Bab 6

9.5K 455 4
                                    



Ketika itu kelihatan beberapa buah kereta mewah berada di halaman rumahnya. Yana melangkah masuk dan terkaku melihat beberapa orang yang berada di ruang tamu rumahnya. Yana tertanya tanya siapakah yang berada di situ.Yana hanya melemparkan senyuman lalu pergi ke dapur untuk mencari neneknya.

Wajah neneknya dipandang hairan mengapa neneknya memandangnya dengan penuh rasa sedih?

"nenek yana dapat 10 A nek "kata yana lalu memeluk neneknya.Neneknya hanya tersenyum dan mengajak dia ke ruang tamu.

"siapa diorang ni?"bisik yana ke neneknya.

"Yana sebenarnya nenek nak bagitahu nenek bukan nenek betul kamu"kata neneknya lalu memandang dua orang lelaki di hadapan nya."nenek sebenarnya hanya orang suruhan yang dibayar oleh ibu bapa kamu untuk menjaga kamu, jadi hari ni bapa kamu akan mengambil kamu kembali "kata neneknya lalu yana memandang dua lelaki di hadapan dengan tanda tanya.

"Saya PA Tengku hisyam dan ni pekerja Tengku"kata salah sorang lelaki dihadapannya. "kami disuruh oleh tengku untuk mengambil cik ke kediaman Tengku.

Yana terkaku.terdiam.ter semua lh.Dia tidak percaya bahawa neneknya bukan nenek kandung dan hanya org suruhan.Dan paling mengejutkan dia..anak Tengku?

"saya anak tengku?? Bukan ke saya kehilangan keluarga saya sejak lahir?saya tak nak tinggalkan rumah ni.saya tak percaya! "bentak yana

"maaf cik tapi kami telah diarah kan untuk mengambil cik.kami tidak bole melanggar arahan tengku."

"kamu ikut sajalah yana.inikan impian kamu untuk mempunyai sebuah keluarga."pujuk neneknya aka orang suruhan bapanya.

"tapi..yana tak kenal Tengku macam mane kalau dia jahat"

"Bapa kamu tidak jahat yana"

"dah tu kenapa dia hantar saya kat sini!!.Bapa jenis apa buang anak sendiri? "marah yana

"tentu ade sebab Tengku hantar kamu di sini di bukan buang kamu.ni semua demi keselamatan cik.saya nak cik kemas segala pakaian dan ikut kami berjumpa tengku tiada alasan lain."tegas lelaki itu

Yana memandang neneknya dan neneknya hanya menganguk dan menyuruh yana mengemas pakaiannya sebelum terjadinya tindakan yang lebih kasar.Yana berlalu pergi ke biliknya dan mengemas segala barang keperluannya .
Dia memandang rumahnya untuk kali terakhir sebelum meninggalkan rumah itu buat selama lamanya.

Dia mengikuti langkah lelaki itu ke kereta mewah di halaman rumahnya. Kereta mewah itu mula bergerak meninggalkan kampung dan bergerak menuju ke Kuala Lumpur.Maka bermulalah kehidupan baru lyana sebagai Tengku lyana binti Tengku Hisyam.

🌻🌻

Kediaman Tengku Hisyam

Yana turun dari kereta dan melangkah keluar.Yana tergaman melihat sebuah banglo mewah dihadapannya.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Tengku Hakimi Mikael [ C ] Where stories live. Discover now