E13

33 6 3
                                    

Hey yoo! Kita jumpa lagi. Hope sambungan ni korang sukalah yee.

Selamat membaca~

Sudah dua minggu Junior keluar daripada wad. Sakit yang dialaminya juga sudah sembuh berkat pertolangan abang-abangnya. Kini dia menjalankan kehidupan hariannya seperti biasa. Hubungannya dengan Youngjae dan Bambam semakin rapat termasuklah Yugyeom walaupun dalam masa yang singkat. Akan tetapi hatinya tetap tak tenteram setiap hari ada sahaja perbuatan Yugyeom yang yang menjadi persoalan di mindanya. Kenapa Yugyeom tiba-tiba sahaja baik kepadanya. Yang lebih pelik lagi setelah dia masuk ke sekolah kembali. Namun dia langsung tidak menyuarkan kepada abang-abangnya termasuk Jb. Hmm...hubungan dia dan Jb pun semakin rapat dan sudah menganggap Jb sebagai abangnya juga. Neneknya macam tulah jugak. Dia tak tau nak buat macam mana lagi. Mama dan papanya pula seminggu yang lepas sudah kembali menhadap tugas mereka.

Junior memandang gelang silver yang tersarung elok di pergelangan tangan kirinya. Dia langsung tak menyedari kehadiran gelang tersebut. Pada awalnya dia berfikir mungkin Mark atau Jackson yang memberkannya tetapi ketika dia menanyakan perihal tersebut abang-abangnya itu tidak tahu. 'Mine' perkataan yang tertulis pada gelang tersebut.

"Hey, Junior!" sergahan Youngjae dari arah belakangnya cukup membuatkan jantungnya berdegup laju akibat terkejut.

"Hish! Kau nak buat aku sakit jantung ke?!" marah Junior. Akibat bergaul dengan Youngjae dan Bambam cara percakapannya turut berubah. Dari 'saya' 'awak' kepada 'aku' 'kau'. Hahaha cepat dia berubah.

"Kau tulah sebok sangat mengelamun. Sampai derap kaki kitaorang pun tak dengar" kata Bambam lalu melabuhkan punggungnya kerusu dihadapan Junior. Mereka dipisahkan dengan meja bulat sahaja. Youngjae pulak memilih duduk di kanan meja tersebut.

"Ha'ah apa yang menganggu fikiran kau Junior? kau kalau ada masalah terus beritahu kitaorang tau. Nanti tak pasal-pasal bernanh telinga ni dengar ceramah abang Mark dan Jackson" kata Youngjae. Junior tertawa.

"Tau korang takut!" balasnya.

"Yelah..dah kau tu adik kesanyangan dorang" sahut Bambam. "Eh! Kau nampak Yugyeom tak? dari tadi aku tak nampak dia pun" tanyanya kepada Youngjae.

"Tadi kat kelas ada. Dia dah balik kot" jawabnya.

"Aik awal betul dia balik hari ni. Biasanya dia paling lewat" ujar Bambam.

Pin! Bunyi hon kereta tersebut membuatkan mereka bertiga menoleh ke arah datangnya bunyi hon itu.
"Eh mama aku dah sampailah. Aku balik dulu ek. Jumpa esok" kata Youngjae lalu terus meninggalkan kawasan sekolah.
5 minit kemudian Bambam pulak yang menyusul. Tinggallah Junior sendirian menunggu Jackson ataupun Mark mengambilnya.

"Junior! Kau tak balik lagi ke?" tanya satu suara yang memang dikenalinya. Yugyeom. Junior hanya menggeleng.

"Aku ingat kau dah balik"

"Taklah, hari ni pakcik aku yang ambik"

"Oh.."

"Ha! tu pun pakcik aku" kata Yugyeom lalu melambaikan tangannya menyuruh pakciknya datang ke situ. "Pakcik, nilah Junior yang aku katakan tu" ujarnya.

"Teacyeon" katanya memperkenalkan diri.

"Junior" sambut Junior dengan senyuman.

{1} Junior✓Onde histórias criam vida. Descubra agora