CHAPTER 32

1.1K 118 22
                                    

*Keesokannya di sekolah*

Boboiboy dan Fang berjalan memasuki kawasan sekolah bersama-sama sehingga mereka berdua sampai di kawasan blok tingkatan 4.Tiba-tiba Boboiboy membelok ke arah tangga blok tingkatan 4.Belum sempat Boboiboy memijak anak tangga itu,Fang telah pun menegurnya.

"Kau nak pergi mana??"soal Fang hairan membuatkan Boboiboy terhenti dan menoleh ke belakang.

"Nak pergi kelaslah"jawab Boboiboy singkat manakala Fang hanya krikk krikk.

"Kau lupa ke?Hari nikan hari Ahad(?)...Kan kena pergi dewan untuk perhimpunan mingguan..."balas Fang akhirnya.Boboiboy yang baru teringat hanya menepuk dahinya.

"Ha ahlah!!Aku lupa!!"ucap Boboiboy dan terus berlari ke arah Fang manakala Fang hanya menepuk kepala Boboiboy perlahan sambil ketawa.

"Apalah kau ni...Kecil-kecil dah jadi pelupa..."tegur Fang yang masih lagi mentertawakan Boboiboy.Boboiboy hanya menggosok-gosok kepalanya yang ditepuk Fang tadi.

"Dah lupa,nak buat macam mana..."balas  Boboiboy yang entah kenapa tiba-tiba saja blushing.

"Dah jom.Nanti lambat,tak pasal-pasal kita kena berdiri atas pentas..."ucap Fang yang sengaja ingin menakutkan Boboiboy.Boboiboy tiba-tiba saja tersenyum setelah mendengar ancaman Fang yang tidak berapa nak seram itu.

"Kenapa senyum??"soal Fang hairan dengan Boboiboy yang tiba-tiba tersenyum.Boboiboy menoleh ke arah Fang.

"Senyumlah!!Kalau kena berdiri atas pentas,boleh nampak semua orang!!Nanti kita akan rasa macam terbang!!"jawab Boboiboy excited sambil membuat gaya ala-ala burung yang sedang terbang.Fang yang mendengar jawapan Boboiboy hampir-hampir saja terlopong.

"Dia ni tak betul ke apa?!Denda tu!!"monolog Fang yang masih tidak mempercayai manusia di hadapannya sekarang.

"Semua pelajar sesi pagi dikehendaki masuk ke dalam dewan dengan kadar segera...Perhimpunan akan dimulakan sebentar lagi..."umum pengacara majlis melalui pembesar suara.

Fang yang mendengar pengumuman itu berasa panik dan terus menggenggam tangan Boboiboy lalu ditariknya Boboiboy dengan kelajuan cahaya(lol) sehingga mereka berdua sampai di dalam dewan.

*Di dewan*

Boboiboy dan Fang berjalan menuju ke arah barisan kelas mereka.Di sana,ada seorang pengawas sedang menyusun pelajar mengikut ketinggian.Yang rendah dihadapan manakala yang tinggi di belakang.

"Boboiboy,kau kena duduk kat depan sekali sebab kau yang paling rendah..."arah pengawas itu apabila Boboiboy dan Fang sampai di situ.Boboiboy membaca nametag yang terdapat pada vest pengawas itu yang tertulis 'Affandi'.

"Woi!Mana boleh!Boboiboy kena duduk dengan akulah!!"bantah Fang yang tidak berpuas hati.Affandi hanya menghela nafas.

"Haihh...Cuba kau bandingkan ketinggian kau dengan Boboiboy"cadang Affandi datar.Fang mula membandingkan ketinggiannya dengan Boboiboy.Fang dapat lihat Boboiboy terpaksa mendongakkan sedikit kepalanya untuk melihat muka Fang.

"Alaa...Biar jelah dia duduk dengan aku.Kau ni...Cerewet sangat"rungut Fang.Dia tahu ketinggiannya dengan Boboiboy sangat berbeza seperti langit dengan bumi.

