~Chapter 15(part 1)~

2.9K 92 13
                                    


🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

Evelyn Ivanka Morie pov

Holy shit.Macam mana la boleh tersasul tanya soalan ni.

Oh my god. Evelyn. Soalan apa yang kau tanya ni. Erghhhhhhhh.Gio bingkas bangun dan riaksinya seperti terkejut dengan pertayaan aku tadi.Tangannya memegang kepalannya.

"Evelyn. Are you serious right now?haaaa?.Takkan sebab I kiss u, u nak jadi macam ni?".Dia berpaling kearah aku.Matanya terbuka luas.

"Lagipun u ingat tak yang jari i pernah main u punya sebelum ni?atau u buat-buat lupa ha?".Dia tersenyum penuh makna.

Shit.Fuck my life.Macam mana laa aku boleh lupa ni.Memalukan.Muka aku merah menahan malu.Okey.come on Evelyn.Kau tak boleh macam ni.Kau perlukan penjelasan yang sepatutnya dari Gio.Aku tarik nafas laju-laju dan hembus.Cuba untuk mengawal segala emosi yang ada dalam minda aku sekarang ni.

1,2,3.....

"Gio. I rasa kita kena cakap pasal....pasal kita..i mean...i.. sebenarnya tak paham Gio.I tak faham dengan layanan u terhadap i sekarang ni.I tahu dulu u benci I kan?.Please Gio,i rasa i patut tahu apa sebenarnya yang u nak.Apa yang u anggap I sebenarnya sekarang ni.I perlukan penjelasan dari u".Aku bangun dari katil dan berjalan perlahan-lahan ke arah Gio.

Gio hanya mendiamkan diri.Aku mendekatkan diri aku ke arahnya sambil memikirkan tentang semua ini.

Sejujurnya aku sendiri bingung dengan apa yang terjadi antara aku dengan Gio.Gio adalah lelaki yang patut aku jauhi.Orang yang sepatutnya aku gunakan untuk kepentingan aku.Atau lebih tepat lagi untuk kepentingan daddy aku.Tapi semakin lama,ada sesuatu yang membuatkan aku rasa selamat bila berada dengan Gio.Selamat dari daddy.Selamat dari semua ni.Tapi realitinya Gio lebih kejam dari daddy.Lelaki yang paling bahaya.Adakah hanya aku yang rasakan ada kalanya Gio seorang lelaki yang baik?.Apakah takdir sedang permainkan aku?.Adakah sekarang ni aku sudah mula jatuh cinta dengan Gio?.

Aku tahu yang aku tidak akan dapat jawapan yang aku mahukan sekarang ni.Dari tadi Gio hanya mendiamkan diri.Aku merasakan lebih baik aku keluar dari bilik Gio sekarang.Lebih lama dalam ni,semakin aku tak selesa.Semakin sesak nafas aku.Mungkin malu dengan pertayaan aku.Entah apa jawapan yang aku harapkan dari Gio.Mata aku mula berkaca.Menunggu masa air mata aku untuk jatuh menitis.Aku dengan pantas mengatur langkah ke arah pintu bilik.

Sebelum sempat aku keluar dari bilik,aku rasakan ada tangan yang menarik aku dengan kuat.Gio.......aku tersentap dan berpaling ke arahnya.badan aku dirangkul dengan seeratnya dan sekuatnya.Bahkan suasana sunyi cuma kedengaran nafas kami turun dan naik.Matanya menatap aku dengan sesuatu yang aku belum pernah lihat.Air mata yang aku tahan dari tadi gugur jua.Aku tak menyangka yang Gio perlahan-lahan menyekat air mata aku dari terus mengalir dengan tangannya.Adakah aku sedang bermimpi.

Gio sapu air mata aku.Tindakannya semakin membuatkan aku keliru.Kesunyian dipecahkan jua oleh suara Gio.Akhirnya.....

"U tahu i ketua mafia Russia Evelyn.Semua orang tahu yang i bunuh orang.Semua orang tunduk dengan arahan i.Semua orang takut dengan i.I akan buat apa sahaja untuk dapatkan apa yang i nak.Harta,kuasa.U tahu i lebih kejam daripada sesiapapun yang pernah u jumpa Evelyn".

"Gio...I...".

"No..Stop fucking talking Evelyn.I nak u dengar apa yang i nak cakap sekarang ni".

"Sepanjang I kenal u,u memang lain daripada perempuan yang i pernah tidur,yang pernah i buat macam-macam.I tak bergurau bila i cakap I obsessed dengan u.Bila i ada dekat dengan u,i akan jadi lelaki yang lebih normal.I akan buat sesuatu yang I tak jangka yang i akan buat.U adalah ibarat satu misteri yang i kena selesaikan.U adalah perempuan yang paling sempurna yang pernah i jumpa.You are so fucking perfect in any way".

Gio menguis-nguis rambut aku dan membelainya perlahan-lahan.Aku seakan terbuai dengan perlakuan Gio."Sebelum ni I cuma plan nak gunakan u untuk kepentingan kerja i.Sebab tu i bawak u datang ke mansion ni tinggal dengan i.Tapi i sedar yang makin lama i nak lebih dari ni.I Tak boleh tengok Evelyn bila u dengan lelaki lain.I dapat rasakan yang i akan bunuh siapa sahaja yang berani pegang u,I rasakan yang u milik i".

"Arghhhhhhh!!!!FUCK.FUCK.I rasa i patut bagitahu u yang i ...".Gio melepaskan aku perlahan-lahan dari pelukannya.

"I SUKAKAN YOU EVELYN".

OMG.Mata aku terbuka dengan luas.Seakan-akan tidak percaya dengan apa yang aku dengar.lebih dramatik lagi,mata aku lebih luas daripada mata burung unta,Tak.lebih besar daripada mata ikan paus.Belum sempat aku mengatakan sesuatu Gio mencelah lagi.

"u tak perlu cakap apa-apa sekarang Evelyn.Semua yang i cakap dekat u,i maksudkan semuanya".

"Malam ni I nak ajak u pergi ke suatu tempat.U kena ikut i.I rasa kita patut ada masa berdua.Lagipun u belum jawab apa-apa lagi kan??".Gio perpaling ke arah pintu dan sebelum dia keluar aku segera meyampuk.

"Ermmm....boleh tak i nak kira ni macam date??".

Gio berhenti seketika.

"Yes.U boleh kira ni sebagai date or whatever it is.I don't fucking care.Asalkan malam ni i nak u siap sebelum pukul 8.Ingat,ni bukan pilihan.Ini arahan".Dengan itu Gio berlalu pergi.

Wow.Dia dah kembali ke bentuk asal.Wonderful Gio.

*GIRLS LIKE YOU BY ADAM LEVINE

Hope you guys enjoy chapter ni dan nantikan part yang kedua.Jangan lupa vote or komen okey.Thanks sangat2.

17/9/2018

love,

Aaira.

Puteri Mafia #wattys2022Where stories live. Discover now