Day 15

1.8K 134 2
                                    

Semua ahli BTS berkumpul di sebuah bilik. Satu perbincangan dilakukan tanpa pengetahuan Minji.

"Let me go straight to the point. As we all know,eyelid Minji dah cedera. Good news, eyelid Minji boleh dijahit semula dan boleh cure semula."beritahu Jin berdasarkan rekod perubatannya. "And there's bad news?"soal Hoseok untuk kepastian. Jin mengangguk.

"Bad news. Huh....mata Minji cedera teruk. Iris dia terkoyak dan tidak boleh dibaiki lagi"beritahu Jin dengan berat hati. "She's already blind. So what the risk?"soal Taehyung pula. "Actually,her eyes still function but,maybe  she refused to do surgery. Banyak risk dia boleh dapat macam jangkitan kuman,pendarahan dalaman or darah beku. It can effects her neurons so,maybe boleh gangguan memori,kerosakan saraf atau lebih teruk paralysed."jelas Jin. Untuk seketika mereka semua berdiam diri. Masing-masing bingung dan keliru. Terlalu kelu dengan situasi yang berlaku.

Jungkook menundukkan wajahnya. Hatinya terasa hiba. "It's there any solution?"soal Suga. Semua mata menumpu pada Jin dengan penuh pengharapan. "Only one way. Surgery."jawab Jin ringkas. "Let's go with it"cadang Namjoon. "I'm already contacted the optometrist. He's fine. But,it depends on her. If she refused to do surgery before,do you think that she wants to continue this surgery?"soal Jin. Semua harapan yang terbina runtuh untuk seketika. Ada benarnya yang diberitahu oleh Jin.

Tanpa sebarang isyarat, Taehyung bangun dari kerusi dan meninggalkan mereka semua terpinga-pinga. Mereka tertanya-tanya lokasi tujuannya. Mungkin dia mahukan udara segar.

"Minji...."panggil Taehyung lembut dari muka pintu. "Taehyung?"soal Minji untuk mendapatkan kepastian. Taehyung terus menghampiri gadis itu. "How are you? Ling time no see" sapa Taehyung ramah sambil membelai lembut rambutnya. Dia hanya membalas dengan senyuman. Kemudian, Taehyung merangkul pinggang Minji dan menariknya dalam dakapannya.

"I miss you"ucap Taehyung. Minji tidak membalas apa-apa. Dia hanya membalas pelukannya. "Kenapa pergi lama sangat? Kata seminggu je"rengek Minji manja. Taehyung menambahkan lagi keeratan pelukan mereka. "Mianhae. Lots of work but I'm here. Don't worry"beritahu cuba meyakinkan Minji. Kemudian,mereka berdua saling berborak antara satu sama lain. Jungkook memerhati dari luar. Dia tiada sebarang perasaan melihat keserasian mereka berdua. Namun,hatinya today seiring dengan pemikirannya. Rasa bahang di hati walaupun dia tidak tahu puncanya.

"I'm sorry for disturbing you but I have to check her condition for a while"pinta Jin. Sedar atau tidak,hampir dua jam mereka berdua berborak. Setiap selang dua jam,Jin akan datang memeriksa taraf kesihatan Minji. Taehyung berdiri di sebelah katil untuk memberi ruang kepada Jin untuk melakukan pemeriksaan.

"Gosh! Tekanan darah kamu tinggi. No mesti sebab kami tak cukup rehat!"bebel Jin seperti seorang ibu. Jelingan tajam diberikan kepada Taehyung. Dia hanya menayangkan giginya dan menggosok-gosok kepalanya yang tidak gatal.

"Let her rest for now. I'll continue to check on her"beritahu Jin. Taehyung hanya mengangguk tanda mengerti. Dia tidak berganjak dari bilik itu lagi. "Alone Tae!"penekanan keras dilontarkan Jin
Taehyung yang baru mengerti dengan tersengih-sengih meninggalkan kamar itu. "Aigoo! This kid menang sudah fahamlah"bebel Jin sambil menyelak lengan baju Minji.

