E18

34 5 0
                                    

Hi guys, sorry for letting u allz wait for my update too long. Coz I'm really busy with my study. So once again I'm sorry. Btw, enjoy ur reading~

Balai polis~

Bambam dan Youngjae berpandangan antara satu sama yang lain dengan wajah yang terkejut. "Betul ke Junior kena culik bang? Atau abang nak buat kejutan dekat kitaorang" kata Bambam dengan sengihan terkenalnya. Youngjae menyiku Bambam melihat sahaja wajah serius Jackson.

"Kau ingat aku main-main ke?"Tanyanya sarkastik. Bambam menunjukkan sengihan bersalahnya.

"Macam mana boleh jadi macam ni bang?" Tanya Youngjae pula ingin tahu.

"Aku pun tak tau. Apa yang aku tahu Jb ada call aku lepas tu dia beritahu kami yang Junior hilang" jawab Jackson frust.

Youngjae cuba menenangkan Jackson yang resah kerana belum ada berita lagi mengenai Junior dari Mark dan Jb. Bambam tiba-tiba menyepi. Selang beberapa saat. Seorang anggota polis mendekati mereka dengan hanya memakai baju t-shirt biasa sahaja untuk penyamaran. Ini memang plan yang di rancang oleh Mark dan Jb sebab itulah Jackson ditinggalkan.

"Jackson kita dah dapat signal keberadaan Mark dan Jb. Apa yang kita nak buat sekarang?" Tanya anggota polis tersebut. (Dia panggil Jackson saja sebab Jackson yang suruh.)

"Kita tunggu khabar dari mereka kejap lagi. Kalau 15 minit dah berlalu kita mesti menyusuli mereka" kata Jackson.

"Baiklah" balas anggota polis tersebut lalu berlalu pergi meninggalkan mereka bertiga di situ.

Kawasan Taecyeon~

Mark dan Jb dengan hati-hati menghendap-hendap kawasan persembunyian Taecyeon. Tadi, mereka berjaya memboloskan diri masuk walaupun ada anak buah Taecyeon yang berkawal di pagar utama. Akhirnya mereka berjaya memboloskan diri masuk ke dalam rumah Taecyeon.

Taecyeon menggenggam telefon bimbit Junior dengan kuat. Dia tengah melihat gambar Junior bersama keluarganya iaitu Mark, Jackson, Na Ra, Daniel, Song Ra. Junior di dalam gambar itu masih kecil dan dipeluk oleh Mark dan Jackson di tengah-tengah orang tua mereka. Dengan darah yang membuak di dalam dirinya Taecyeon terus sahaja membaling yelefon tersebut ke dinding. Habis pecah berderai.

"Junior milik aku! Junior anak aku! Samapai hati kamu semua rampas dia dari aku! Korang sembunyikan dia daripada aku selama ni!" Jeritnya melepaskan amarahnya.

Junior membuka matanya perlahan badannya yang lemah semacam dia lawan juga untuk bangun. Rupanya dia tertidur tadi. Malam kian jauh. Air matanya kembali bergenang kerana sedar bahawa dia berada di rumah orng yang membuatkan dia trauma. Dia kembali memeluk lututnya ke dada seolah-olah ingin melindungi dirinya daripada sebarang ancaman.

"Abang...tolong Junior..Junior takut" bisiknya dengan badan yang menggeletar.

Tiba-tiba dia terdengar bunyi tombol pintu dipulas dari luar. Perasaan takutnya yang membuatkan dia membenamkan wajahnya di atas lututnya. Badannya semakin menggeletar.

"Jinyoung..." panggil suara itu lembut. Junior tersentak seketika. Suara itu! Dia kenal suara itu. Dia mengangkat kepalanya. Tanpa membuang masa dia terus berlari lalu memeluk orang itu.

"Abang...Junior takut. Junior takut abang." Rengeknya seperri anak kecil. Suaranya pulak serak. Jb membalas pelukan adiknya itu lalu dia perasan yang suhu badan Junior tidak normal. Panas. Junior demam?!.

"Jinyoung, Jinyoung demam ni. Jom kita keluar dari sini cepat" katanya terus menarik tangan adiknya supaya ikut bersamanya.

