Bab 29

695 37 1
                                    

Beberapa bulan berlalu alhamdulillah dengan izinNya kes adriana di permudahkan selesai satu kes ibarat telepas dri bebanan.

Tanggungjawab sebagai seorang bukan lah mudah lagi lagi di bahgian syariah tugas nya memang dri segi mata manusia nampak senang manakan tidak hanya bermati matian untuk fight menang di makhamah.

Sbnarnya bukan itu sahaja tugas mereka selagi mereka menyelamatkan sebuah hubungan itu dengan cara menasihati or sebagainya selagi itu mereka berusaha jika semua usaha mereka tidak berjaya barulah mereka akan fight di mahkamah.

Fatihah Nasuha sedang menyemak semua semua file yang ada di syarikat itu dengan teliti.  Tiba tiba kepalanya berasa sakit dia tidak tahu kenapa sejak akhir akhir ini kepala sering berasa sakit.

Fatihah Nasuha memberhentikan pekerjaannya lalu menyandarkan badannya di kerusi.  Sedang dia merehatkan diri Fatihah Nasuha merasakan ada kelibat hitam sedang berlega lega di pejabatnya ini.

Terus dia membaca ayat al quran untuk pendinding dirinya.  Al - Baqarah:148 seterusnya Al-hijr:35 dan terakhir ayatul qursi.

Fatihah Nasuha mendiamkan diri dan memejamkan mata sebentar untuk melihat akan pejabatnya ini.

Setelah di scan Fatihah Nasuha mendapati ada orang menghantar di pejabatnya ini.

Patut lah dua tiga hari ini badannya berasa tidak sedap.  Terus sahaja fatihah nasuha keluar mencari tangkal yang diletakkan didalam officenya.

"tia kenapa ni" soal khairullah yang baru sahaja sampai dan melihat muka isterinya pucat.

"ada orang hantar benda kat office ni dan die letak tangkal dalam office ni tapi tia tak tahu kat mana.. " terang fatihah nasuha dengan jelas.

"abang tolong cari" ujar khairullah tetapi tidak sempat Fatihah Nasuha rebah dan bermuntahkan darah.

"Rafiq!!! " jerit khairullah "kenapa ni" soal rafiq datang bersama farah.  "kena buatan orang rafiq jangan bagi farah dekat  bahaya untuk kandungan dia... " ujar khairullah.

"sayang..  Duduk luar dulu ye..  Abang rasa jika nasuha kena buatan orang pasti ada sesuatu dalam office ni sayang tolong cari ye..." ujar rafiq dengan lembut.

"baik.." jawab farah sungguh ketika ini dia amat risaukan fatihah nasuha.  Kenapa lah orang buatnya begini sedangkan dia tak pernah nak kacau orang.

Khairullah membuka kain niqab isterinya itu dan rafiq pula menyedia sebuah baldi dia hadapan fatihah nasuha

Rafiq melaungkan azan mula pada ketika fatihah nasuha berasa amat perit dan panas di badan segera dia melawan dua juga membantu dirinya agar mahluk halus tidak masuk ketubuh nya.

Khairullah mula membaca beberapa potong ayat dari surah Al-jin / Al baqarah / Al hijr /Al hasyr dan disudahi dengan ayatul qursi.

Selesai membaca isterinya itu bermuntahkan darah di dalam baldi yang di sediakan dan terdapat paku di dalam baldi itu.

Terus sahaja fatihah nasuha terkulai lemah.  "rafiq tolong bawakkn segelas air" pinta khairullah sambil menyandarkan badan isterinya itu ke badannya.

"ustaz ni dia saya jumpa di pasu bunga kat pantri. " ujar farah lalu menghulurkan sesuatu yg di balut dengan kain kuning.

"astagfirullahalazim...  Benda ni semua syirik masih ada lagi org yang mempercayai selain dari Allah swt" ujar khairullah kecewa dengan sifat manusia yg tidak mengharapkan pertolongan dari Allah bahkan meminta dri jin dan syaitan.

"khai ni air nye.. " hulur rafiq khairullah mengambil air itu lalu membaca beberapa potongan ayat dan disudahi dengan selawat syifa semoga isterinya pulih seperti biasa.

"tia nah minum ni sebelum minun selawat 3 kali dulu ye" ujar lembut khairullah pada isterinya itu.

Setelah minum baru lah fatihah nasuha berasa dirinya bertenaga sedikit.

"suha kau okay tak ni?? " soal farah kerisauan.  "aku ok.. " jawab fatihah nasuha lemah.

"dah ki rehat je dulu kat office ni nanti balik aq bawak kau balik..  Aq ngan rafiq nak settlekan org yang menghantar dan nak bersihkan balik office ni.. " ujar khairullah.

"baik abang.. " jawab fatihah nasuha khairullah membantu fatihah nasuha untuk bangun dan membawa duduk di sofa.

"farah tolong tengok tengok kan fatihah ye...  Ayat ruqyah ni biar saja terpasang lau apa terjadi terus hubngi kamu ye" pesan khairullah.

"baik ustaz" jawab farah.  Lalu khairullah mengambil bungkusan kuning tersebut.  "jom rafiq bantu aku patahkan sihir ni dan kita pagar semula office ni" ujar khairullah rafiq hanya mengikut sahaja arahan khairullah.

Kini tinggallah fatihah nasuha dan farah.  Farah melihat sahabatnya iti yang sedang terlena terbit satu perasaan kesian.

'suha kau x pernah kacau org..  Tapi kenapa ade je org yang dengki dengan kau... ' luah hati farah lalu dia meninggalkan sekejap fatihah nasuha supaya boleh berehat.

-bersambung-

Jangan lah kamu menduakan Allah swt kerana itu ada perbuatan yg terketuk dan berpaling dari islam..

Minta lah pertolongan dari Allah swt..  Kerana tiada yang lebih berkuasa darinya.. 

Jangan lah kamu tertipu dengan godaan jin dan syaitan kerana mereka takkan pernah berputus asa untuk menyesatkan anak adam di muka bumi ini.  

ASSALAMUALAIKUM RINDUWhere stories live. Discover now