertanya. Tidak pula dia melihat kelibat abang sulungnya itu. Selalunya Razali lah yang paling awal sampai. Tapi hari ini tidak pula.

"Dia naik kejap ambil barang tertinggal." Syaza yang kebetulan terdengar terus menjawab. Ryan mengangguk sahaja lalu melepaskan pegangan tangan anaknya itu.

Haziqah terus sahaja menghampiri Haikal. Dia memandang budak lelaki itu sambil tersenyum. Haziqah memang suka berkawan dengan Haikal sebab Haikal jenis yang suka layan budak.

Selama ini dia sunyi kerana dia merupakan anak tunggal, tapi kini tidak lagi kerana dia ada sepupunya iaitu Haziqah dan Aryan, serta adiknya yang bakal lahir itu.

Syaza masih di awal kehamilan dan kemungkinan akan melahirkan tahun hadapan. Hani pun bakal melahirkan tahun hadapan. Kemungkinan pada awal tahun. Dan sudah tentu anak Hani dan Syaza akan seumur.

Aryan pula setiap sahaja di sebelah mamanya. Sesekali dia memandang kakak kembarnya itu sebelum dia memandang mama dan papanya semula. Aryan tidak lah berapa rapat dengan Haikal. Tapi kalau bab mainan laju je dia nak dekat dengan Haikal.

Selepas sahaja berjalan-jalan di sekitar taman tema air itu Hani lantas duduk berehat. Lenguh kakinya berjalan tadi. Jadi dia sekadar memerhati sahaja anak-anaknya yang sedang bermandi-manda di kolam itu bersama Aryan.

"Aryan jangan main jauh-jauh tu. Main dekat dengan abang Haikal dengan kakak je." Hani memberitahu. Aryan mengangguk sahaja lalu menghampiri kakaknya semula.

Ryan yang tengah bersandar di tepi kolam itu segera memandang ke arah anak-anaknya sebelum dia menoleh memandang Hani pula. Lama dia memerhati isterinya itu dari jauh.

Hani, Datin Fauzian dan Syaza tidak turut serta bermandi-manda. Ketiga-tiga wanita itu sekadar menjadi pemerhati sahaja. Tapi Syaza dan Datin Fauzian duduk bersama manakala Hani seorang diri. Dia mahu duduk berhampiri dengan anak-anaknya supaya senang dia memantau anak kembar mereka.

Hani yang ketika itu sedang memandang ke arah anak-anaknya perasan akan ada mata yang sedang memerhati dirinya. Matanya bergerak memandang sekeliling sebelum matanya berhenti pada sepasang mata yang sedang merenung dirinya.

Dia termalu sendiri melihat renungan suaminya dari jauh itu. Ryan tersengih sahaja lalu melangkah keluar dari kolam berkenaan. Dia terus sahaja menuju ke tempat isterinya itu.

Tuala yang berada di atas meja itu dia ambil sebelum digunakan untuk mengelap muka dan rambutnya yang masih basah itu. Ryan terus melabuhkan punggungnya di sebelah Hani. Tangan kanannya serta merta diletak di atas bahu isterinya.

Hani biarkan sahaja kerana dia masih memandang pergerakkan suaminya yang sedang mengeringkan rambut itu.

"Kenapa tengok Abang macam tu?" Ryan bertanya dengan senyuman. Hani pula tersenyum sahaja sambil menggelengkan kepalanya. Dia terus menoleh semula memandang Aryan dan Haziqah.

Ryan turut melakukan perkara yang sama. Dia turut memandang ke arah anak-anaknya itu. "Seronok je dua beradik tu." Ujarnya. Tangan kanannya itu bergerak mengusap bahu Hani.

"Sayang tak nak ke mandi sekali?" Sekali lagi dia bertanya untuk mendapatkan kepastian. "Tak nak. Malas." Balas Hani. Padahal dia nak je ikut mandi tapi tak ada baju yang sesuai dia bawa untuk bermandi-manda. Kebanyakkan bajunya merupakan gaun mengandung dan juga blouse. Tersangatlah tidak sesuai.

"Nanti balik bilik Sayang mandi lah dalam tab tu. Dengan Abang." Katanya sambil tersenyum. Hani terus memandang Ryan. "Jangan nak mengada ya." Dia tertawa kecil sahaja. "Abang gurau je lah Yang. Kuat sangat sensitif dia lah. Tapi kalau Sayang sudi apa salahnya kan?" Sempat dia mengusik.

Hani pun terus sahaja menampar dada Ryan yang terdedah itu. Tapi sebelum Hani menampar dengan lebih kuat Ryan terus menahan tangan isterinya itu. "Jangan lah Sayang. Sakit tau." Walaupun tangan kecik tapi masih berbisa bila terkena tamparan di dada tu tau.

















      RYAN yang tidur-tidur ayam itu segera terbangun bila mendengar bunyi ketukan pintu. Selepas sahaja balik dari bermandi-manda tadi dia dan Hani terus berehat di bilik mereka manakala dua beradik itu bermain bersama Haikal di bilik abangnya.

"Siapa tu?" Ryan bertanya. Dia tidak dapat bergerak kerana tangannya ditindih oleh isterinya yang nyenyak sahaja tidurnya. "Room service." Ryan mengecilkan matanya sebelum perlahan-lahan menarik tangannya dari bawah kepala Hani.

"Room service kepala hotak kau. Ingat aku tak kenal ke suara kau." Dia tahu itu Ikhwan kerana awal-awal lagi dia sudah meletak tanda ' Do Not Disturb ' di luar biliknya itu. Sudah tentu pekerja di sana memahami dan tidak mahu menganggu mereka.