"Mark! Mark! Aku dah jumpa Jinyoung. Jom blah!" Panggilnya berbisik. Mark sebenarnya melawan anak-anak buah Taecyeon yang cuba menghalang mereka untuk mendapatkan Junior. Tapi...

"Nak ke mana?" Tanya Taecyeon yang mengunci pergerakan Mark dengan meletakkan pisau di leher Mark. Melihat akan hal itu Junior terkejut pada masa yang sama juga dia sangat takut. Jb dan Junior terpaku. Saat ini mereka berada di ruang tamu rumah tersebut.

"Junior...sini balik dekat ayah..." pujuknya lembut melihat ke dalam mata Junior. Melihat ketakutan Junior, Jb menyembunyikan Junior ke belakangnya. Mata Taecyeon mencerlung marah.

"Hey! Kau nak budak ni mati ke?!" Ugutnya.

"Jangan risau kan aku Jb. Pergi selamatkan Junior!" Kata Mark. Jb mengagguk. Namun baru sahaja Jb melangkahkan kakinya Taecyeon bersuara.

"Kau nak sangat mati kan! Nah!" Dengan itu Taecyeon menusukkan pisau pemotong sayur itu ke sisi perut Mark. Darah berhamburan keluar dari mulut Mark.

"Mark! Abang!" Jerit mereka berdua. Mark jatuh ke lantai dengan nafas yang termengah-mengah. Jb terus mendapatkan Mark. Di situlah kesempatan Taecyeon mendapatkan Junior terus menarik Junior menuju ke pintu utama. "Jinyoung!...Mark!" Jerit Jb. Dengan tangan yang terketar-ketar dia menutup luka Mark. "Mark..bertahan Mark.." pohon Jb dengan air matanya yang berlinangan di pipi. Mark berusaha mengatur nafasnya. "Ju..ju..ni..juni..or" bisik Mark menahan kesakiatan yang teramat sangat. Jb menggeleng-gelengkan kepalanya sambil menangis.

Sebaik sahaja Taecyeon melangkahkan kakinya keluar rumah langkahnyabterus terhenti. Tangannya yang masih memegang pisau pemotong sayur yang berlumuran dengan darah Mark.

"Jatuhkan senjata anda!" Arah salah seoarng anggota polis yang berbaris dihadapannya kini. Taecyeon tersengih. Dia mengunci Junior seperti dia mengunci pergerakan Mark tadi.

"Tembaklah kalau berani! Tembak! Sekali kau tembak aku. Aku akan pastikan budak ni putus urat nadinya!" Dia pulak mengugut. Junior meringis kesakitan kerana pisau tersebut sudahpun menghiris kulit lehernya tanpa disedari oleh Taecyeon sendiri.

Junior semakin lemah. Nafasnya juga sudah tidak menentu. Pandangannya pula semakin mengabur.

Melihat para anggota polis meletkkan senjata merema masig-masing Taecyeon terus mengheret Junior ke belakang rumah. Di belakang rumah tersebut mempunyai tasik yang besar. Anggota polis hanya mengikuti perlahan-lahan takut sesuatu terjadi pada Junior. Taecyeon betul-betul berdiri di tebing tasik tersebut dengan sengihan jahatnya. Junior semakin tidak bermaya ditambah lagi dengan darah yang mengalir di lehernya.

"Kalau aku tak boleh dapatkan Junior. Semua orang pun tak boleh dapatkan dia!" Jeritnya lalu membuang Junior ke dalam tasik besar tersebut. Bunyi ceburan serentak dengan bunyi peluru dilepaskan. Taecyeon mendapat 3 das tembakan di dadanya lalu jatuh ke dalam tasik.

Junior semakin tenggelam ke dasar tasik. Matanya kian tutup. "Mama...papa.." bisiknya di dalam hati. Air matanya mengalir lagi. Semuanya gelap.

Bunyi ambulance kedengaran. Susana menjadi riuh.





Ok guys, sorry sampai kay sini dulu yee..saya ngantuk ni..😣. But guys stay tune tau. Good night u allz.

....tbc....

{1} Junior✓Where stories live. Discover now