Bab 13

7.1K 323 7
                                    

Hakimi melihat gambar yang ditunjukkan oleh dua orang kawannya itu. Tidak percaya yana bersikap bergitu memandangkan dia pernah menyelamatkan yana daripada Aidil .

"Aku tak sangka budak ni peragai cam gini. Aku tengok macam baik je rupanya murah. "Ucap Syakir dengan nada tidak percaya.

"Harap je lawa tapi peragai macam.. "sambung Anuar

"Aku tak rasa dia macam tu..."Hakimi tiba tiba menyampuk perbualan dua orang rakannya itu.

"Mana kau tahu? Kau kenal ke? Ke kau scandal dia jugak,kau bagitahu kiteorang sekarang"

"actuallykan....aku dengan dia.."dengan tanpa kerelaan hakimi menceritakan hal sebenar.

"Tunangggg! "Syakir dan Anuar terkejut mendengar kata kawannya itu.

"shuhh diam lah gila! Nanti orang tahu "

"so kau kena kahwin dengan dia semata mata nk dapat jawatan tu? Bukan kau cintakan dia? "

"yes and aku takkan cintakan dia pon tapi aku kena tolong dia bersihkan nama dia supaya majlis ni tak batal, aku nak jawatan tu.So korang tolong aku bersihkan nama dia sebelum terlambat.Aku tak nak mommy dengan daddy tukr fikiran kahwinkan aku dengan diana tu. "

"and jangan lupe cari mamat dalam gambar tu sekali"Sambung hakimi

----------

"Apa ni bang. Saya tak sangka anak hisyam peragai macam ni. Nasib baik Diana bagi tahu kita.Kita tukarkan je lah hakimi dengan orang lain. Perempuan yang lebih elok buat menantu."Bebel Tengku Marissa kepada suaminya

"Awak cuba jangan Main tuduh je.kita dengar dulu apa budak tu cakap.Mana tahu dia kena sabotaj ke apa. Yang awak percaya cakap Diana je kenapa. Saya tak nak menatu lain saya nak jugak anak Hisyam jadi menatu saya. Kita dah janji dengan arwah isteri dia dulu kan nak satukan anak kita. "Balas Tengku Mikael panjang

"haishh awak ni bukan nak dengar saya cakap apa.Jom lah abang kita pergi jumpa hisyam bincang balik perkara ni.Saya tak nak anak saya satu satunya kawin dengan perempuan yang tak tahu jaga maruah diri!"

"Jangan tuduh Yana macam tu Rissa kita tak tahu kebenarannya.Jangan nak tuduh tuduh je. "Tengku Mikael berkata dengan nada keras dan tegas

"Kita tanya kimi sama ada dia nak teruskan atau batalkan "jawab Tengku Marissa perlahan selepas mendengar nada suaminya berubah

---------

"Kau!!"pergerakan hakimi dan rakan rakannya berhenti setelah melihat Aidil.

"Who? Me? Aku ke? "soal Aidil kepada mereka.

"eh taklah tu tong sampah belakang kau. Dah kau sorang je kat sini kau lah! "sindir Anuar

"yes kenapa panggil aku? "

"kau yang ada dalam gambar dengan yana kan.Ape rancangan kau sebenarnya? Kau hampir rogol dia sekarang kau nak malu kan dia pulak?!Eh kau asal ae nak malukan orang.Otak tak ada ke!"Marah kimi.

Aidil hanya menundukkan kepala dan tak mahu memandang wajah mereka. Bukan dia tak tahu Hakimi ni tunang yana kalau Diana tak bagitahu.Asalnya dia malas nak dapatkan yana lepas dia sedar yana tak cintakan dia tapi selepas diugut Diana dan Nely dia terpaksa bersetuju selepas diberi tawaran duit yang akan diberikan kepadanya.

"Kau asal senyap! Bisu dah ke? Ke kau nak aku tumbuk kau sampai lunyai baru nak cakap!! "Kimi mula naik angin

"Mana ada aku rancang apa apa betullah yana yang goda aku dia yang nak bukan aku.Kalau kau tak percaya kau tanya Diana dia pun ada kat situ masatu. Yana yang tiba tiba datang duduk kat riba aku lah bukan aku yang datang kat dia! "Balas Aidil mengelakkan rancangan dia dan Diana diketahui Hakimi.

Tengku Hakimi Mikael [ C ] Where stories live. Discover now