◑33◐

1.7K 190 36
                                    

A/N


Ah.. tak semua benda yang kita minta jadi best tapi yang jadinya tak seperti yang kita inginkan.

Hm,nah update. *campak Taehyung*
💕

Tap Tap-

Bunyi kasut tinggi merah yang dipakai Sooji itu memasuki ruangan penggambaran menarik fokus semua orang disitu.

Akan tetapi,Sooji masih mengantuk dan mamai kerana semalaman berjaga dengan fikiran yang menerawang entah kemana.

"Ha,duduk atas katil putih tu." arah Hyejin pada Sooji dan gadis berambut blonde itu terus berjalan menuju ke katil itu.

Taehyung yang duduk bersandar di sebuah meja hanya memerhatikan gadis bergaun merah pekat dengan wajahnya yang... tercengang.

"Kim Sooji-" ujar lelaki itu perlahan. Mahu sahaja dia terus mendekati gadis yang sudah lama dicari-carinya dan memeluk tubuh gadis itu. Namun,Taehyung hanya kuburkan dahulu niatnya.


Manakala Sooji sudah memanjat ke atas katil tanpa melihat-lihat sekeliling.

"Cantik! Perfect Cik Suzy!" melambung-lambung pujian diberikan ke atas gadis itu oleh si phootographer.

"Tak cukup seksi. Tarik keatas sikit kain tu-"

Arahan yang diberikan dari Taehyung selaku presiden utama Syarikat VTae Guccimetics itu membuatkan Sooji yang pada awalnya bermalasan di atas katil untuk penggambaran itu mengangkat kepalanya dan memandang terus ke arah Kim Taehyung dengan wajahnya yang terkejut namun cepat dia cover.

Kini,hanyalah wajah cool dan menawan terpampang di wajah Sooji itu. Cover semata-mata sahaja semua itu.

Dengan mengikut arahan Taehyung, Sooji menarik kain gaun merahnya ke atas dan terserlahlah kaki panjang yang putih seakan salji di pandangan Taehyung.

Sengaja lelaki itu mengarahkan sedemikian. Taehyung menggigit bibir bawahnya perlahan memerhatikan gadis yang membuatkan jantungnya berdegup dengan laju di hadapannya itu.

"Cik Suzy,boleh pandang ke arah Tuan Kim sebentar? Ini untuk tujuan penggambaran.." arah jurukamera yang bertugas menangkap gambar gadis itu.

Tanpa berlengah mahupun bantahan,gadis itu menoleh ke arah lelaki berpakaian segak yang tidak jauh darinya itu dengan pandangan yang seakan menggoda.

"Tak guna. K-kau goda aku..." ujar Taehyung dengan perlahan. Matanya juga tepat memandang ke arah mata Sooji yang menggodanya dalam diam.

"Okay,perfect!! That's really the real Suzy Kim!" puji si jurukamera setelah selesainya dia menangkap gambar-gambar terakhir itu.

Manakala Sooji masih lowkey menodai lelaki yang pernah dicintainya itu dan Taehyung sudah tidak dapat menahan dirinya.

"Semua boleh beredar dan tinggalkan saya dengan Cik Suzy sahaja disini." arah Taehyung dengan nada tegasnya. Mata masih merenung tajam ke arah Sooji yang terduduk di atas katil putih berhiaskan mawar merah di sekelilingnya itu.

Semua staf dan pekerja-pekerja disitu menghentikan kerja mereka dan beransur pergi keluar dari studio yang besar itu.

"Yah,jangan takut tau. Aku tunggu kau dekat luar,nanti ada apa-apa kau beritahu aku-" ujar Hyejin si managernya Sooji lalu bahu gadis yang terdedah dengan dinner off shoulders yang dipakainya Sooji itu ditepuk perlahan sebelum berlari anak keluar dari studio itu.

"Kunci pintu tu sekali." arah Taehyung pada Hyejin yang lalu di hadapannya dan gadis itu menurut arahan lelaki yang ditakutinya itu.

Clack-

Pintu utama studio itu dikunci setelah ditutup rapat.

Sekarang hanyalah Kim Sooji dan Kim Taehyung di dalam studio yang separuh gelap itu.

"Hai,Cik Suzy...?" ujar Taehyung dengan nada yang menggoda dengan langkah yang perlahan-lahan mendekati gadis yang cukup menarik perhatiannya di atas katil putih itu.

Sooji hanya memandang Taehyung tepat ke arah mata lelaki itu dengan satu senyuman sinis.


TBC

Note: Kita masuk ke era dark vibes di chapter seterusnya.

KTH ✔ ENDLESS KIM.Where stories live. Discover now