~Chapter 14~

2.9K 93 4
                                    

Toni mahfud is my dream. ❤

Mimpi atau realiti.

🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏🍏

Evelyn Ivanka Morie pov


Gio mengambil tempat duduk di sebelah aku. Setelah 'kejadian' di pasar tadi,kami berjalan2 di sekitar tasik di mana terdapat ramai orang sedang bersantai menikmati keindahan alam. Ada pasangan kekasih,kanak2 bermain dengan riangnya. Suatu situasi yang membuatkan hati aku sedikit tenang. Aku memandang ke arah tasik dan segera mengeluarkan telefon dari handbag.Aku mengambil beberapa keping gambar untuk disimpan. Rugi rasanya pemandangan cantik macam ni tidak diabadikan. Sebenarnya semenjak sampai ke sini, sudah banyak aku menangkap gambar keindahan panorama dan alam semula jadi.Mungkin ini sahaja kesempatan yang aku ada.Aku hanyut dalam lamunan aku sendiri.Kami hanya diam sebelum Gio bersuara.

"I tak tahu pulak u suka ambik gambar?? I rasa setiap tempat u akan ambik gambar".
"I tak tahu pulak u perhatikan I selama ni??. Aku tersenyum sinis.
"ohhhh come on Evelyn. U buat benda yang terang2 depan I. Why should I perhatikan u". Okey. Aku terdiam seketika.

"I sebenarnya a profesional photographer".Aku terkejut.
"Seriously???so u pun suka ambik gambar??".Aku seperti berminat ingin tahu dengan lebih lanjut.
"well yess. Tapi sekarang I lama dah tak ambik gambar".

"Why???"
"Jangan. Jangan Evelyn. Dont u dare to ask me any question". Aku terdiam lagi.

"I rasa u patut try lagi".Aku membalas. Gio seperti memikirkan sesuatu. Seperti biasa, mukanya tidak menunjukkan sebarang emosi.

Gio mengeluarkan telefon dari poket seluarnya dan menaip mesej untuk seseorang. Aku tidak pasti siapa. Beberapa minit selepas itu, datang seorang anak buahnya membawa sebuah camera Canon dan terus diberikan kepada Gio. What the fuck?. Gio segera bangun dan menghala lebih dekat ke arah tasik.Aku masih confius.Dari tempat duduk aku, aku dapat lihat Gio mengambil beberapa gambar dalam pelbagai gaya dan pose. Memang dia nampak Pro.

Mungkin dulu dia memang pernah belajar untuk jadi Pro. Aku perlahan-lahan bangun dari tempay duduk menuju ke arahnya. Entah kenapa, aku suka tengok keadaan Gio yang sekarang. Yang bukan normal Gio. Yang luar biasa Gio. Yang nampak. manusianya Gio.Dia nampak sangat tenang.Semakin aku menghampiri dia semakin aku merasa berdebar.Terdetik hati aku untuk membuat sesuatu.Aku tersenyum.

"Hey Gio, tengok sini".

Klik!

Dan senyuman aku terus mati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dan senyuman aku terus mati. Terpaku dan terkaku seketika. Ini sesuatu yang diluar jangkaan aku. Gio...... Gio...... Gio....
Gio freaking Nova senyum.Omg.Dan senyuman ini adalah kali pertama aku pernah tengok sepanjang berada dengan dia. Hari ini ialah hari yang bersejarah. Yess.Memang aku nampak macam over reaction. Tapi memang ini hakikatnya.

Puteri Mafia #wattys2022Where stories live. Discover now