CHAPTER 51

1.1K 100 115
                                    

---

*Di rumah*

"Hish!!Manalah budak dua ekor ni pergi?!!Patutnya waktu-waktu macam ni dah balik!!Dahlah nak pergi sekolah tak ajak aku!!Tak pasal-pasal aku mereput sorang-sorang Ish!!"rungut OchoBat yang dari tadi menunggu kepulangan Boboiboy dan Fang di hadapan rumah.

Tiba-tiba OchoBat terfikir sesuatu yang aneh.

"Kejap.Kalau Boboiboy hanya berdua dengan landak tu dan tak balik-balik,maknanya...Mesti landak tu ada buat benda bukan-bukan kat Boboiboy!!"ucap OchoBat risau yang terus bersangka buruk pada Fang tanpa usul periksa.

"Kalau betullah itu berlaku,aku takkan teragak-agak untuk pijak landak tu dengan kaki besar aku ni!!"ucap OchoBat lagi sambil menghentakkan-hentakkan kakinya yang tak berapa nak besar tu ke lantai.

Tidak lama kemudian,OchoBat dapat lihat Boboiboy dan Fang berjalan menghampiri kawasan rumah menjadikan OchoBat lega.Tetapi,perasaan itu automatik hilang apabila melihat FangBoy sedang berpegangan tangan seperti sepasang kekasih.

"A-apakah?!!"

OchoBat bergegas terbang ke arah Boboiboy dan Fang lantas merempuh tangan Boboiboy dan Fang sehingga pegangan kedua-duanya terlepas.Kemudian,OchoBat mendarat di atas bahu Fang dan menjelirkan lidahnya pada Fang.

"Woi kelawar!!Apa masalah kau huh?!!"soal Fang bengang apabila masa berduanya dengan Boboiboy diganggu.Lagi.

"Eish!Janganlah marah-marah...Kesian OchoBat asyik kena marah dengan kau je"sampuk Boboiboy yang membela OchoBat menjadikan hati Fang terbelah 7.

"S-sampai hati kau membela kelawar tu?!ಥ‿ಥ"soal Fang di dalam hati manakala tangannya cepat saja menolak OchoBat sehingga OchoBat jatuh dari bahu Boboiboy lantas menarik Boboiboy dan melingkarkan tangannya pada pinggang Boboiboy.

"Boboiboy aku punyalah!!"ucap Fang pada OchoBat dan terus mengheret Boboiboy masuk ke dalam rumahnya.

"Fang!Tak baik!!"marah Boboiboy dan memukul sedikit bahu Fang tetapi Fang langsung tidak menghiraukan pukulan itu.Malah,Fang mengangkat sedikit dagu Boboiboy sehingga mata mereka bertemu.

"Salah ke kalau...Aku nak berdua je dengan kau?"tanya Fang dingin manakala Boboiboy hanya mengembungkan pipinya tanda tidak puas hati.

"Tak salah.Tapi,janganlah buat macam tu kat OchoBat...Kesian dia...Lagi satu,aku bukannya kau punya"jawab Boboiboy yang masih tidak berpuas hati.

"Habis?Kau nak suruh aku buat apa kat kau baru kau nak setuju yang kau ni aku punya~?"tanya Fang sambil menunduk sedikit agar jarak antara mukanya dan mula Boboiboy menipis sehingga Boboiboy dapat merasakan nafas Fang.

"A-apa maksud kau??Aku tak fahamlah..."tanya Boboiboy balik membuatkan Fang smirk dengan 1001 makna tersirat.

"Kau nak...Aku r*pe kau dulu ke~?Hm~?"tanya Fang yang masih smirk manakala Boboiboy hanya krikk krikk.

"R*pe tu apa??"

"Innocentnya kau ni~"balas Fang yang tidak menjawab soalan Boboiboy lantas menempelkan bibirnya pada bibir Boboiboy menjadikan Boboiboy terkejut+blushing.Fang melepaskan bibir Boboiboy dan memandang Boboiboy dengan agak lama kemudian menarik Boboiboy ke dalam pelukannya.

