Day 4 (Evening)

4.8K 376 21
                                    

Jungkook sedang menikmati teh di meja kebun mininya. Taehyung membawa Minji berjalan-jalan dalam kebun itu. Terpamer wajah kegembiraan pada kedua-dua wajah mereka. Jungkook hanya memerhati dari jauh. Menyampah!

"Jungkook" sapa satu suara dari belakang. Jungkook menoleh dan menjemputnya duduk. "So, she's Minji?"soal lelaki itu. Jungkook hanya mengangguk. "Her parent finding her right now"jelas lelaki itu. Jungkook tidak menghiraukan lelaki tersebut. Matanya mengekori sahaja Minji ke mana-mana.

"Ouch!"aduh Minji. Jungkook terus segera menghampiri Minji meninggalkan lelaki itu iaitu Suga sendirian. "Kau ni macam mana Tae? Tengok apa dah jadi dekat dia. Duri dah terlekat dekat isi."marah Jungkook dan terus membawa Minji ke dalam rumah untuk rawatan. Taehyung dan Suga kaget dengan tindakan Jungkook.

Jungkook mengambil ubat bius dan mencucukannya pada tangan Minji supaya tangannya berasa kebas. Kemudian,dia mengeluarkan forsep untuk mencabut duri. Dia meletakkan gabus ke dalam mulut Minji. "Hold it ok! Memang akan sakit sikit."jelas Jungkook. Minji hanya mengangguk. Dia mengikat hujung jari telunjuk gadis itu. Kemudian dia mencabut keluar duri itu. Muka Minji berkerut seribu menahan sakit. Seterusnya,dia menitiskan sesuatu cecair pada kesan luka itu. Selepas beberapa saat,satu gelembung putih terbentuk. Dia mengambil pisau dan membelah gelembung itu untuk mengeluarkan baki bisa. "Ok done!"diiringi dengan satu keluhan berat. Jungkook membalut jarinya berhati-hati.

"Minji,have some rest. Don't forget to drink more water. It can reduce your pain."pesan Jungkook. Dia menyelimuti Minji sambil menatap wajah gadis itu. Baru sahaja dia mahu keluar,tetapi Minji sudah merangkul pergelangan tangan Jungkook. "Don't worry too much. Saya ok."jelas Minji. Dia menarik Jungkook untuk duduk di sebelahnya. Dia bangun dari pembaringan dan duduk berhadapan dengan Jungkook. Dia memegang kedua-dua belah tangan Jungkook. "You're a kind boy and a gentleman. I believe it. Whatever that I heard last night,it meant nothing to me. Saya tak percaya apa yang saya dengar but, I do believe what I feel."jelas Minji. Hatinya mula tersentuh dengan kata-kata Minji.

Minji menarik kepala Jungkook lembut dan meletakannya di atas ribanya. "Tidurlah. Saya tahu awak risau tntng semalam. Saya tahu awak berjaga tengok-tengokkan saya. Sekarang,awak tahu saya ok. Jadi,tidurlah"beritahu Minji sambil mengusap lembut kepala Jungkook. Jungkook kaku dan dalam masa yang sama berasa tenang. Siapakah gadis in? Kenapa dengan jantung ini?

Lama-kelamaan Jungkook lena dibuai mimpi. Minji perlahan-lahan mengalaskan kepala Jungkook dengan bantal supya tidak mengejutkannya. Dia turun dari katil Dan membetulkan posisi kaki serta selimut Jungkook. "Can we talk?"sapa satu suara dari pintu mengejutkan Minji.

"How's your hand?"soal lelaki itu. Minji hanya mengangguk. "Saya Suga. Kawan Jungkook. Seorang polis"perkenal Suga. Minji hanya menjawab semula dengan memperkenalkan diri. Minji ini sangat aneh pada pandangan Suga. Selalunya mangsa Jungkook akan minta tolong dia bila dia perkenalkan diri. Mana taknya,dia polis.

"Let's make it short. Saya pun sangat malas nak cakap dan cerita panjang. I'm in charge in your missing case. Your parent are finding for you right now"terang Suga. Mata Minji terus membutang. "Parent saya dah balik? Syukur"hela lega Minji. Suga makin berasa aneh dengan gadis ni. "Hello, you're Jungkook's victim and you can only think about your family arrived here? You're now mangsa Jungkook. You can be hurt anytime,sedar tak?"marah Suga. Minji hanya tertunduk. Tiba-tiba rasa bersalah mula timbul dalam jiwa Suga apabila melihat Minji​ senyap selama beberapa minit.

"Ok,I'm sorry. Saya tak maksud nak marahkan awak. Ok macam ni. Awak nak keluar dri sini atau tak?"soal Suga. Hati Minji meloncat gembira mendwngar tawaran Suga. Tapi dia terpksa tolak. "Maaf. Saya akan berada di sini. Tolong bagitahu parent saya jangan risaukan saya. I'll back soon"pesan Minji. Makin aneh perangai gadis ini. Dia tenung sahaja Minji smbil berfikir apa tujuan sebenar dia.

Minji kembali ke kamar tidurnya. Dalam perjalanan, Taehyung sudah menunggunya di depan biliknya. "Minji,can we talk?"pinta Taehyung mengejutkan Minji. Minji mengangguk tanda setuju.

"How's your hand?"tanya Taehyung memulakan bicara. " Fine. Don't worry,ok?"jawab Minji. "Saya nak minta....."blum sempat Taehyung menghabiskan aytnya,Minji sudah meletakkan jari telunjuknya pada bibir Taehyung. "Gwenchana. Saya yang gatal tangan pergi main pokok tu. Easy,ok?"jelas Minji sambil menggosok tangan Taehyung supaya bertenang. Hati Taehyung mula berdegup kencang tiba-tiba dengan tindakan Minji. Kemudian,Minji meminta diri untuk kembali ke biliknya meninggalkan Taehyung sendirian. Taehyung melihat tangannya Dan menyentuh bibirnya. Minji.

Minji kembali ke biliknya. Dia mengambil tempat di sebelah Jungkook. Perlahan-lahan dia membelai lembut rambut Jungkook dan kemudiannya pipi. "Kenapa awak cengkung sangat ni? Jangan lah terlalu risau dengan semua perkara. Janganlah berjaga setiap malam. Risaukan kesihatan awak dan lupakan semua perkara walaupun sekejap. Hidup tak akan lari dari masalah."bebel Minji sambil membelai lembut pipi Jungkook. Jungkook terus menarik Minji dalam pelukannya dan membaringkan Minji di sebelahnya beralaskan tangannya. Mata mereka bertatapan antara satu sama lain tanpa Minji ketahui. Matanya membutang besar akibat tersentak dengan perkara yang berlaku. Badannya betul-betul membeku. Jungkook merapatkan wajah Minji dengannya sehingga dahi mereka bertembung. "Saya tidur sebab awak tolong saya tidur. Sekarang awak kena teman saya tidur supaya saya boleh tidur"jelas Jungkook. Perlahan-lahan Jungkook menutup mata Minji. Apabila dengkuran halus kedengaran,Minji membuka matanya. Terasa kehangatan nafas Jungkook hinggap di mukanya menandakan jarak antara mereka amat dekat. Dia cuba menjauhkan diri,tetapi Jungkook merangkul badannya erat. Akhirnya dia terpksa mengalah dan enak dibuai mimpi tanpa disedari. Jungkook hanya menguntumkan senyuman manis dan mengucup lembut dahi Minji. "Thanks"ucapnya. Dia mendakap Minji lebih erat Dan kembali tidur.

KidnapperWhere stories live. Discover now