BAB 6

1.4K 105 1
                                    

AISHH ni lah yang malas ni.. aku nak tidur tapi tak boleh.. please lah esok aku nak sekolah lah.

...Elman aku datang nak tuntut janji.. berikan aku guna badan kau bila aku perlu.......

ermm dia dah datang dah..

"ermmm baik tapi kau kena lindungi aku bila aku perlu" kataku seolah berjanji jugak

Dan aku melihat si dia yang bergaun tu duduk di atas katil yang single yang memang di larang itu..

...aku perlukan kau Elman untuk membalas dendam kepada orang yang merogol aku.. hehehehehe....

" ermm tapi jangan tunjuk muka buruk kau pulak. aku ni lemah semangat tau." kataku

dia hanya menggangguk. dan wajah nya yang buruk tu bertukar menjadi wajah yang makin cantik. kejap macam kenal je rupa ni.. ye dia adalah..........

"ye Elman saya adalah Nayla Arisya.. maaf sebab menakut kan. saya cuma nak minta tolong awak. boleh kan Elman" kata Nayla

"baiklah Nayla. tapi macam mana saya nak tolong awak. saya tak tau" balas ku. gila ah aku kawan nge hantu kot selama ni.. aduh mesti orang kata aku gila ni..

"nantilah saya bagitahu bila saya perlukan awak. ermm Elman hati-hati tau sebab bukan saya je yang nak guna badan awak tapi ada lagi roh jahat yang lain.. sebab awak ni lemah semangat lah buat kami berebut nakkan badan awak. hati-hati tau Elman. saya pergi dulu" Kata Nayla dan sekelip mata dia menghilang.

aishh apa nasib aku ni.. dah nak buat macam mana aku ni penakut tapi apasal pulak berebut nakkan badan aku pulak. gila ke hantu ni semua.. aduh pening nya. aku yang dah meremang ni terus panjat katil Zahim yang berada di atas kemudian tidur sambil peluk dia.

.....................

"hoi Elman asal kau peluk aku ni. aku bukan gaylah bangang" kata Zahim mengejutkan semua penghuni dorm kami ni. terus semua yang ada datang dekat kami bertanya

"kenapa ni El kau okey tak ni?" tanya Azham.

aku hanya menggeleng menandakan aku tak okey.

"kau kalau tak sihat kenapa datang asrama awal sangat. ishh kau berehat dalam bilik sakit je lah ye" kata Ariz pulak.

masalahnya aku memang bersemangat sebab Nayla tapi bila tau dia Roh yang tak aman memang aku taku gila ah.. tapi tu hanya dalam hati je. kalau aku bagitahu mahu diaorang kata aku gila.

"Elman kau dah bisu ke?" tanya Sarif pulak. mungkin pelik sebab kebisuanku kot.

"tak lah. aku okey je. cuma semalam aku mimpi ngeri tu yang aku tidur dekat kau Zahim. maaf lah" kata ku perlahan.

"Elman kalau tak okey. abang Raihan rasa Elman rehat je. Ariz boleh teman kan" ujar abang Raihan.

"takpe korang boleh je g sekolah. elman pon okey je. mungkin terkejut dengan mimpi ngeri tu kot" kata ku pulak. gila ke nak korban kan masa belajar mereka hanya kerana aku.

"El abang ilias nak jumpa El masa balik sekolah boleh" tutur abang Ilias pulak. alamak apa yang dia nak cakap ni. dan tiba-tiba aku terpandang katil single tu. n yes Nayla duduk di situ dan menggelengkan kepala tanda tidak setuju untuk bertemu dengan abang ilias.

'jangan elman dia akan perangkap awak dengan soalan yabg terjadi pada awak. Ilias tu cerdik dan dapat tau apa terjadi hanya berdasarkan riak muka saja' erm lebih kurang macam tu lah tutur Nayla.

"ermm abang ilias kita cakap dalam ni je lah ye. lagi ramai lagi bagus" kata ku. at least ramai boleh elakkan soalan maut dia tu.

"ermm ikut El lah. dah semua jom kita g mandi lepas ty siap g sekolah lak." kata Abang Ilias dan kami pon berlalu.untuk mandi. dan aku lihat Nayla tersenyum kepadaku sebelum menghilang.

....................

BOSAN gila kot dalam kelas. cikgu lak takde. apahal entah cikgu ni. kalau taknak mengajar cakap je lah.. aku terpandang tingkap dan terlihat Nayla melambai ke arah ku. aku meminta izin untuk ke tandas tapi aku ke belakang bangunan sebenarnya.

"elman jangan buka pintu belakang kelas tu ye sebab di situ lah roh jahat tu terperangkap. saya takut dia cuba perdaya kan awak je.."  kata Nayla lembut. aishh entah berapa banyak Roh lah yang nak gunakan aku ni. aduh sakit rasa kepala ni memikirkannya

"tapi Nayla wanita yang bergaun hitam tu awak jugak ke" tanya ku ingin tahu.

"tak dialah roh jahat yang memerhatikan awak. dia cuma nak pergunakan awak je"  kata Nayla

"bukan awak pon nak perguna kan saya jugak ke" kata ku berani

dia memandang aku tajam. alamak aku dah pancing kemarahan dialah. dan pandangan tu bertukar pandangan sedih lalu dia bersuara

"ermm memang saya nak perguna kan awak tapi saya cuma nak orang yang rogol saya tu rasa apa yang saya rasa je. maafkan saya Elman saya terpaksa sebab awaklah orang yang berani bebaskan saya dari di kurung oleh ustaz itu. saya janji lepas saya dapat balas dendam pada orang yang rogol saya tu, saya takkan ganggu awak lagi"

"Dah lah Elman lebih baik awak masuk kelas nanti cikgu cari pulak. nanti jumpa lagi ye" sambungmya sebelum menghilang.

Aishh kesian pulak aku dengan dia ni. ermm ye lah aku akan bantu dia.. . Jangan risau Nayla, saya akan bantu awak.. aku pon bangun untuk melangkah ke kelas

DI SEBALIK bangunan bayangan nayla tersenyum manis memandang Elman. dia tau Elman akan membantunya.. lama kelamaan bayangan tersebut menghilang......

..................................



























baca dan vote tau.. kalau ada kesilapam ejaan maafkan saya ye...... jangan lupa komen jugak.

ASPURAWhere stories live. Discover now