BAB 9

1.2K 74 1
                                    

aishh bosan lah pulak hari ni.
ermm hari khamis ni nak balik.. tak sabar nya nak jumpa mama,papa n abang Is..

Tiba-tiba terasa aku di tarik di tepi tandas. aishh geng muiz ni lagi. Habis lah aku kena buli ni.. aduh macam mana ni..

"Elman bagi saya kawal badan awak untuk menolong awak" suara Nayla kedengaran. yep itu suara Nayla. disebabkan takut aku hanya menggangguk tanpa sedar.

dan entah mengapa tiba-tiba tenaga aku jadi berganda. dan aku dapat menahan tumbukan dari muiz. Mereka ternyata terkejut dengan tenagaku. aku terus menumbuk peruknya. dua orang kawannya pula aku sepak hingga terpelanting ke dinding. tenaga ini bukan tenaga biasa. aku merapati muiz dan memegang tangannya. aku memulas tangannya ke belakang dan berkata

"KALAU KAU BERANI KACAU AKU LAGI KAU TAU LAH NASID KAU. AKU AKAN PASTIKAN KAU MATI KALAU KAU BERANI GANGGU AKU LAGI. BERAMMMBBUSS" jerit ku lantang dan melepaskan cengkaman tangan nya. mereka pun terus melarikan diri dalam ketakutan. aku rasa tu tenaga Nayla bukan aku.. dan lepas tu aku terasa lemah pulak..

"terima kasih nayla." ujar ku sebelum gelap menggantikannya.

"sama-sama Elman. aku akam dampingimu sehingga dendamku selesai elman. KAU MILIKKU"  sesudah berbicara bayangan Nayla menghilang.

.....................

aku membuka mataku perlahan.

kat mana ni. Macam dalam dorm..

"aishh Elman sedar pon kau." tegur ariz

"apa jadi ni Ariz. macam mana aku boleh ada dekat dorm. Bukan aku pergi tandas ke tadi." tanya ku kebingungan.

"kau pengsan tadi kat tepi tandas." jawab Ariz.

aku hanya mendiamkan diri je.

"Elman dah okey ke?" tanya Abang Raihan.

"elman kalau tak okey lagi ermm Elman rehat je lah ye. nah minum air ni" kata abang Ilias pula sambil menghulurkan aku segelas air.

aku mengambil dan meneguknya rakus. setahu aku tadi aku di buli dan Nayla yang menolong ku. mana Nayla ye. tiba-tiba rasa rindu pulak.. dah lah dia dah tolong aku.. aishh kena ucap terima kasih ni kat dia.

"kau okey ke tak ni elman. diam je" teguran Azham menyentakkan lamunanku.

"eh aku okey je. cuma tengah fikir camne aku boleh pengsan lak" balas ku untuk menutup rasa syak wasangka dalam diriku.

"ni kalau ada apa-apa bagitahu kiteorang tau" ujar abang Akram pulak.

aku hanya menggangguk sahaja.

mata aku terpaku pada renungan Abang Ilias. damn dia tahu aku menipu. renungan dia tu menunjukkan yang dia tahu apa yang berlaku.

"k lah semua boleh turun asar.. lepas tu mandi n maghrib pulak. pas tu study.." kata abang Raihan selaku ketua dorm kami..

mereka kemudian nya beransur ke surau. ang tinggal hanya abang Ilias sahaja.

"elman ada apa-apa nak bagitahu ke" tanyanya

alamak dia memang dapat tahu ke. aduh renungan dia tu bahaya gilew kot.

"ermm abang ilias sebenarnya saya tadi hampir dibuli oleh muiz n kekawan dia. lepas tu saya tak tahu apa yang jadi" kataku. aku hanya menceritakan separuh je.

"betul ke. lepas tu takkan kamu tak tahu apa yang jadi"tanyanya lagi.

aku hanya berdiam diri.

"ermm tak apalah. kalau rasa nak bercerita ermm elman boleh cari abang ye" kata nya lembut.

aku hanya mengganngguk sahaja.

"k lah abang nak g surau ni. okeylah assalamualaikum" ujarnya.

aku hanya menggangguk sahaja. Dan aku terlihat kelibat Nayla di atas katil dan dia tersenyum kepadaku. aku membalas senyumannya.. dan matanya merenung taj ke satu arah. aku berpaling melihat apa yang dilihat Nayla. rupanya abang Ilias belum pergi lagi

"Elman mari kita ke surau. bahaya kalau Elman tinggal dalam dorm sorang diri. mari El" dia mengajakku dan mulutnya terkumat kamit membaca ayatul kursi.

ermm aku berpaling melihat Nayla kembali namun kelibatnya dah menghilang.

aku berpaling ke arah abang Ilias kembali. dan dia menggamitku. Aku pon mengambil keputusan untuk mengikutnya ke surau.

"lepas ni kita sembahyan magrib n isyak dan lepas tu kita pergi study sama-sama ya" ujarnya lagi.

"okey bang" balasku. ermm aku rasa lebih baik aku ikut je abang ilias ni. Entah lah aku terasa selamat bila berada dekat dengan Abang Ilias ni. Aku tak pernah rasa seselamat ni bersama senior yang lain. aku berpaling ke arah abang ilias dan tersenyum kemudianengikut langkahnya.

......................

tetiba kelibat Nayla muncul kembali. dia mendesis kegeraman. dia kelihatan marah. matanya merah menyala. tajam renungan ditujukan kepada Ilias

"kau tak guna Ilias. kau ingat kau akan dapat lindungi Elman. hahahahaha aku akan pastikan kau kalah Ilias. Aku akan hapuskan kau. ELMAN MILIK AKU.. hurghhh" desis Nayla sebelum menghilang.....

.....................





































Hai semua siap dah bab 9. hehehehe tunggu idea lu baru lakar yang lain ye. hahahahahaha korang baca tau. n komen tau untuk menaikkan semangat saya untuk menulis

ASPURAWhere stories live. Discover now