"Boleh...Aku teruskan??"tanya Fang secara berbisik.Boboiboy hanya diam kerana tidak tahu nak cakap apa.Actually sebab dia tak faham pun apa benda Fang nak buat.

"A-aku--"

(TOKK!!TOKK!!TOKK!!TOKK!!TOKK!!!DUSH!!DUSHH!!DDDUUSHH!!!!)

Sebuah ketukan secara berterusan pada tingkap menjadikan Fang rasa terganggu dan segera menoleh ke arah tingkap.Fang dapat lihat si kelawar dung--OchoBat sedang mengetuk-ngetuk tingkap tanpa henti.

"Cih!!Pengacau!!Aku nak--"

(BUMM!!)

Badan Fang ditolak dengan agak kuat oleh Boboiboy sehingga pelukannya terlepas dan Boboiboy terus berlari anak menuju ke arah tingkap tempat OchoBat berada.

"Alamak...Kesiannya OchoBat terbiar kat luar..."ucap Boboiboy simpati sambil membuka tingkap.

Melihat Boboiboy berbuat begitu membuatkan Fang yang cemburu buta sakit hati yang teramat sehingga dia terpaksa menahan amarahnya dengan menggenggam penumbuk.

"OchoBat...Aku nak tanya ni..."kata Boboiboy memulakan perbualannya dengan OchoBat.

"Apa?"

"R*pe tu apa??"tanya Boboiboy selamba membuatkan OchoBat terlopong.Tidak mempercayai apa yang baru ditanya oleh Boboiboy.

"Ap-apasal kau tiba-tiba tanya pasal benda aneh macam tu?!!"soal OchoBat yang masih terkejut.

"Hmm...Tadi Fang cakap macam ni...'Kau nak...Aku r*pe kau dulu ke~?Hm~?'...Aku tak faham,sebab tulah aku tanya kau"jelas Boboiboy sambil cubameniru cara cakap Fang tadi.Fang yang mendengarnya sudah tersedak.

"Apa masalah budak niiiyyyy?!!"soal Fang pada dirinya sendiri manakala OchoBat pula telah lama memberikan Fang sebuah(?) deathglare yang bagi Fang langsung tidak menakutkan.

"Tak guna!!Berani kau nak mencemarkan otak suci murni lagikan tidak berdosa Boboiboy ni dengan pemikiran purplekuasa1000000++ kau tuh?!!"monolog OchoBat yang masih tidak berpuas hati dengan Fang lantas mengalihkan semula pandangannya ke arah Boboiboy.

"Err...Aku rasa lagi baik kalau kau tak tahu hehehe..."jelas OchoBat ringkas manakala Boboiboy hanya menunjukkan riak wajah kecewa dan memuncungkan bibirnya.

"Alaa...Tapi aku nak tahu juga!!"pinta Boboiboy yang masih berkeras ingin mengetahui maksud 'r*pe' itu.

"J-jangan risau...Nanti-nanti kau akan tahu juga...Sekarang ni pemikiran kau terlalu suci jadi ianya tak boleh dicemari sesuka hati..."jelas OchoBat.

"Tapi--"

Belum sempat Boboiboy menghabiskan kata-katanya,Fang telah pun menarik Boboiboy dan berjalan agak jauh dari situ meninggalkan OchoBat sendirian.

"Boboiboy~Apa kata kalau petang ni kau tolong aku kemas rumah...Nak tak??"tanya Fang yang sambil tersenyum.

"Nak nak nak!!"jawab Boboiboy semangat membuatkan Fang berpuas hati kerana dapat menjauhkan Boboiboy dari OchoBat.

"Agagaga!!Boboiboy aku punya!!"monolog Fang sambil tersenyum kemenangan.OchoBat yang melihat dari jauh hanya mampu sweatdrop.

"Hmm...Bongok punya landak..."gumam OchoBat.

To Be Continued

Amendelah pelik² je😂🌾

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now