Day 3(Continue.....)

5.7K 445 19
                                    

Ketika dia hendak kembali ke bilik, tiba-tiba tongkatnya jatuh menyebabkan Jungkook dan semua pengawalnya memandang ke arahnya. "Minji!"panggil Jungkook kasar. Dia berlari dan mencekik leher Minji. "Apa kau buat dekat sini? Apa yang kau dengar?"soal Jungkook kasar. Wajah Minji berubah biru dan pucat kerana kekurangan oksigen.  Minji hanya meronta-ronta meminta untuk dilepaskan. Dia tidak mempunyai daya untuk mengucapkan sepatah kata. Semakin lama semakin kuat Jungkook mencengkam leharnya. Minji juga sudah kehilangan tenaga untuk melawan. Tindak balasnya juga menjadi ssmakin lemah. Tiba-tiba,badannya jatuh rebah ke bumi apabila dia terdengar tempikan seseorang yang menghalang Jungkook daripada mencengkam kuat lehernya.

"Minji....Minjiii"seru satu suara yang sangat dikenali, Jungkook. Minji hanya berdiam diri sambil memeluk kedua-dua belah tangannya. Satu sentuhan lembut menyapa bahu Minji. Dia terus bergerak ke sisi katil . "Jangan dekat!"amaran Minji. Dia memeluk erat bantal dalam keadaan menggigil ketakutan. Jungkook cuba menghampiri Minji bagi menjelaskan perkara yang sebenar,namun dihalang oleh seseorang. "Biarkan dia tenang dahulu"arah satu suara kasar. Jungkook akur dan membiarkan Minji sendiri.

"Knock!"bunyi ketukan pintu. Minji terus memeluk bantal ketakutan. "Hey,relax. Saya bukan Jungkook. Easy"arah lelaki bersuara serak-serak basah itu. Hati Minji perlahan-lahan berdegup pada kadar yang normal. Lelaki itu menghampiri Minji sambil menatang makanan. "Saya Taehyung. Kawan Kook"perkenal Taehyung sambil meletakkan dulang yang ditatangnya di atas meja sisi katil. "Mari sini. Makan dahulu,nanti kita cerita"ajak Taehyung.

Namun begitu,Minji masih berdiam diri. Dia tidak mahu berganjak. Taehyung terus mengambil pinggan nasi dan duduk betul-betul di sebelah Minji. "Please do eat! Awak baru je keluar hospital kan? Nanti nak kena makan ubat pula. Cepat buka mulut,saya suapkan. Cepat-cepat,kapal terbang nak masuk"gurau Taehyung. Minji tertawa kecil kerana dilayan seperti anak kecil. Kemudian,dia terpaksa membuka mulut kerana dipujuk oleh Taehyung. Perwatakan Taehyung yang ramah dan ceria  membuatkan dia senang didekati. Sikapnya jauh sekali berbeza daripada perspektif awal Minji kerana suaranya. Benarlah kata pepatah,jangan menilai manusia dark luaran. Begitu juga dengan Jungkook. "Aku sudah salah nilai dia. Tapi,itu juga bukan salahnya. Hmmmm"bisik Minji kepada hati kecilnya.

*Author note*
1.Sorry for slow update
2.Each chapter is short
3. Thanks for your comments.
4. Wait for the next chapter

KidnapperWhere stories live. Discover now