Bab 54❄💫

7.4K 543 53
                                    

🌼

Balik je dari Pulau Jeju, keesokannya kelas sudah bermula. Aku menjadi excited dan stress pada masa yang sama kerana untuk sebulan ni aku kena fokus pada study sebab exam akan dimulakan 3 minggu dari sekarang.

Argh! Nervousnya aku!

"Tak nampak baby bump pon!" kata Yoora sebaik Areum labuhkan punggung disamping dia. Areum menjegilkan anak mata sebelum bahu Yoora dia pukul. Yoora ni, kalau bercakap tak cover- cover!

"Ehh sorry! Lupalah pulak. So, how's your holiday with your husband? Best eah? Mestilah bestkan? Yalah, hubby yang ajak jalan- jalan, dengan baby, honeymoon untuk kali kedua eah?" soal Yoora, buku rujukan account dikeluarkan dari beg galasnya.

Areum hanya tersengih- sengih. Tak nak buka mulut berkenaan dengan perkara tersebut.

"Weh! Kau nak tahu satu cerita?" lengan aku dipukul perlahan oleh Yoora, Areum hanya buat muka pasrah. Wajah Yoora yang sedikit muram tu buatkan aku rasa bersalah.

"Kenapa weh?"

"Heum. Kau tahu tak Rayyan.. Rayyan curang dengan aku?" ucap Yoora perlahan- perlahan sebelum dia sembamkan wajahnya pada meja. Tapak tangannya memukul- mukul meja tanda yang betul- betul sakit hati. Dasar Rayyan tak guna!

"Macam mana kau tahu? Kenapa tak bagitau aku?" bahu Yoora aku usap perlahan, mahu menenangkan gadis itu. Yoora sudah menangis perlahan. Dia masih dalam keadaan yang sama, patutlah sunyi semacam je masa holiday, yalah selalunya dia akan call, chat tak pun video call tanya aku itu dan ini. Tapi holiday minggu lepas tak ada kan? Jadi sebab inilah kan?

"Girlfriend dia sendiri yang datang dan mengaku dekat aku, tapi bukan dia bukan pegang status girlfriend okay? Dia tunang Rayyan! Dah jadi tunang orang rupanya Rayyan tu!" sembur Yoora, dia tegakkan badan, tapak tangannya digenggam sebelum dia tumbuk meja kerana marah.

"Argh! Geramnya aku! Nasiblah aku boleh sabar, kalau tak, kat hospital dah mereka tu!" marah benar Yoora jadinya. Areum hanya mampu mendengar sambil tangannya mengusap bahu Yoora.

Buk!

Baru saja Areum hendak berkata- kata, bunyi benda jatuh berhampiran dengan meja mereka membantutkan perbualan Yoora dan Areum. Dia menoleh, seorang gadis berkaca mata sedang memungut buku- bukunya yang terjatuh bersebelahan dengan meja mereka.

"Ahh mianhae.." kata gadis tersebut. Areum hanya angguk perlahan, dahinya berkerut, dia tidak pernah nampak lagi wajah gadis itu sepanjang berada dalam kelas. Pelajar barukah?

"Boleh saya duduk sini kalau awak tak keberatan?" soalnya, merujuk kepada tempat duduk kosong disamping Areum.

"Ehh mestilah boleh, duduklah" jawab Areum. Melebar senyuman gadis itu bila mendengarnya. Terus kerusi ditarik dan punggung dilabuhkan disamping Areum.

"Budak baru?" soal Yoora, air matanya dikesat dengan sapu tangan. Rambutnya dibetulkan, Areum mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"Erm, hai, saya Rahee S- glad to see you" sapa gadis tersebut. Bibirnya tidak lengkang dengan senyuman, tapak tangan dihulur untuk berjabat tangan dengan Areum.

"Saya Areum, Jung Areum. Glad to see you too" balas Areum, tapak tangan Rahee disambut. Gadis itu tidak berhenti- henti menayangkan senyumannya yang aku anggap cukup manis untuk dilihat. Erk, manis ke? Nampak macam creepy je.

Ting!

Chimochi💞

+nnt balik aku ambil
+kita lunch sesama

[C] OREITHYIA | 지민 ✓Where stories live. Discover now