鏡 : 16

381 66 61
                                    

[ Do check previous chapter, takut terlepas chapter sebelum ni hehe ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ Do check previous chapter, takut terlepas chapter sebelum ni hehe ]








Remember, your feelings are always valid. do not let anybody invalidate anything you’re feeling❞









"Woof! Woff! Eunggggㅡ" Yeontan, anjing peliharaan baharu Yeonsoo berlari di dalam sekeliling rumah dengan perasaan takut.

Segala perabot dan dinding dilanggarnya. Tanpa menghiraukan perasaan sakit, berusaha ia mencari tempat persembunyian untuk bersembunyi daripada makhluk yang mengejarnya.

Lagi menakutkan, yang mengejarnya itu mempunyai tangan yang mengeluarkan api! Siapa sahaja tidak takut jika berhadapan dengan makhluk begini?

"Ahhh! Macam mana ni? Mana dia tahu aku dari dunia lain ni?!" Yeontan segera menyorok di dalam kabinet bawah dapur dengan rungutan (guna bahasa anjing tau.)

Dia datang ke dunia ini, membahayakan diri sendiri hanyalah semata-mata ingin melindungi Yeonsoo, namun sekarang ini sudah terbalik. Dia yang patut dilindungi jadinya.

"Mana kau nak lari ha anjing? Dasar anjing! Kalau dah anjing tu memang anjing lah! Keluarlah!! Ahhhhh! Kenapa ada je nak ganggu aku hm?!"

Mendengar sahaja jerkahan berbaur kemarahan itu, Yeontan menutup kedua belah matanya. Sungguh dia berasa sangat gementar dan resah.

Suasana begitu hening, sehinggakan ia sendiri boleh mendengar deruan nafas beratnya.

Tap! Tap! Tap!

Semakin dekat bunyi tapak kaki itu, semakin itulah haiwan kecil itu ketakutan.

"Macam mana Yeonsoo boleh percaya dia? Ahhh! Syaitan bertopengkan manusia betul!" Tangan dan kakinya sudah menggigil. Jika dia diapa-apakan, macam mana keselamatan Yeonsoo nanti?

Namun, kini suasana bertukar sunyi kembali. Tiada lagi bunyi tapak kaki yang mendekatinya, namun perasaan resah masih menjalar dalam dirinya.

"Dia dah pergi ke?" Soal Yeontan sambil telinganya bergerak-gerak, cuba mengesan sebarang bunyi yang ada.

"BAAAAA!" Wajah seseorang yang ia geruni muncul pada pintu kabinet itu. Badannya kaku, tidak tahu mahu berbuat apa-apa setelah terlampau takut dan terkejut.

Magic Mirror | kthWhere stories live. Discover now