Day 13

1.9K 138 5
                                    

Siapa yang benar dan siapa yang salah? Petunjuk yang dikumpul Suga dan ahli-ahlinya tertumpu kepada seorang suspek iaitu Kim's Shop. Tetapi,berdasarkan soal siasat dengan ibu bapa Minji pula menumpu pada penjenayah bertopeng. Kedua-dua maklumat bercanggah. Sesuatu yang aneh sedang berlaku sekarang ni.
Sedang fikiran Suga merantau,bunyi nada notifkikasi berbunyi menandakan satu mesej telah diterima. Dia memeriksa mesej yang dihantar. "Blood test showed different result. DNA Minji tak match dengan parent dia". Dia meletakkan telefonnya di dalam poket. Siapa sebenarnya mereka? Kenapa dalam pangkalan data tiada maklumat mereka yang sebenarnya? Something was cheesy.

Jung Jae dibenarkan pulang pada waktu petang. Hatinya meloncat gembira kerana tahu dia akan bertemu dengan Minji. Rasa rindu yang berkurung lama akan dilampiaskan pada hari ini. Senyuman tidak berhenti meniti di bibirnya. Memikirkannya sahaja membuatkan dia sudah berasa teruja. Sepanjang perjalanan, mulutnya tidak berhenti menguap. Ditahan dirinya daripada terlelap. Dia tidak mahu watak lain menggantikan tempatnya. Namun,dia gagal dan terlelap dalam mimpi lena. Pemandu kereta yang membawa Jung Jae lansung menghubungi Suga untuk memberi laporan.

*Inside*

"Yah,Jung Jae!"satu suara bertempiakan. Jung Jae memberi respons dengan senyuman sinis. "Annnyeong, Jung Min" sapaan diberi dengan nada perlian. "Sudah berapa kali aku beritahu jangan sakitkan Minji? Jangan ganggu dia. Dia milik aku"amaran Jung Min. "Opps! Mianhae. She's mine and forever be mine."balasnya tegas. Mereka berdua saling bertatapan. Masing-masing membisu tetapi berbicara secara damai sebenarnya.

"Hyung! Hyung! Tolong!"satu tempikan suara lagi menyebabkan mata mereka berdua beralih ke arah suara tersebut.
Mereka menghampirinya. "Kau berdua nak apa lagi? Sudah lama aku beri kau berdua peluang. Lepaskan aku. Jangan kawal diri aku lagi!"marah suara itu atau Jungkook yang sebenarnya. "Kau tak layak untuk cakap apa-apa. Kau penyebab Papa dan mama mati!"suatu amaran keras diberikan. "Bukan salah aku!" Jungkook cuba menafikan. "Cuba kau imbas kembali. Siapa sebenarnya pembunuh mama dan papa?"perang psikologi dimulakan Jung Jae. Peristiwa tragedi itu mula bermain di matanya. Satu per satu rakaman Dan suara bermain dengan jelas. Tangisan dan rasa bersalah menyelubungi dirinya lagi. Itulah punca utama yang menjadi penghalang terhadap dirinya. "Betul. Salah aku. Salah aku!" Jungkook bertempikan dan menangis menahan sebak. Sekali lagi Jungkook ditumpaskan dan membuka ruang dan peluang kepada dua watak itu untuk menonjolkan diri.

Setibanya di rumah,badan jejaka itu digoncangkan untuk menyedarkannya dari buaian mimpi. "Yes,aku menang!"ucap Jung Min dalam hatinya sebaik mencelikkan mata. Dia berjaya tonjolkan dirinya. Namun, dia baru tersedar bahawa pergerakannya sedang terbatas. Dia tidak mampu untuk menggerakkan tangan dan kakinya. Dua jejaka berbadan sasa terus mengangkat badannya dan dibawa ke suatu bilik. Dia cuba bercakap untuk menghalang mereka tetapi mulutnya terikat kemas. Mahu atau tidak dia terpaksa akur.

"Welcome."ucapan ringkas di sampaikan apabila badan Jungkook diletakkan di atas sofa. "Buka ikatan"pintanya. Satu per satu tali dan kain dileraikan. "Kau nak apa?"soal Jung Jae kasar. "Chill. Aku nak beritahu sesuatu. Harap kau terima."balasnya.
Sebelah kening dijongketkan Jung Jae.

"Aku sedia maklum yang kau rapat dengan Minji. Tapi,aku suka dia. Aku sayang dia."beritahunya. Jung Jae bingkas bangun dan memegang kolar bajunya. Mereka berdua saling bertatapan dengan isyarat mata yang membunuh. "Dia hanya milik aku. Kau jauhkan diri daripada dia"amaran Jung Jae. Dia menolak tangan Jung Jae dan mengambil beberapa langkah menjauhinya.
"Let's wait and see. Let's be a gentleman. The best will win her and I will make sure she's mine!"kata-katanya ditekankan menandakan bahawa dia serius. Tanpa menghiraukan Jung Jae,dia terus beredar dari bilik. Jung Jae mula timbul rasa amarah dan menumbuk sofa itu beberapa kali untuk membebaskan rasa geram yang terbuku di hati.

Jung Jae tidak dapat mengawal amarahnya. Ekspresi wajah yang bengis jelas terpampang. Tanpa sebarang isyarat,dia memecahkan pintu bilik Minji. Minji yang sedang beristirahat di atas katil terkejut dengan tindakannya. "Siapa itu? Taehyung ke?"soal Minji. Air muka Jung Jae yang bengis menjadi lebih bengis. Mengapa dia tidak menyebut namanya? Kenapa Taehyung?