Minji hanya tersengih. "Your wrist....lebam lagi. Semalam merah-merah lagi. Hari ni biru keunguan dah. You'd gone through hard time, isn't it?"rungut Jin lagi sambil membelek-belek tangan gadis itu. Seperti biasa,dia tidak memberi sebarang kata balas sebaliknya mendiamkan diri sahaja.

Sejak peristiwa itu berlaku,dia sudah mula tidak banyak bercakap dan banyak menyendiri seperti memikul suatu beban yang tidak tertanggung. Apabila ditanya,dia akan cuba mengelak untuk menjawabnya. Jin hanya memerhatikan perilakunya yang sudah mula berubah. Dia yakin bahawa gadis di hadapannya yang sentiasa kuat dan cekal itu sedang berada dalam krisisnya sendiri.

"Your healthy is still worrying. High blood pressure and tekanan glukosa dalam darah tak stabil. Do eat. Don't skip your meal and have plenty of rest. Don't think too much and relax your mind. You're pressuring yourself now"pesan Jin. Minji hanya mengangguk dan menghadiahkan satu senyuman olok-olok. Jin hanya mampu mengeleng kepala sahaja. Dia buntu dengan perubahan drastik gadis itu.

"Nobody can enter this room accept Jungkook,ok?"pesan Jin kepada pengawal. Pengawal itu hanya akur dengan arahan yang diberikan. Mereka semua disekat masuk ke bilik itu. Hanya Jin sahaja yang keluar masuk dari bilik itu untuk pemeriksaan kesihatan.

Tepat jam 10 malam,Minji diberikan ruang untuk berehat lama. Dia akan dilawati semula pada jam 6 pagi pada keesokan harinya. Jin hanya mampu mengeluh. Makanan yang dibawa masuk akan dibawa keluar makanan yang sama. Seharian dia tidak makan. Dia hanya mahu minum air sahaja.

Jin mengetuk pintu bilik Jungkook sebelum masuk. Kelihatan sekujur badan berbaring di atas katil dengan suatu perasaan muram. "Kamu kenapa Kook? Rasa tak sihat ke?"soal Jin prihatin. Dia hanya menggeleng perlahan. Satu keluhan berat dilepaskan Jin.

"Kook,hyung tahu awkward untuk kamu sekarang ni. Kamu macam mana pun perlu terima kenyataan. Mereka adalah kamu. Tidak boleh dinafikan. Noktah! Baik buruk itu semua kamu. Kamu sembunyi terlalu lama. Sudah tiba masanya kamu jadi diri kamu. "jelas Jin. "But,why? Kenapa Kook kena tanggung semua ni? Dia siapa?"soal Jungkook bertubi-tubi.

Satu tamparan kuat dihadiahkan ke pipi Jungkook. "You're too much! I don't want to say anything for now. Figure it yourself. You make her that way so,be responsible with what you did. It won't start if you didn't kidnap her before. Ask your heart. She's almost a month here just for a reason. Explore your heart to know where her place is."jelas Jin tegas. Reaksi mukanya nampak bersahaja tetapi muka dan tangannya merona merah seolah-olah menghampiri suatu haba yang panas .

Jin terus berlalu keluar membiarkan Jungkook terpinga-pinga. Semakin lama dia berada dengan dia,semakin membara jiwa dan raganya. Jungkook menggosok lembut pipinya yang kesakitan. Tidak pernah dia melihat hyungnya itu meletus sedemikian rupa. Dia juga terkelu dengan tindakan drastik hyungnya itu. Kebingungan yang dialaminya semakin menebal. Lebih banyak persoalan yang berpusing-pusing dalam mindanya.  Siapakah dia gadis yang berjaya menjadi tumpuan semua orang ini? Kenapa dia tidak mampu mengingati dirinya? Apakah istimewanya dia kepada mereka?

KidnapperWhere stories live. Discover now