Dia kemudian mengambil baju t shirt yang dia letak di atas kerusi itu lalu disarung ke tubuhnya sambil berjalan ke arah pintu.

Ryan memandang Ikhwan dengan muka yang tidak berpuas hati bila pintu itu dibuka. "Kau ingat aku tak kenal ke suara kau. Nak apa ni? Anak-anak aku tak ada dekat sini." Dia bertanya.

"Eh kau kenal ek suara aku. Kena tukar ni nanti. Tak, aku datang bukan nak budak berdua tu. Nak ajak kau dengan adik aku makan. By the way adik aku mana?" Ryan membuka luas pintu itu supaya Ikhwan dapat melihat Hani yang tengah tidur di atas katil itu.

"Tu hah tidur. Dia kata dia penat. Jadi aku biarkan je dia tidur." Ryan memberitahu. Dia malas mahu menganggu tidur isterinya itu

"Habis kau tak nak makan ke?" Ikhwan bertanya. "Nanti je lah aku dengan Hani turun cari makan. Kau pun tahu kan adik kau tu tak suka kena ganggu tidur. Kau nak dia jadi hulk ke?" Hani memang pantang bila tidurnya diganggu. Apatah lagi bila diganggu tanpa sebab.

Dulu pernah sekali Ryan menganggu tidurnya tanpa sebab. Memang kena lah Ryan oleh Hani. Habis tubuhnya itu dipukul menggunakan bantal oleh Hani. Memanglah berdosa kerana Hani tidak menghormati suaminya itu tapi selepas itu dia meminta maaf.

Ryan tak anggap serius pun. Dia anggap Hani sekadar bergurau. Dan buat apa dia nak marah Hani sedangkan salahnya menganggu tidur isterinya itu. Ryan tidak berdendam pun dekat Hani kerana dipukul oleh bantal.

"Hmm ye lah. Aku gerak dulu." Ujar Ikhwan. Ryan sekadar mengangguk sahaja. Bila Ikhwan sudah melangkah pergi dia terus menutup pintu dan menuju ke katil semula.

Dia kemudian duduk di sebelah Hani yang masih tidur itu sambil membuat kerjanya. Ada lagi beberapa kerja yang dia kena siapkan. Dia kena semak semula emel yang dihantar oleh Lia seketika tadi memandangkan dia pun tidak ada kerja hendak dibuat.

Ryan tengah fokus menyemak emel berkenaan ketika pintu bilik itu diketuk sekali lagi. Kedengaran jelaa suara anak-anaknya di luar. Dia sekali lagi turun dari katil lalu melangkah ke pintu.

"Kau tak turun makan ke?" Razali bertanya. Ryan menggeleng sahaja. "Hani tu tengah tidur. Tak kan aku nak tinggalkan sorang pula." Katanya sambil memberi ruang untuk Aryan dan Haziqah masuk.

"Mama tengah tidur tu so be quite ok?" Dia memberitahu anak-anaknya itu. Dua beradik itu mengangguk lalu menutup mereka menggunakan tapak tangan.

"Kalau macam tu aku gerak dulu lah." Razali sekadar datang untuk menghantar anak buahnya sahaja. Haikal pun sudah tidur jadi Aryan dengan Haziqah mahu balik semula ke bilik ibu bapa mereka.

Dia menutup pintu bilik berkenaan lalu melangkah ke arah Aryan dan Haziqah. Budak berdua itu senyap sahaja duduk di sofa. Duduk jauh dari katil.

"Dah makan ke?" Ryan bertanya. "Dah." Haziqah menjawab. Tadi Syaza ajak dua beradik itu keluar makan memandangkan Ryan pun tidak kisah sangat.

Dia suruh orang lain menjaga anak kembarnya itu kerana dia mahu bagi Hani rehat. Selama ini Hani jarang berehat. Apatah lagi sejak Aryan dan Haziqah sudah pandai berjalan.

Dan percutian kali ini, Ryan hendak memberi isterinya itu rehat. Dia kesian melihat Hani yang menjaga anak kembar mereka itu. Dengan dia yang tengah mengandung lagi. Ryan tidak mahu Hani stress kerana nanti boleh menjejaskan kandungannya.

"Mama penat ke?" Aryan bertanya. Dia menoleh memandang mamanya itu. Ryan senyum sahaja lalu mengusap rambut lebat Aryan. "Baby?" Dia bertanya lagi.

"Baby ok. Mama pun ok. Mama tu kan penat. Bagi mama rehat ya." Ujar Ryan. Dua beradik itu terus mengangguk tanda mereka memahami.



I'll give hint for that flashback chapter

The hint is: birthday.

Kalau nak baca sila lah tekan vote ya. Nanti author akan update

Continue Reading

You'll Also Like

407K 12.1K 43
[COMPLETED] Mereka disatukan bukan dengan kerelaan hati.Hanya kerana wasiat dan dipaksa, mereka tidak bahagia dengan perkahwinan tersebut. "Boleh tak...
50.7K 2K 41
He's so close, yet so far.. How can hate turns to love.. when there is no hate at all? Nusaibah Balqis - gadis biasa yang masih menyimpan perasaan t...
1.1M 34.3K 53
Tengku Asyraf Raiz atau dikenali sebagai Tengku Raiz seorang lelaki yang terkenal pada usia mudanya disebabkan oleh kekayaan yang dimiliki olehnya W...
168K 5.8K 30
Kerana terlalu sakit hati dipermainkan dengan bekas kekasihnya, Daniel, Ayra nekad utk menggoda bapa Daniel, Dato Zakery. Namun, ia terperangkap d...