Muka dan telinganya menjadi merah padam. Tanpa berfikir panjang,tangan Minji ditarik kasar dan dibawa ke bilik di bawah tanah. Bilik semua bekas mangsa-mangsanya dikurungkan. Berkali-kali Minji merayu untuk dibebaskan dan tidak disakiti tetapi usahanya tidak membuahkan sebarang hasil. Dia menjerit memanggil nama Taehyung untuk membantu dirinya tetapi tiada sahutan. Jung Jae bertambah lagi berangnya apabila nama lelaki itu yang disebut. Pergelangan tangan Minji dirangkul dengan lebih kasar dan kuat.

Badan yang lemah dan tidak bermaya itu dicampak ke atas katil dalam kamar itu kasar. Pengawal yang menjaga bilik itu diusir keluar membiarkan mereka berdua sahaja. Jung Jae juga berpesan agar tiada sesiapa yang dibenarkan masuk ke dalam bilik itu. Minji terpinga-pinga menyentuh lantai dan objek-objek di dalam bilik itu untuk mengetahui keberadaannya.

Jung Jae hanya memerhatikan tindak-tanduknya. "Tiada guna. Hanya kau Dan aku sekarang"beritahu Jung Jae. Minji mula timbul rasa gerun dalam dirinya. Dia tahu ini bukan diri Jungkook yang sebenarnya. Dia tidak pernah membahasakan dirinya aku dan kau. Bait bicaranya sungguh berbeza.

"Siapa kau? Apa yang kau mahu?"soal Minji terketar-ketar. Jung Jae terus mengeluarkan gelak-tawa syaitannya. "Since you want to know,let me tell you. Aku Jung Jae,bukan Jungkook. Ini bukan pertemuan pertama kita."jelasnya. "Aku tahu kau bukan dia. Kau nak apa? Kenapa tiba-tiba layan aku begini?"soal Minji lagi untuk mengupas persoalannya. Perlahan-lahan Jung Jae melangkah menghampirinya sambil satu per satu butang bajunya dibuka.

Minji seiring berganjak ke belakang dengan bunyi tapak kasut Jung Jae. Pergerakannya terhenti tatkala dirinya bertemu jalan mati apabila terkurung di hujung bucu bilik. Tiada jalan untuk lari. Jung Jae sudah mengepung dirinya dengan kedua-dua belah tangannya. Helaan nafas hangat Jung Jae terasa di wajah Minji menandakan jarak mereka begitu hampir. Jung Jae merenung dalam mata gadis itu. Hanya ketakutan yang tergambar. Amarahnya semakin meningkat.

Kenapa dia perlu takut kepada Jung Jae? Sepatutnya dia rasa dilindungi apabila berada di samping Jung Jae. Jangan-jangan....

Dagu gadis itu dipegang. "Beritahu aku,kau tak bercinta dengan Taehyung kan? Kau tak suka dia kan?"soal Jung Jae dengan intonasi penekanan yang tinggi. Minji terlalu gementar dengan diri Jungkook sehingga dia tidak mampu melafazkan walaupun satu patah perkataan. Kelu lidahnya. Tertutup rapat mulutnya untuk meluahkan kata. Peluh yang membanjiri badannya semakin bertambah deras keluar dari liang-liang romanya. Degupan jantung sudah hilang kawalannya. Badannya menggeletar tanpa dipinta.

Jung Jae memegang tangan Minji dan melekatkannya ke dinding bersebelahan kepala Minji dengan kasar. "Jawab aku. Bagitahu aku!"desak Jung Jae. Lidah yang sudah kelu semakin bertambah kaku. "Aku cakap kau jawab. Jawablah!"oktaf suara Jung Jae mencapai tahap maksimum. Ledakan amarah dan tekanannya tidak dapat dikawal lagi.

Gadis itu juga kaget dengan reaksinya. Dia terkelu. Siapakah lelaki ini sebenarnya? Dia bukan dia! Kedua-dua bahu Minji dirangkul kasar dan badannya ditolak rapat ke lantai. Jungkook menanggalkan bajunya daripada badannya. "Kenapa kau takut dengan aku? Kenapa kau tak cintakan aku? Kenapa?"soalnya lagi. Minji sememangnya kaku. Tiada kata mampu diucapkan. Dia sedang berhadapan dengan orang yang betul-betul asing di hadapannya. Dia bukan dirinya yang sebenar.

Jungkook menindih badan Minji. Dia merapatkan wajahnya ke telinga Minji. Badannya yang sudah sedia beegetar semakin bertambah getarnya. "Aku tak mahu buat begini.  Tapi,jika ini sahaja jalan untuk dapatkan hati kau aku akan buat!"bisik Jung Jae sambil mengusap lembut rambut Minji. Hati Minji cuba melawan tetapi tubuhnya tidak memberikan respons yang serupa. Tiada gerak balas.

Jung Jae merentap bajunya sehingga menampakkan susuk badannya kasar. Hanya tangisan yang dapat mengalir ketika itu. Anggotanya tidak mahu memberi kerjasama untuk menyampaikan tindak balas kerana neuron-neuron tidak mampu menerima isyarat dengan jelas. Mungkin kerana rasa kaget dan takut yang amat mengganggu penghantaran impuls ke otak untuk diterjemahkan. Seluar panjangnya dikoyak hingga ke paras peha.

Kedua-dua pehanya diterokai tangan Jung Jae tanpa kerelaannya. Kemudian beralih ke wajahnya. Pipinya dan rambutnya diusap lembut. "You'll be mine. Forever mine"bisik Jung Jae manja. Air matanya yang sudah lebat bertambah lebat. Mata dan tangisannya itu sungguh melukakan dan menggoreskan hatinya. Bukan ini yang dimahukannya. Dia meratap wajah gadis itu.

Dia gentar. Dia takut. Siapakah aku yang sebenarnya?

KidnapperWhere stories live. Discover now