Bab 12

657 33 8
                                    

Fatihah nasuha sudah selamat menjalani pembedahan dan dia dh boleh keluar dri hospital.

   Seperti biasa walaupun sakit fatihah nasuha masih tidak duduk diam berapa kali ditegah itu yg dia buatnya.
   Fatihah nasuha sedang menunggu shima dan asiah mengambilnya.  Fatihah nasuha sudah mula mengenakan tudung di kepala dia perlu sedar menutup aurat itu wajib.

   Untuk dia berpurdah semula biarlah itu datang dari hatinya yang ingin berpurdah.

   Kelihatan shima dan asiah sudah sampai dan baru sahaja ingin berdiri muncul seorang lelaki membawa kerusi roda buatnya dan lelaki itu adalah khairullah.

   "duduk lah atas kusi ni" ujar khairullah.  " tak pe lah saya boleh jalan.. " jawab khairullah.

   "Jangan nak degil..  Boleh tak... " tegas khairullah.  "k. Fine... " pasrah fatihah nasuha menjawabnya.

   Setelah fatihah nasuha dusuk diatas kerusi itu khairullah menolak kerusi roda itu untuk berjalan pulang.

   "suha..  selama 2 minggu ni suha duduk rumah kami ye umi suha ade di luar negara x dapat nak balik..  Lagi pon saya boleh ulang alik dri rumah ke kolej bukan jauh pun... " terang asiah.

   "tak menyusahkan asiah sekeluarga ke... " soal fatihah nasuha. "mestilah tak..  Lagi pun suha kn sebahgian dari keluarga ini..." jawab asiah dengan senyuman walaupun wajahnya bertutup tapi dri mata jelas menunjukkan gadis ini senyum.

   Setiba dirumah khairullah fatihah nasuha disambung dengan begitu mesra.  "mak ngah... " jerit seorang budak kecil dalam lingkungan 8 tahun.

   " eh..  Alana..  Besar dah dia ni...  Lma mak ngah x jumpa.. " ujar fatihah nasuha kpada anak kecil itu bernama alana.

   Alana adalah anak kpada abg sulung khairullah. "aii jumpa makngah lupa abih semua org.. " usik khairan abg sulung khairullah.

   "lana rindu mak ngah.. " ujar anak kecil itu sambil memeluk erat fatihah nasuha.  Sememangnya alana sungguh rapat dengan fatihah nasuha bahkan sewaktu arwah suaminya n anaknya masih hidup lagi.

  "lana sayang bagi makngah rehat ye..  Mak ngah sakit sekarang ni.. " pujuk khairan kesian dia melihat bekas adik iparnya itu harus melayan karenah anak kecil ini.

   "mak ngah lana nak tidur ngan makngah boleh.. " soal anak kecil itu.  "boleh tapi lana kena tanya mama papa dulu boleh..  Tak tidur ngan makngah..." jawab fatihah nasuha dengan lembut.

   "mama papa..  Boleh tak lana tidur ngan mak ngah.. " soal alana dengan membuat muka comelnya. 

  "suha tak kesah ke kalau alana tidur dengan suha.. "soal qistina mama kepada alana.  "suha x kesah kak...  Suha okay.. " jawab fatihah nasuha dengan lembut.

   " ok alana kene janji ngan mama jaga mak ngah ok jangan susahkn makngah..  Makngah sakit.. " pesan qistina pada anaknya itu.  Qistina tahu anaknya itu memang suka rapat dengan fatihah nasuha dia gembira melihat keakraban yg terjadi antara keluarga mereka.

   "ok lana janji.. " jawab alana dengan comel membuatkan semua tergelak.  Sudah lama fatihah nasuha tak rasa gembira seperti ini. 'ya..  Allah..   Bahagia aku rasa pada ketika ini...  Bahagia berada disamping keluarga yg pernah menjadi sbahagian dri hidup aku dan akan menjadi sebahgian dari hidup ku semula...' rintih fatihah nasuha di dalam hati.

#bersambunggg

ASSALAMUALAIKUM RINDUWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu