Bab 79(SPECIAL CHAPTER)

1.6K 35 7
                                    

MacGillivray anak pertama yang dilahirkan oleh Mariéne. Selepas 4 tahun, Mariéne mengandung lagi bagi anak keduanya. Sekali lagi dia melahirkan anak lelaki yang bernama Vin Cassel.

Sudah 17 tahun yang berlalu, akhirnya anak pertama Mariéne dan Carleo, MacGillivray akhirnya Graduated dan menjadi pelajar lepasan sekolahnya.

Mariéne dan Carleo pun membawa anak-anaknya balik ke Malaysia untuk bercuti. Apabila sudah tiba di Malaysia, Carleo pun membawa keluarganya untuk Dinner Night di Hotel yang agak familiar bagi Mariéne.

"I wanna go to the toilet. "Kata MacGillivray."I'll go too."Kata Mariéne. Mariéne hanya mengekori anak lelakinya dari belakang.

Tiba-tiba seorang gadis muda menarik lengan MacGillivray. Mariéne tak dapat nak jelaskan apa yang dia rasa. Semua ini seperti deja vu. Akhirnya dia sedar, Hotel ini, hotel yang sangat bermakna baginya.

Dimana dia dicurang, dia terjumpa seseorang yang dia tak sangka kembarnya sendiri. Dia melihat MacGilivray yang sedang berbalas pandang dengan seorang gadis muda itu seolah-oleh dia melihat situasi dia dengan Marquez pada pertama kali mereka bertemu.

"Oh sorry, saya ingatkan kawan  saya. "ucap gadis itu.

Mahu sahaja air matanya mengalir tetapi seorang jejaka yang datang menghampirinya. "Mariéne Estefanía?"Jejaka yang mempunyai janggut yang lebat dimuka itu menyapa.

Mariéne hairan. Dengan monyet manakah dia sedang berkenal? Itu difikirannya. "Im sorry, may I know you? "tanya Mariéne dengan sopan. Jejaka itu tertawa. "C'mon.Muka saya terlalu tua ke bagi awak? Saya ingat awak ,tak kan lah awak tak ingat saya? "katanya masih bergurau.

Tapi serious Mariéne tak kenal. Dia menggelengkan kepalanya. "It's me! The owner of this Hotel. Bill! Your very old ex, Mariéne! "Katanya dengan bangga.

"pergh! Patutlah muka macam monyet ,dia rupanya. "monolog dalaman Mariéne. Dia tidak berdendam lagi dengan sesiapa. "oh! Bill !Hahaha yang tu siapa? "Tanya Mariéne menunjuk ke arah seorang gadis di sebelah Bill.

"Oh! This is my wife, Trisha. "dia memperkenalkan. Mariéne dan Trisha bersalaman. "nice to meet you Mariéne, kat sebelah awak tu Husband awak kan? "Tanya Trisha.

Carleo menarik tangan Mariéne mendekati tubuhnya."Oh ya, This is my husba-"Mariéne memandang ke arah Carleo. Pada masa tu, dia rasa dia dalam mimpi.

Yang tarik tangan dia bukan suami dia, tetapi Marquez yang sedang memandangnya  dengan senyuman senget. "Will you be my girlfriend? "bisiknya. Mariéne terdiam seribu bahasa.

Aku hanya menarik seorang jejaka yang rawak yang berlalu di sebelah aku. "Will you be my boyfriend?"Soal aku kepada jejaka itu tanpa memandangnya.

Itu adalah kata-kata pertama kali Mariéne bertemu dengan Marquez .Tempat yang sama. Mariéne berasa sangat gembira yang membuat dia lemah semangat untuk menahan rindu.

Aku dapat dirasakan bahawa aku dipandang oleh mata yang tajam. Aku dah tak dapat rasa takut dah dalam situasi ini. "No. "Jawab jejaka itu dengan selamba yang menyedarkan aku. Betapa malunya aku berdiri di hadapan Bill. Aku kena reject depan-depan dia?

Mariéne membalas senyuman kepada Marquez. "no. " mereka seolah-olah sedang melakonkan semula yang pernah terjadi sebelum ini. Itu hanya diaggap sebagai gurauan bagi mereka.

Marquez memeluk Mariéne. "It is nice to see you again, Fasha. "

"tak payah formal sangat lah. Aku tau kau rindu aku, gila. "Balas Mariéne sambil tertawa. Marquez tertawa kecil.

"cakaplah."Kata Mariéne.
"Rindu kau,gila."kata Marquez .
"Aku pun. "

Kembali berhadapan dengan Bill and his wife. "Trisha, This is my twin brother. "Mariéne memperkenalkan yang membuat Bill tidak percaya. "Im Marquez. "Trisha bersalaman dengan Marquez.

