Bab 5

652 30 1
                                    

  setahun kemudian...

sudah setahun fatihah nasuha di bumi United Kingdom tibalah masanya  dia pulang ke malaysia.

fatihah nasuha sudah berubah tidak seperti dahulu yang bertudung litup. semenjak dia dihukum tanpa soal siasat dia telah berubah dan memilih jalan jauh dari jalan Allah.

  walaupun fatihah nasuha sudah tidak bertudung tetapi pakaian fatihah nasuha masih lagi sopan tidak menjolok mata.

  dan fatihah nasuha masih menjaga ikhtilat antara lelaki dan perempuan.  perubahan nya ini diketahui seluruh keluarga.

  termasuklah farah sahabatnya. fatihah nasuha telah sampai di KLIA dan dia menunggu faah mengambilnya.

  "assalamualaikum suha.." sapa seorang perempuan bersama seorang lelaki. siapa lagi kalau bukan farah dan suaminya.

   "waalaikumusalam farah..." jawab fatihah nasuha sambil tersenyum.  "jom.. kita naik kete mesti penatkan..." ujar farah dan fatihah nasuha hanya menganggukkan kepala sahaja.

   ****

"lepas ni kau nak buat ape..." soal farah. "sambung belajar lagi.. kat uitm kos seperti biasa undang undang..." terang fatihah nasuha.

" uitm mana??" soal farah lagi. "shah alam" jawab fatihah nasuha. "baguslah tu..." ujar farah.

  "eh farah jom singgah masjid.. nak masuk waktu ni..." ajak fatihah nasuha  farah hanya menganggukkan kepala sambil tersenyum walaupun sahabatnya itu jauh berubah tetapi dia bersyukur yang sahabatnya itu tidak jauh dengan Allah s.w.t di mengharapkan sahabatnya itu temui dirinya yang sebenar.

setelah selesai solat mereka meneruskan perjalanan untuk pulang kerumah. "nasuha ustaz nak tanya boleh..." soal rafiq yang hanya senyap sejak awal.

"boleh ustaz.." jawab fatihah nasuha. "kenapa nasuha berubah ... dan kenapa nasuha meninggalkan malaysia..." soal rafiq.

"saya tak da jawapan kenapa saya berubah.. tapi saya ada jawapan kenapa saya pergi...  saya pergi sebabkan saya dihukum tanpa neraca yang adil... saya langsung tidak diberi peluang untuk membela diri..." terang fatihah nasuha tanpa sedar air mata menitis.

  "nasuha... carilh diri kamu semula ustaz yakin dalam diri kamu itu masih ada fatihah nasuha yg kmi kenal dahulu seorang wanita yang hebat keperibadiannya yang menutup auratnya dengan sempurna yang menjaga auratnyantiada siapa yang boleh melihat melainkan mahramnya... cari lah semula nasuha.. ustaz dan farah akan sentiasa ada di belakang kamu untuk sokong kamu..." nasihat rafiq.

"in shaa Allah saya mencuba untuk mencari diri saya semula.." jawab fatihah nasha sambil tersenyum.

#oky done..
#hope terhibur..

ASSALAMUALAIKUM RINDUWhere stories live. Discover now