Bab 9

8.2K 344 7
                                    

Bella dan Syakila memandang pelik rakannya yang asyik termenung dari tadi.
"Yana kau ok tak? Asal termenung je? Kau fikirkan apa? "soal bella sambil memandang muka rakannya.
"ok je "jawab yana perlahan. "Betul ni kau ok? Kiteorang ade je kalau kau nak share ape2"soal Syakila pula

"sebenarnya.. "yana menceritakan kajadian yang berlaku antara dia dengan Aidil."tu lah sebabnya"Bella dan Syakila terlopong mendengar cerita rakannya yang hampir kehilangan maruah disebabkan Aidil.

"wait2 tadi kau kata Tengku Hakimi yang selamatkan kau kan.Lepastu hantar kau balik rumah papa kau.Aku macam tak percaya je dia buat cam tu.ke kau ade ape2 dengan dia.hah kau skandal dia ke!! "curiga Bella.

"mana ada skandal mung..mungkin mood dia baik kot. "jawab Yana tersangkut sangkut. Tengku Hakimi pernah warning dia supaya tak bagitahu pertunangan mereka walau dengan dua orang rakannya juga. Tapi kalau tak bagitahu nanti diorng fikir macam2 pulak.

"Are you sure? Jujur jelah dengan kiteorang,kiteorang janji tak bagitahu sape"Yana pula masih teragak agak untuk memberitahu. Arghh bagitahu jelah!

"oklah janji ae tak bagitahu sape2 nanti aku kene marah pulak"lalu menceritakan perkhawinan yang telah ditetapkan oleh bapanya dan bapa Tengku Hakimi.

"ohh paksa rupanya, aku ingat kau yang goda dia,hahah aku tak percaya kalau dia tergoda ngan kau dahlah beku semacam."

"but janji ngan aku tau rahsia kan dari semua orang"

"ye kami janji"

🌻🌻

Hakimi duduk di ruang tamu rumahnya sambil menonton TV bersama mommy dan daddynya. Mereka berbual bual sambil bergelak tawa bersama.

Ting tong ~~

Kedengaran lonceng rumahnya dibunyikan lalu hakimi bangun membuka pintu. Dia terkejut melihat gerangan di depan dia sekarang.

"Hai Abang kimi.. I miss you."

"Diana..kau buat ape kat sini "

"Alah abang ni sepupu sendiri pon nak tanya ke."ujar diana gedik.

"kimi sape datang "mommy dan daddynya datang ke arah kimi dan diana.Mereka memandang hakimi yang tidak suka dengan kehadiran anak saudara mereka itu.

"Hai aunty, uncle, "kata Diana sambil memegang tangan kimi namun ditepis oleh hakimi."mommy,daddy kenapa dia datang sini? "

"daddy yang suruh,paklong kamu kata diana nk sambung belajar kat u sama dengan kimi tu yang daddy suruh duduk sini dulu.Paklong dengan Maklong kan still dekat UK. "

"yup.Diana nak masuk U sama dengan abang."sambil tersengih sengih melihat hakimi.

Hakimi hanya mengabaikan sepupunya lalu menuju ke biliknya.

Esoknya Hakimi datang ke U bersama sama Diana kerana dipaksa oleh mommy dan daddynya.kononnya nanti Diana ni tak de kawan.macam2.

Diana yang keluar dari kereta terus memaut lengan hakimi walaupun banyak kali ditepis oleh hakimi.Mata mata memandang mereka tidak percaya bahawa Hakimi datang bersama seorang perempuan tak cukup kain dan berpegangan tangan.

🌻🌻

Diana memasuki dewan kuliahnya dengan senyuman yang tidak lepas dibibir sebab menjadi tumpuan orang ramai hari ni.Diana mendekati seorang perempuan di belakang dewan dan duduk bersamanya.

"bila nak mulakan plan kita"bisik perempuan tersebut kepada Diana.

"tak lama lagi"kata Diana lalu tersenyum sinis memikirkan plannya untuk menghapuskan Yana dan mendapatkan hakimi menjadi miliknya. Perempuan tersebut hanya tersenyum jahat dan memandang Diana dengan harapan untuk menghapuskan Yana.

Dia...






Nely..

Ahli Diva's yang menyambung pelajaran ke U yang sama dengan Yana dan berharap Yana terus terseksa.Dia kenal dengan Diana sejak tahu Diana nak balas dendam dekat Yana dan dapatkan hakimi.

Habislah..Macam mne dengan Aidil aek rase2 Aidil ni jadi baik ke jahat selepas kejadian tu? Next bab mula pasal Diana,nely,aidil,yana.

Tengku Hakimi Mikael [ C ] Where stories live. Discover now