"Ish!!Tak bolehlah!!Nanti apa-apa hal,aku juga yang kena marah dengan cikgu!!Bukan kau!!💢"balas Affandi yang mula bengang dengan perangai Fang yang langsung tidak mahu mendengar arahannya sebagai seorang pengawas.

"Kau ni...Baik sangatlah...Ikuut je apa cikgu Aini cakap...Hish!"ucap Fang sambil menyilangkan kedua-dua belah tangan di dadanya.

"Arrgh lantaklah!!Lagipun,kau tak kesian ke kat Boboiboy ni?Budak kelas kita ni dahlah semuanya tinggi-tinggi macam galah!Lagi-lagi kau,tinggi macam apa dah..."balas Affandi yang masih bengang.

"Then?"soal Fang selamba.

"Kau tengok budak kat depan kau ni tinggi dia macam mana?Kan kesian kalau dia terselit kat celah-celah korang yang tinggi-tinggi ni..."jelas Affandi sambil m memandang Boboiboy yang hanya mendiamkan diri dari tadi.

"Tch!"

"Erm...Takpalah Fang.Aku duduk depan jelah...Kesian pula nanti Affandi kena marah dengan cikgu..."ucap Boboiboy dengan sopan dan mula tersenyum manis pada Affandi.Fang yang mendengar kata-kata Boboiboy mula diserang perasaan cemburu maksima!!Lagi-lagi apabila Boboiboy melemparkan senyuman mahalnya pada orang lain selain dia.

"Hohoho...Fang patut contohi sikap Boboiboy yang baik ni!!Uff!!Dahlah baik,comel pula tu arrgh!!"monolog Affandi yang tiba-tiba saja ber'fanboying'.

"H-habis tu aku macam mana??Takkan kau nak tinggalkan aku sorang-sorang??"soal Fang yang mula sedih kerana Boboiboy akan meninggalkannya (Eh??).

"Alaa...Kan sekejap je...Lagipun,kat kelaskan kita dah duduk bersebelahan...Jadi apa salahnya?"jelas Boboiboy sambil tersenyum kecil dan terus mengangkat kakinya menuju ke arah barisan hadapan sekali.

Fang hanya mampu pasrah melihat Boboiboy meninggalkannya begitu saja.Affandi hampir-hampir tergelak melihat reaksi Fang yang seperti baru saja ditinggalkan oleh kekasih.Mujur dapat ditahan.

"Eh Fang"panggil Affandi sambil menyiku sedikit tangan Fang.

"Hm"

"Boboiboy tu...Dah ada orang punya ke?"tanya Affandi dengan nada yang sedikit diperlahankan.

"Amboi!!Gatal siot!!"monolog Fang bengang.Ikutkan hati,nak saja Fang terajang mamat ni.Tapi bila difikirkan balik,tak payahlah...Kang dia report kat cikgu nanti,tamat riwayat Fang.

"Ada"jawab Fang sepatah.Fang dapat lihat riak wajah Affandi yang sedikit kecewa.

"Ohh...Siapalah agaknya orang bertuah tu ekk?"soal Affandi lagi.Fang mula tersenyum sinis.

"Aku"jawab Fang sepatah membuatkan Affandi tercengang sehingga mulutnya hampir-hampir saja ternganga.

"Whtehekka?!!Biar betik?!!"soal Affandi pada dirinya sendiri tetapi di luar dia hanya tersenyum dengan...Senyuman paksa.

"O-okaylah!!Aku nak kena pergi jaga barisan tingkatan 3..."balas Affandi yang sedikit kekok dan terus pergi dari situ.

"Hohoho!!Padan muka!!Tulah,gatal lagi dengan crush orang!!"monolog Fang yang mula mentertawakan Affandi.

To Be Continued

Okay merepek 😂

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Onde histórias criam vida. Descubra agora