"sejak bila awak ada kembar Mariéne? Asal muka dia macam Lucas? "tanya Bill tak tahu tinggal di zaman yang mana. Mariéne tertawa. "Bill, Marquez Lucas,Lucas Marquez. "Kata Mariéne.

"What? Sejak bila? Aku ingat korang dua dah kahwin. "Katanya masih tak percaya. "sejak kitaorang dilahirkanlah. "Balas Marquez dengan selamba. Dia memang macam tu, tak pernah berubah.

Bill masih tak percaya ,dia meletakkan Kedua-dua tangannya di atas kepala. "Trisha mungkin saya terlalu banyak minum ni. Saya pasti ni hanya ilusinasi saya. "kata Bill terus meninggalkan Mariéne dan Marquez.

Kedua-dua kembar itu hanya tertawa. "sorang je ke? "tanya Mariéne melihat di sekeliling.Marquez pantas menunjuk ke arah gadis yang menarik MacGillivray tadi. "tu, angel aku, Kendall Jenner. "Sempat Marquez bergurau.

"Kendall Jenner pala hotak kau. "balas Mariéne dengan selamba. "tak lah, tak ada lah Kendall Jenner sangat. Kendall Marquez. Ha nampak mahal siket. "katanya dengan bangga.

"Sebelah Kendall tu, MacGillivray anak pertama aku. "Kata Mariéne.
"ohh. "

Tiba-tiba mereka akhirnya tersedar dan pantas memandang antara satu sama lain. Kedua-dua anak mereka sudah memulakan perbualan yang manis.

"tak boleh jadi ni! "ini kata kedua-dua mak bapak Mac dan Kendall dalam hati. Pantas mereka mendekati anak masing-masing.

"Eherm! Kendall, ni Aunty Mariéne my twin sister. "

Kendall menyalam tangan Mariéne. "Hello aunty, Saya Kendall. "

MacGillivray juga memperkenalkan dirinya kepada Marquez. Semuanya berjalan dengan baik.

Takut pulak parents diaorang tu, nanti takut MacGillivray dan Kendall terjatuh cinta dan mengulang kesilapan lepas parents diaorang yang dulu.

Selepas tu, MacGillivray pun meneruskan perjalanannya ke tandas manakala Kendall mencari kawannya.

"How's life? Sotong tu jaga kau baik-baik ke? Kalau tak aku sebat mamat tu. "tanya Marquez dengan selamba. Mukanya serius tapi semua orang tahu dia sedang bergurau.Mariéne tertawa. "alhamdulilah. Baik sangat AIRIL. "

Lama mereka membisu sambil memandang sekeliling. "Tak sangka kita akan terjumpa di tempat yang sama kali kedua. "akhirnya Mariéne memecahkan kesunyian.

"Entahlah apa pak janggut tu sembah kat Hotel dia ni. "gurau Marquez. Mariéne menggelengkan kepalanya. "patutlah macam ada curse. "sokong Mariéne.

Akhirnya Carleo datang menggangu perbualan mereka. "dengan siapa awak bazirkan air liur, sAyaNgkU?"Nak termuntah Mariéne mendengar kata-kata yang menggelikan itu daripada mulut suaminya sendiri.

"tak payah lah sayangku-sayangku depan abang ni. "sindir Marquez sambil membetulkan tali lehernya.

"pala hotak abang kau. "monolog dalaman Mariéne menahan rasa geli dalam hati. "entah pape lah korang."Mariéne terus meninggalkan mereka berdua dan berjumpa dengan Kendra.

"kau jaga Kendra baik-baik, kalau dia mengadu kat aku, aku bawak dia balik Spanyol sekali."Pesan Carleo.

"hm! Selama 19 tahun kitaorang tinggal serumah, aku tak pernah sesekali pon tinggikan suara dengan dia. "Balas Marquez acah-acah suami yang terbaik di dunia.

"kalau kau mungkir janji kau, tak lama lagi kau akan congrats aku sebab ada bini kedua. "Kata Carleo.

Marquez menghembus nafas geram. "siapa kata aku nak janji dengan kau? Lepas aku congrats kau,  jangan hairan nama bini pertama tak ada 'Orlene'"

Ha mampuslah pertangkaran lidah yang tak ada penghujungnya. Begitulah kisah mereka apabila bertemu kembali selepas 19 tahun.

Carleo dan Marquez sebenarnya dah lama nak melepaskan rindu tapi kedua-duanya ego.

Selama Mariéne dan sekeluarga berada di Malaysia, mereka selalu meluangkan masa bersama-sama keluarga Marquez.

Habiss! Special chapter. ♥️♥️♥️

Byebye'!

Estupído But True.[c]Where stories live. Discover now