KATRINA- THE DEVIL'S BRIDE

By lysa_stories

211K 21.6K 3.7K

Masih segar dalam ingatan Katrina tentang kejadian malam itu. walaupun suda 4 tahun berlalu, tapi semuanya ma... More

Chapter 1~ Lelaki misteri
chapter 2~Regrets
chapter 3~ Depress
Chapter 4~ four years later
chapter 5~ save me!
chapter 6~ drugged poison
chapter 8~cute revenge
chapter 9~beautiful sight
chapter 10~ escape failure
chapter 11~ punishment
chapter 12~ Treatment
chapter 13~ cold as ice
chapter 14~ his servant
Chapter 15~ akward situastion
chapter 16~ obstacles
chapter 17~ broken promises
chapter 18~ who am i to u?
chapter 19~ sleep with an enemy
Chapter 20~ it hurts
chapter 21~ makeover
chapter 22~unexpected act
chapter 23~ don't leave me
chapter 24~ protective
chapter 25~ coffession
chapter 26~ stranger danger
chapter 27~ another women
chapter 28~Victoria offer
chapter 29~don't touch me
chapter 30~ paranoid
Chapter 31~ goodbye Aaron
Chapter 32~ gone
chapter 33~ my heart
chapter 34~ Marcell affection
chapter 35~ Confront
chapter 36~ the interview
chapter 37~ nightmare
chapter 38~ Fury
chapter 39~ exposed
chapter 40~ new lover?
chapter 41~unqualified
chapter 42~well done
chapter 43~ breath taking
chapter 44~ problems
chapter 45~past
chapter 46~ secrets
Chapter 47~vision
chapter 48~bye baby
chapter 49~danger again
chapter 50~ leaked secrets
chapter 51~ seperation
chapter 52~dreams
chapter 53~ advice
chapter 54~wife to be
chapter 55~heart never lie
chapter 56~ Olive
FINALE

chapter 7~ cure for insomnia

3.9K 330 38
By lysa_stories

AARON WILBUR POV
(Masih lagi)

Larut malam baru saya balik ke rumah. Melekit suda badan saya. Mana lagi dengan bau rokok dan bau wine lagi. I need my hot bath right now..

Selepas mandi, saya duduk di bilik sambil termenung di meja kerja saya.

Tok.. Tok.. Tok..

Muka Randy menjenguk di depan pintu. Saya tingu ja dia dan saya suruh dia masuk.

"Mr Wilbur.. Today's medicine.."debilang sambil bawa tu dulang berisi ubat dan air ke dalam bilik saya. Saya mengeluh. This useless medicine again.

"Put it down.."saya kasi arahan sama dia.

"Mr Wilbur, doctor William says they are working on the latest sleeping pills and its effective for insomnia.. It will be available soon.."Randy bilang membuka bicara. Saya tau dia hanya risaukan saya. Dulu si Randy ne ialah butler di rumah daddy saya. Bila saya berpindah ke Hadley City, dia ikut saya sekali sebab dia mau jaga saya. Nda pernah kawin dan dia nda pernah berjauhan lama sama saya. Saya betul2 hargai kesetiaan dia. I think he is the only one i can trust in this house.

New sleeping pills?

Suda 4 tahun saya hidup dengan bermacam2 jenis ubat tidur. Dari 1 jenis ke 1 jenis. Selepas 2 atau 3 bulan, it will be useless. System badan saya jadi immune suda sama tu sleeping pills. Saya tau kekerapan saya ambil tu pill hanya akan memudaratkan dalaman saya. Lambat laun teda ubat yang akan dapat mengubati penyakit insomnia saya.

Disebabkan saya kena insomnia ne la saya cepat berasa penat dan saya mudah naik darah. Tekanan darah saya pun sentiasa di pantau kerana saya selalu kekurangan tidur.

"I see.. A new sleeping pills.. Give it 3 months at most.. It will be another useless sugar pills.."sabilang menyuarakan perasaan saya. Randy angguk tanda dia faham maksud saya.

