Bab 15

641 31 3
                                    

Fatihah nasuha mengunci pintu lalu pergi ke katil dn duduk diatas katil tersebut dia melihat si kecil sedang lena di buai mimpi.  Dia meraup wajahnya 'Ya Allah apakah keputusan aku untuk menerimanya kembali betul beri lah aku pertunjuk sesunguhnya aku sedang keliru...  Mana aku harus buat..  Masih kah ade ruang buangnya didalam hati ku ini...setelah apa yang berlaku msih kh aku menerima nya... Msih aku boleh mentaatinya sebagai seorang suami...' rintih hati fatihah nasuha lalu di menitiskan air mata kerana pada ketika ini di sungguh tidak kuat.

"mak ngah.." panggil alana dengan lembut kelihatan anak kecil ini sedang mamai kerana baru sedar dari tidur.

   "kenapa sayang.. " soal alana.  "kenapa mak ngah menangis?? " soal alana sambil mengelap air mata fatihah nasuha.

   "tak de apa sayang.. Kenapa alana bangun tidur lah makngah kan ada ni.. " jawab fatihah nasuha dan dia cuba untuk senyum di hadapan anak kecil ini.

   "makngah rindukan arwah pak lang dan adik zinnirah ke?? " soal alana paklang itu adalah arwah suaminya iaitu kembar kepada khairullah.

   "mungkin sayang.. " tipu fatihah nasuha tetapi sedikit sebanyak fatihah nasuha memang rindu akan mereka seolah olah fatihah nasuha ingin bersama dengan mereka.

    "pak ngah kata kalau kita rindukan orang yang dah meninggal kita sedekahkan al-fatihah buat dia dan doakan dia berada ditempat org org yang beriman.."terang alana.

    "ye sayang..  Now kita tidur ye..  Nak makngah baca kan surah ar rahman buat lana tak..  Sbb arwah paklang dulu suka surah ni lau makngah yang baca tau.. " ujar fatihah nasuha memberi cadangan.

   "nak.. " jawab alana kumudian fatihah nasuha memulakan bacaan surah ar rahmannya.

   Lama kelamaan alana si kecil tertidur semula selepas menghabiskn bacaan nya fatihah nasuha kini lebih tenang sudah lama dia menjauhkan diri dengan pencipta. Hanya kerana dia di uji di terus melupakan pencipta.

   'Ya Allah bantu lah aku untuk kembali pada mu Ya Allah sungguh selama ini aku melupakan mu bantu lah aku.. Untuk kembali kepada mu kembali kepada sbagai mana dulu ku' doa fatihah nasuha di dalam hati.
#bersambung

Ada suggestion nak buat next chapter macam mana....

ASSALAMUALAIKUM RINDUKde žijí příběhy. Začni objevovat