5👑ARE MY👑

4K 112 0
                                    

Disini bermulanya...

Pandangan mata pertama Kali...
Sesuatu aneh sukar ditafsirkan...
Tidaklah salah degupan ini..
Kerana takdir tidak pernah salah...




Evelyn Ivanka Morie POV

Lapangan terbang antarabangsa Sheremetyevo Moscow, Russia


--------------------------🌹🌹-----------------------


Penerbangan yang aku naiki selamat tiba di lapangan terbang antarabangsa Russia kira-kira jam 8.00 malam waktu tempatan. Aku melangkah masuk ke dalam sebuah cafe untuk menikmati secawan ice mocha sementara menunggu orang suruhan daddy untuk datang ambil. Di tangan aku ada sebuah IPhone7 yang diberikan oleh daddy dan aku terus switch off airplane mood.

Setelah beberapa lama menunggu, tiba-tiba telefon yang aku letakkan di atas meja berbunyi. Tanpa berlengah, aku terus sahaja menjawab panggilan tersebut. Mungkin semakin bosan menunggu di sini. Arghhhhh.

"Hello?".Aku memulakan panggilan.
"Datang sekarang di tempat parkir kereta dan cari no plat kereta BMW putih 3366FT. Cari sampai dapat dan jangan tanya apa-apa".Laju sahaja satu suara memberi arahan. Tanpa sempat aku membalas apa-apa, talian terus dimatikan. Aku terkelu seketika. Mata aku terkebil-kebil.Wahhh! Memang kurang ajar.Memang typical ahli jumpulan mafia ni kena perangai macam ni ke?? Menyakitkan hati betul. Geram pulak aku. Okey Evelyn. Tarik nafas dalam2 dan bertenang. Ingat balik no plat. Ingat balik no plat. Arghh.. Okey... 3366FT.. BMW putih.

Aku masih sempat mengeleng kepala, memuncungkan mulut dan menghentak kaki aku tanda protes. Aku terus berlalu ke tempat letak kereta. Mata aku melilau mencari kereta yang dimaksudkan. Aduh! Mana ni? Macam tak ada je. Aku pusing sekeliling tempat parkir dan akhirnya Mata aku terhala ke arah sebuah kereta BMW putih. Aku mendekati kereta itu untuk melihat no plat dengan lebih jelas lagi. Yess! Ini keretanya. Tak salah lagi. Disebabkan cermin kereta yang gelap,aku gagal melihat siapa di dalamnya lalu aku mengambil keputusan untuk mengetuk cermin bahagian passenger.

Serta merta pintu dibuka dan keluarlah susuk tubuh seorang lelaki yang berbadan tegap dan tiba2 perasaan aku semakin tidak keruan, takut dan terkejut. Kaki aku sedikit berundur ke belakang. Yaaa... Wajah ini amat aku kenali. Apakah semua ini?? dalam banyak2 orang suruhan daddy, kenapa daddy mesti hantar lelaki ni?

"Hai dear! Suprise! ".Lelaki itu bersuara dengan kedua2 tangannya didepankan seolah-olah menyambut kehadiran aku dengan penuh keterujaan. Senyuman penuh makna diwajahnya really make me sick. I hate that smile. Jangan senyum dekat aku you fucking bitch!!!

Aku masih lagi berdiri kaku. Senyap. Tiada apa-apa.

"Ishh, ish, ishhh... Kenapa u diam?? U taknak peluk I ke?? hmm... Atau mungkin u terkejut jumpa I kat sini?".Ada nada menghiburkan dalam kata-katanya. Ya, sangat terkejut malah lidah aku turut terkelu.Aku dapat rasakan tangan aku sedikit menggigil. Namun, aku kembali tersedar. Aku mengingatkan diri aku balik yang aku tak boleh jadi lemah. Dia tak layak tengok kau lemah Evelyn. Aku kena tunjukkan yang siapa aku sekarang. Come on Evelyn, get yourself together. Kau boleh buat!

Aku mula bersuara. "Ohhh yess! ".Aku mengatur langkah aku menghampiri lelaki ini. Aku meyambung, "what a suprise!!. I memang terkejut sangat... Tak sangka I jumpa u kat sini... DANTE.... ".Aku merenung tepat kedalam matanya. Aku tahu yang dia takkan tahu siapa aku di dalam. Dia hanya mampu lihat aku dari luar sahaja. Sebab aku tahu dia bukan siapa-siapa yang boleh melihat ke dalam hati aku. "Actually.. I tertanya2 jugak kan, dalam banyak2 orang suruhan daddy, kenapa daddy pilih u ea?? Orang bodoh, lembik, tak ada kuasa macam u ne mana layak nak jaga I kat sini. Apatahlagi nak handle misi Kat sini. I yakin sangat u tak layak. Ohhhhh! Wait! I think I should call daddy right now and let him take u back to Italy, yes??. Aku menghabiskan kata-kata aku dan tanpa menunggu jawapan dari Dante, aku terus melepasinya dan sengaja aku langgar bahunya sedikit dan terus aku buka pintu kereta dan masuk di bahagian passenger.Mulut aku mengukir senyuman.

Puteri Mafia #wattys2022Where stories live. Discover now