"How is she?"saya tanya Randy.

"Miss Mills seems in a badmood and when to bed early.. She only had a small bowl of porriage just now.. "Randy kasitau saya.

Teringat kejadian petang tadi bikin saya tersenyum. 2 kali dia cuba mau call keluar tapi balik2 saya yang angkat phone. Lucu juga tu budak.

Lagipun dia kena kurung di dalam sebuah bilik tanpa kerelaan dia. Macam mana juga mood dia mau bagus? Should i go and see her?

Lagipun saya bukan dapat mau tidur pun.

"I'll go see her.. U can rest early.. No need to follow me.."sabilang sama Randy. Dia angguk perlahan dan dia keluar dari bilik saya. Saya jalan perlahan menuju ke tingkat bawah. Saya buka pintu perlahan sebab nda mau kasi terjaga Katrina.

Kecil ja badan dia di atas tilam yang empuk tu. Bergulung lagi badan dia sana mangkali kesejukan.

Saya perhatikan muka dia. She's amazingly beautiful just without any makeup. Bulu mata dia panjang hingga menghasilkan shadow di bawah mata dia. Bulu kening dia tersusun cantik dan hidung dia mancung dan kecil. Kulit dia pula putih dan sekata. Tapi yang paling menarik minat saya ialah bibir dia yang merah tanpa sedikitpun lipstik.

I can't deny that she is indeed beautiful.

Banyak perempuan yang saya jumpa sebelum ne hanya berlindung di sebalik make up tebal seja. Teringat bau dia yang saya hidu petang tadi membuatkan saya mau datang dekat dengan dia. Sepanjang hari saya keluar tadi, tu bau buat saya nda sabar mau balik.

Saya datang dekat dengan dia. Saya cuba mau hidu bau dia. Tapi nda cukup. I want more. This is not the smell of any perfume. Ini bau badan dia sendiri yang kasi calm feeling pada saya. Saya perlahan baring sebelah dia dan saya angkat kepala dia letak di lengan saya. Ermmm.. This smell.. Very rilexing..

Sambil ambil bau badan dia, saya pandang muka dia. Strange.. I feel vaguely sleepy.

Setiap hari sebelum tidur saya kena ambil dose ubat tidur yang tinggi untuk tidur tapi kali ne saya belum makan lagi tu ubat tapi suda rasa sangat mengantuk. I'm surprise i'm getting sleepy all the sudden.

Saya dekatkan lagi hidung saya ke rambut dia dan saya sedut bau dia. Saya pejamkan mata dan nda sedar terus saya terlelap.
Its just feels like magic.

This is magic.....

"Ahhhhhhhh!!!!"satu jeritan kuat menganggu tidur saya yang lena. Saya cuba buka mata walaupun mata saya masih mengantuk. Cahaya matahari mula menyilau ke mata saya. Sakit hati terasa bila tidur saya yang lena di ganggu.

"shut up!!"sabilang sambil tutup mata balik.

"What are u doing here?"dia tanya saya. Hello.. Rumah saya ba kan.. Sukahati saya la mau masuk mana2 pun..

"This is my villa.. I can sleep in ny room i want.."saya jawab pindik.

"u..u shameless bastard!!"dia teriak lagi. Mengacau ja orang mau tidur ba ne perempuan. Dia tau ka betapa bermakna tidur tanpa ubat pada saya?

"shameless? Sorry but i'm not interested in immatured underage girl.."sabilang sambil pandang ke arah dada dia. Muka dia yang panik bikin saya rasa makin seronok mau kacau dia. Its been so long saya nda pernah bergurau sama seseorang. Muka dia merah padam. Tingu muka dia yang merah menahan kemarahan, saya terus ja keluar dari bilik kecil dia dan saya tersenyum2 jalan masuk ke bilik saya sendiri diatas.

The feeling of smilling waking up from a nice sleeps makes me feel fresh. Pertama kali falam 4 tahun saya bangun tidur tanpa rasa sakit kepala.

