━・❪ 02 ❫ ・━

650 90 204
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


────── 〔✿〕──────


TEPAT pukul 5 petang, akhirnya Taehyung selamat tiba di kampung kediaman yang indah ini. Langit yang kelihatan kejinggaan itu dipandang dengan mata yang menyepet sedikit. Bibirnya automatik mengukir senyum.

Taehyung kembali memeriksa telefonnya. Pesanan daripada ummi beberapa minit lepas dibaca kembali.

Ummi 💜

Tae tunggu je kat sana, kejap
lagi Irsyad datang jemput kamu.

Irsyad? Siapa tu? Soal Taehyung dalam hati. Ini kali pertama dia mendengar nama itu dari umminya.

"Mungkin orang kampung kot." Gumamnya perlahan sambil kedua belah bahu dijungkit ke atas tanda tidak mahu mengambil tahu pun. Punggung dilabuhkan di atas bangku kosong. Kedua kakinya dihayun ke depan dan belakang sambil setia menunggu kelibat Irsyad yang masih belum sampai.

10 minit berlalu, Taehyung mula rasa bosan. Dia bangkit dari duduk lalu bercekak pinggang seketika. Dahinya yang berpeluh itu diseka menggunakan belakang tapak tangan. Dalam hatinya sudah merungut kecil.

Paling Taehyung tidak suka bab tunggu-menunggu ni.

Tiba-tiba bunyi ekzos motor yang berdekatan dengannya menarik perhatian. Taehyung mengecilkan matanya sambil memerhati segenap motor berwarna merah yang kelihatan cabuk itu. Pembonceng motor tersebut betul-betul menghentikan motornya di hadapan perhentian bas yang diduduki Taehyung.

Taehyung mengerutkan dahi tatkala lelaki tersebut memandangnya lama. Lagaknya seperti sedang menunggu seseorang.

"Hoiii!"

Taehyung menaikkan sebelah kening apabila lelaki itu memanggilya dengan panggilan kurang sopan.

"Kau lah, siapa lagi. Ummi kau suruh aku jemput kau kat sini." Lelaki itu berkata dengan nada sombong. Taehyung berdecit sinis.

Ini rupanya Irsyad, takde adab langsung!

"Cepat sikit boleh tak?" Gesa Irsyad dengan nada malas. Pandangannya tidak lepas memandang Taehyung yang terkial-kial menarik beg berodanya.

Terkumat-kamit mulut Taehyung mengejek cara percakapan Irsyad di sebalik topeng mulut yang dipakai. Namun dia tetap bersabar dan memekakkan telinga seperti tiada apa yang berlaku. 

Dia Utusan Tuhan •HIATUS•Where stories live. Discover now