Bab 3

675 31 0
                                    

    "Assalamualaikum.."sapa khairullah yang baru sahaja muncul. "Waalaikumusalam... Zauji.." Jawab fatihah nasuha dengan senyuman ikhlas.

   "Tia dh makan...?" Soal khairullah dengan lembut. "Dah dengan farah tadi.. Zauji dh makan.." Soal fatihah nasuha kembali.

  "Sudah ana pon dah makan... Zaujah ana ni sejak sejak balik sini sibuk komain ye..." Ujar khairullah dengan senyuman.

  sedang berbual tiba tiba handphone kepunyaan khairullah berbunyi dan dia mengangkatnya.

   alangkan terkejutnya khairullah apabila dimaklumkn bahawa ibu bapanya terlibat dalam kemalangan dan tidak dapat diselamatkan lagi begitu juga dengan anak mereka zinnirah.

  setelah dimaklumkan khairullah mematikan telifonnya itu. "zauji kenapa ni.." soal fatihah nasuha hairan.

   khairullah pergi kearah isterinya itu. "tia kalau ana bagi tahu ni ana harap tia bersabar ya dengan apa yang terjadi..."  ujar khairullah.

   "kenapa ni zauji..." soal fatihah nasuha hatinya mula x sedap. "ibu dan abi terlibat dalam kemalangan dan meninggal termasuk lah zinnirah..." jawab khairullah lalu menitiskan air mata.

    "Allahu akhbar!!!" ujar fatihah nasuha terkejut lalu pengsan mujur lah sempat disambut oleh khairullah.

****

fatihah nasuha berasa kepalanya sungguh berat dan dia mengingati semula peristiwa sebelum dia berada di hospital ini.

setelah mengingati semula fatihah nasuha menangis semahu mahu nya manakan tidaknya satu satu orang yang dia sayang pergi menghadap ilahi.

  'zinnirah kenapa begitu awal zinnirah meninggalkan umi... zinnirah... umi sayang zinnirah..' luah fatihah nasuha dalam hati.

"zaujah.. jangan mcm ni.. membahayakan kesihatan kamu..." ujar khairullah apabila dia melihat isterinya itu menangis.

"kenpa semua orang yang ana sayang tinggalkan ana... ana tak kuat..." luah fatihah nasuha lalu memeluk khairullah.

   "tia... jangan bersedih tia... ingat.. zinnirah sudah berada disisi Allah s.w.t Allah lebih sayangkn zinnirah... redha lah dengan prmergian zinnirah..." nasihat khairullah.

  "ana tak kuat... ana tak mampu dan sekarang ana takut kehilangan zauji... zauji jangan tinggalkan ana sebagai mana yang lain tinggalkan..." ujar fatihah nasuha sambil memeluk erat khairullah.

   "selagi diizin kan Allah selagi tu ana takkan tingglkan zaujah ana ni... sudah lah berehat dahulu ya... jangan bersedih dengan emosi dan jiwa mu ya..." jawab khairullah dan fatihah nasuha hanya menganggukan kepala sahaja.

#ok done
#dugaan begitu hebat buat khairullah dan fatihah ni kan..
#hope terhibur.

ASSALAMUALAIKUM RINDUWhere stories live. Discover now