Selepas mandi dan bersiap, saya turun ke bawah untuk sarapan. Masa saya sedang berborak sama Randy, Katrina muncul tiba2. Melihatkan rambut dia yang masih agak basah, saya agak dia pun baru habis mandi.

Berabis dia pujuk saya suruh kasi balik handphone dia dan suruh lepaskan dia. Saya tau juga dia nda bersalah. Tapi saya nda tau juga kenapa. I don't feel like letting her go.

Ada tu dia bercakap bahasa melayu ba sama saya tapi saya buat2 macam nda faham. Sengaja saya buat nda faham supaya lain kali dia kutuk saya , senang sikit mau faham tu. Di Hadley city, english is the main language.

Punya dia geram berdebat cakap sama saya sampai dia pigi lepaskan geram dia pada tu bread di pinggan dia. Keletang keletong bunyi garfu dan pisau berlaga sama pinggan dia. Saya kasi biar ja. Janji dia dapat kasi puas hati dia sana la.

Tengah siuk2 sa fokus mau menyuap hotdog yang terakhir ke mulut saya, tiba2 saya rasa ada sesuatu yang lembut melekap di muka saya dan kemudian jatuh tergolek di tepi pinggan saya. Saya tingu tu benda.

Bread???

Saya tingu muka Katrina. Panik suda muka dia ketara menandakan itu perbuatan dia. Naik darah suda saya tingu perangai dia. Nda pernah ada perempuan berani begini sama saya sebelum ne. Semua perempuan lain berebut2 mau naik ke katil saya demi duit tapi ne perempuan bulih2 baling bread ke muka saya?

Saya pandang dia dengan perasaan marah yang membara. Saya rasa seolah2 dia sedang pijak maruah saya sebab saya suda terlampau berlembut sama dia.

"Women!! Have i been too kind to u?" saya tanya dengan suara yang keras. Ternaik bahu dia mangkali sebab terkejut. Bulu mata dia pun bergerak2 seperti menahan air mata dari keluar. Ehh.. Saya terlampau berkasar ka? Saya tarik nafas panjang dan saya kasi tenangkan sikit hati saya tapi saya kasi biar muka saya nampak marah. Biar dia takut sikit..

Saya ingat dia mau menangia tapi then suddenly dia bulih2 angkat muka dan bertentangan mata sama saya.

Wow.. Impresive!

Teda orang yang berani mau lawan mata sama saya selama ini. This is new!

Dia bangun dari bangku dan dia tunduk kepala kearah saya.

"I'm sorry ..Thank u.. I'm full.."debilang sambil melangkah mau ke bilik kecil tempat dia di kurung. Pandai betul kucing peliharaan saya ne ba. Baru 1 malam kasi kurung sana pandai juga balik lagi ke sana bilik.

"Come back! Sit down and finish your food.."Sebilang dengan nada serius. Dengan sikap dia yang agak rebelious, saya nda sangka dia kut juga caka saya untuk duduk balik di meja makan dan makan balik tu breakfast dia. Tersenyum ja saya tingu gaya dia. She is adorably cute.

Lepas saya habiskan sisa makaanan saya, saya bangun dan ready suda au turun kerja.

"I hpe everything eill when well in your work today Mr. Wilbur.."Randy asi briefcast sama saya dan tunduk hormat. Nasib la saya dapat si Randy sebagai butler saya. He's the only one i can trust.

"Thank u Randy.."Saya bilang sambil senyum.

Saya jeling si Katrina yang sedang tunduk makan sana.

This women.. Put her in the cage if she don't behave.."Sabilang kuat2. Sengaja saya takut2kan dia supaya dia teda fikir mau lari.

Villa saya sangat penuh dengan security dan cctv. Saya tau dia nda akan dapat lari tanpa pengetahuan saya. Setiap lagkah dia saya bulih monitor di cctv. Hanya saya ja yang dapat access the semua cctv di dalam ne rumah.

