SPECIAL CHAPTER 2

795 39 1
                                    

"Papa kata nak hantar Hil dekat asrama tapi kenapa tak jadi lak ni.. papa tipu kan." Ujar Hilman

"Nanti lah papa fikirkan. Papa risau lah sebab ada something tau yang Hil tak tau. Sebenarnya ada something Hil tak tau pasal sekolah tu. Papa risau tau........"

"ABANGG" tak sempat Elman nak memulakan cerita tetapi panggilan isterinya membuatkan dia berhenti sekejap.

Sebenarnya aily tknak anaknya terlibat dengan apa yang pernah terjadi pada keluarganya. Dia rasa cukuplah kejadian yang dulu dia je yang pernah rasa dan tau pasal kejadian dulu.. jangan anaknya. Dia taknak anaknya menderita sepertinya dan suaminya dulu.

........................

Hilman sebenarnya terfikir ada sesuatu yang di simpan oleh kedua orang tuanya. Dia perasan seperti sekolah tu memberikan kenangan yang terburuk dalam kehidupan familynya sehingga kan keluarganya taknak dia terlibat langsung. Tapi semakin hari semakin perasaan ingin tahu dalam hidupnya tu semakin terasa dan mekar.. dia ingin tahu apa yang terjadi sebenarnya...

"Hilman turun makan sekarang" terdengar jeritan ibunya dari bawah.

"Ishh mama ni terkejut aku... Aishh mama memang lah yang paling garang hahahaha." Gumam Hilman.

Hilman.

Hilman.

Hilman terus berpaling tapi tiada apa yang kelihatan.. Tapi tadi dia rasa seoalah ada yang memanggilnya.

Tanpa berfikir panjang Hilman keluar untuk menikmati makan malam bersama kedua ibu bapanya.

......................

Hari ini terasa suasana di kelas sangatlah membosan kan.. entah lah yang Hilman tahu dia memang rasa bosan gila sekarang.. Jadi sekarang dia berada di atas katil si Rahimi kawan nya itu di dalam asrama. Macam mana boleh ada dalam asrama waktu pembelajaran. Ermm korang kena tahu tingkat pemikiran pelajar boleh jadi hebat apalagi menggunakan trick untuk ponteng ni...

"Hil kau tak nak duk asrama ke.. Boring lah kau ni. Anak mak betul asyik ikut cakap mak kau je" bebel si Rahimi.

"Eh kau ni suka hati je cakap aku anak mak.. Tapi memang aku anak mama and papa aku pun.. dah tu kau anak apa? Buluh betung.. Eh bodoh lah kau ni.." Marah Hilman..

"Hil aq dengar dulu asrama ni ada kisah dia tersendiri.. mybe diorang taknak kau terancang kot.. tu yang diorang tak nak bagi kau duk asrama tu.." ujar Rahimi lagi..

"Dah lah malas aku layan kau.. Dah lah aku nak tidur pulak ni.." ujar Hilman.

Tapi ketika berbaring menghadap syiling tu tetiba dia terlihat seperti ada satu makhluk yang agak hitam berambut panjang dan mempunyai dua taring serta bermuka buruk sebelah wajah dan agak cantik serta ayu di sebelah wajah lagi..

Hilman

"Huh ...huh....huh" dengan nafas terengah2 Hilman terbangun.. sungguh dia rasa terkejut kerana makhluk tadi memanggil namanya..

"Kau dah kenapa?" Tanya Rahimi kehairanan. Rasanya Hilman tak tidur tadi tapi heran kenapa tetiba kelihat wajah kawannya itu agak ketakutan dan sedikit pucat.

"Takda pape lah. Weh aku balik dulu lah.. tak jadi tidur.. Aq rasa dah jam balik ni.. nanti papa aq cari.. bye" ujar Hilman dan berlalu dengan tergesa-gesa membuat Rahimi kehairanan dengan Hilman.

..........

Balik dari sekolah Hilman terus berkurung di dalam bilik membuat Elman dan Aily kehairanan.

"Kenapa dengan Hil tu bang?" Tanya Aily.

Tapi jawaban suaminya mengecewakan

"Entahlah.. dari dalam kereta lagi dah diam macam tu je" ujar Elman tapi dia yakin yang terjadi sesuatu pada anaknya itu..

.......................

Entah lah kejadian tadi buat Hilman semakin yakin yang keluarganya memang ada menyimpan sesuatu tapi entah lah dia pun terasa takut untuk mencari jawapan di sebaliknya...






























TBC

Enjoy it and sorry sebab update lambat... Busy sikit hehehehe


ASPURAWhere stories live. Discover now