I'm Yours 34

1.9K 78 0
                                    

Bab 34

"Korang tengok cerita apa ni?" Aku menghempaskan tubuh di atas sofa berangkai tiga yang terdapat di ruang tamu.Mata aku halakan ke arah kaca tv plasma sepanjang lima puluh inci yang memaparkan rancangan yang tidak aku ketahui.Aku menongkat kepala.

"Roommate," jawab Iffah sepatah sebelum menyuapkan bertih jagung ke dalam mulutnya lalu di kunyahnya sebelum di telan.Matanya pula setia melekat di kaca tv.

"Korea ke?" soalku lagi.

"Haah," jawab Iffah sepatah.Namun konsentrasinya masih melekat di tv.

"Best ke?" soalku lagi tanpa jemu.

"Kalau tak best,takdenya aku nak tengok rancangan ni," jawab Iffah geram.

Aku tersengih.Mata aku alihkan kearah susuk tubuh ketiga-tiga sahabatku silih berganti.

Kehadiran mereka di rumahku sedikit sebanyak mengurangkan rasa sunyi yang aku tanggung semenjak ketiadaan along dan juga angah yang kebetulan pergi keluar negara atas urusan kerja.Mujur,keluarga mereka memahami situasiku kala ini apabila membenarkan mereka menginap di rumahku buat beberapa hari sehingga along dan juga angah pulang.Lagipula,tidak terlintas di fikiranku untuk meninggalkan rumah ini kosong sepanjang ketiadaan along dan juga angah.

Pada mulanya Izzad keberatan untuk melepaskan Iffah menginap di sini.Yelah,siapa la yang tak sayang isteri.Tidak dapat di nafikan hubungan Iffah dan juga Izzad semakin rapat dan mesra.Aku tumpang gembira apabila terpeta riak kebahagiaan di wajah mereka dengan mata aku sendiri.

Mata aku tertancap kearah susuk tubuh yang sedang elok santai bersandar di sofa. Aku tersenyum sendiri tatkala mataku singgah di wajah Wathieq yang berseri-seri.Mana taknya,tiga bulan lagi bakal di gelar raja sehari.Haih,dah nasib badan dapat jodoh.

Tinggallah aku dan Norisha yang masih tidak berpunya.Mata pula aku kalihkan kearah Norisha yang fokus menonton tv.Pelik.

Pelik apabila tiada sorang pun mamat yang sangkut dengan Norisha walhal bagiku Norisha tiada serba kekurangan.Aku memandang Norisha dari hujung rambut ke hujung kaki.Cantik.Bergaya.Bijak.Sopan santun.Baik hati.Apa yang kurang? Buta agaknya lelaki kat dunia ni.Hmm,atau Norisha yang jual mahal.

Hah,yang aku kenapa masih single? Senang je.Siapa la yang nak aku.Aku takde apa-apa yang istimewa pun.Lain la halnya ketiga-tiga sahabat aku tu.Dengan kerjaya yang agak tinggi sudah tentu di pandang oleh orang sekeliling.

Lain la aku.Bagaikan langit dan bumi.Aku sekadar P.A kepada mamat yang sengal lagi poyo je.Siapa la yang nak pandang aku.Pandang sebelah mata pun sudah tentu tiada sorang jejaka yang sudi.Sabo je la.Lambat-laun ada la jodoh aku ngan seseorang.Tu kalau ada la.

Jodoh.Sama ada jodoh itu datang kepada kita ataupun kita yang jumpa dengan jodoh.

Aku mengeluh.Mata aku halakan kearah kaca tv yang masih mensiarkan rancangan Roommate.Rancangan Korea yang langsung aku tidak tahu pangkal ceritanya.

Dalam keterpaksaan,aku menonton juga rancangan tersebut walaupun aku berasa tidak minat.Demi hormat terhadap sahabat-sahabatku yang menonton,aku terpaksa menurut.

Mata aku yang layu sebentar tadi terus saja terbuka luas apabila mataku tertancap kearah seorang artis lelaki Korea yang sedang tertawa bersama seorang lagi artis  Korea yang agak berisi.Terkebil-kebil mataku memandang artis lelaki Korea yang sedang tersenyum.Cair beb!

"Wei! Wei!" aku terjerit kecil lalu bangun dari pembaringanku.Aku duduk tegak di atas sofa.

Sepantas kilat,ketiga-tiga sahabatku menoleh kearahku dan memandang kearahku dengan pandangan yang hairan.

I'm Yours { Hiatus }Where stories live. Discover now