Segar dan happy ja hati saya turun kerja ne hari. Wheww.. at last i can sleep peacefully. Malam tadi punya tidur seolah2 saya tebus balik semua tidur2 yang saya suda terlepas. Saya bangun pun rasa ringan ja badan. Selalunya bila saya makan sleeping pills, badan saya akan rasa berat dan sakit2 bila bangun.

Saya sampai ja pejabat pagi tu, melambak kerja sedang menunggu. Tengah2 saya fokus bikin kerja saya di dalam pejabat tiba2 pintu bilik pejabat saya di ketuk.

"Come in.."Saya angkat muka dan suruh tu orang masuk.

Salah seorang orang suruhan saya rupanya. Dia masuk bersama seorang perempuan muda dan ada beg di tangan dia.

"Mr. Wilbur,we have caught the thief and the stolen item is found.. After interrogation and some torture, te thief has confirmed that Miss Mills isn't her accomplice.."Tu orang suruhan saya bilang perlahan. Saya tingu tu perempuan. Masih muda gia suda jadi pencuri.

"U.. Why did u steal my thing? Do u know who am i?"saya tanya tu pencuri.

"I'm sorry Mr Wilbur. i am not aware of u.. i just needed the money.. My mother.. She needed the money for her operation.."Debilang sambil mengalirkan airmata.

"I see.. Kent, check if she's telling the truth.. and report back to me.."Saya bilang sama orang suruhan saya.

"Orite Mr Wilbur.."-kent

"Oh.. and 1 more thing.. Dont tell Randy or Katrinna that we have found the thief.."Saya bilang lagi sama kent. Kent angguk juga walaupun muka dia ketara kebinggungan.

Nda salah kan kalau saya mau simpan dia lebih lama?

Katrina..

I can't believe that i've found my antidote!

Petang tu saya balik kerja awal dari biasa. Maklum la suda ada benda baru di rumah mimang nda kesabaran mau pulang suda. If only i can wrap my arms around her again and sleep well.

Sampai ja di rumah, saya terus laju2 masuk. Saya nampak Katrina sedang berlari mau masuk ke bilik.

"U.. stop right there!!"Saya bilang sama dia. Terus terkaku badan dia sana dingar saya panggil dia.

Kenapa dia lari bila dingar saya balik?

Benci betul ka dia tingu muka saya?

Dia pusing perlahan tingu muka saya. Selipar rumah yang di kaki dia pun terbalik dia pakai. Ketara betul dia tergesa2 mau lari bila dingar saya balik.

I don't know why but somehow i feel dissapointed bila tau dia mengelak untuk tingu saya sedangkan saya nda sabar mau balik untuk jumpa dia. Muka dia pun masam ja seolah2 mimang nda suka jumpa saya. Dia tunduk ja berdiri sana.

Saya pigi ke depan dia dan saya pigang dagu dia dan angkat muka dia suruh tingu muka saya.

"Where are u going?"Saya tanya dia. Pucat terus muka dia.

BERSAMBUNG..
16/05/2019

Ps= what will happen next? Rasa2 si Aaron akan lepaskan Katrina atau pun nda? Adakah Katrina akan jatuh hati pada Aaron ataupun adakah dia akan cuba melarikan diri? If kamurang pun curious macam saya, pls do shower katrina with your votes and keep on commenting.. It will be more 'kabak2' from now on..
Peace
Lysa's stories

Continue Reading

You'll Also Like

Dendam By mira

Mystery / Thriller

14.3K 1.2K 31
Dendam kembali bernyawa . Geng Sakura tidak boleh berdiam diri lagi . Geng Rose akan merana selepas dendam dilunaskan . Namun bukan itu penghujungnya...
235K 1.7K 42
[ COMPLETED- -] 🔞 🖋️KISAH INI TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN YANG HIDUP ATAUPUN YANG SUDAH TIADA. CERITA INI ADALAH SEBAGAI HIBURAN DAN PENGAJARAN S...
3.4M 299K 95
"Siapalah engkau agaknya Mr Blue?" Tindakan seorang jejaka misteri yang menyelamatkan nyawanya daripada mati lepas beberapa tahun yang lalu membuatk...
618K 23.7K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...