Bab 18

652 34 3
                                    

  Fatihah Nasuha mengeluh sambil mengetukkan pen di meja belajarnya.  Sebenarnya dirinya sedang keliru.

   Masihkah ada sayang buat suaminya itu atau dirinya sebenarnya ego ingin menyatakan sayang.

   Fatihah Nasuha meraup mukanya pada ketika ini dia sungguh berserabut. Fatihah Nasuha meletakkan syarat jika ingin dia kembali kerumah ini dia mesti di berikan biliknya sendiri.

   Minggu final exam semakin hampir lagi menambahkan serabut dikepalanya. Tanpa berfikir banyak Fatihah Nasuha perlu keluar mencari ketenangan.

   Fatihah Nasuha menghantar mesej kepada Khairullah yang perlu keluar seketika setelah itu dia terus keluar dia tidak peduli sama ada suaminya itu izin kan ataupun tidak.

   Fatihah Nasuha memandu keluar menggunakan keretanya. Dia mahu pergi ke pejabat guamannya dulu kerana sudah lama dia tidak kesitu.

   Sesampai di pejabatnya Fatihah Nasuha terus masuk kedalam "Assalamualaikum... " ujar Fatihah Nasuha sambil tersenyum ketika masuk kedalam pejabatnya.

   "waalaikumusalam... Suha!!! " jerit farah dengan gembira. "pelahan sikit suara tu  abis satu office dengar suara kau... " tegur fatihah nasuha.

   "sory.. Sorry" sengeh farah sambil mengaru kepala yang tidak gatal.  "so mcm mana office ni selama aku x de?" soal fatihah nasuha.

    "okay..  Tapi sebab kan kau dah lama tak masuk office bnyak file file n kes yang kau kene semak balik mana yang kes selesai mana yang kes tergantung dan sebagai nya... " terang farah.

    "oh..  Okay aku pergi buat kerja dulu kay." pinta fatihah nasuha dan farah hanya menganggukkan kepala sahaja.

    Fatihah masuk keruangan kerjanya dulu rasa rindu timbul didalam hatinya pada ketika ini.

    Fatihah duduk di kerusi yang disediakan sambil menyandarkan badan nya di kerusi.

    Di atas meja kerjanya pulak terdapat file file yang terlalu banyak.  Silap dirinya melarikan diri ke U.K dahulu sekarang ini terima lah padahnya.

   Sedang menyemak file handphone kepunyaan fatihah berbunyi apabila dia melihat keskrin ternyata adalah suaminya fatihah nasuha hanya membiarkan sahaja malas hendak mengangkatnya.

   Sedang asyik menyemak file kes tiba tiba "suha tak balik lagi ke dah pukul 5 ni??" soal farah yang lalu dihadapan bilik fatihah nasuha kemudian menegur sahabatnya itu.

   Fatihah nasuha sememangnya sewaktu bekerja tidak akan tutup pintu agar mudah pekerjanya menghubunginya.

    "tak pa balik lah dulu..." jawab fatihah nasuha dia mahu menyelesaikan tugasan nya ini secepat yang mungkin agar kerjanya tidak banyak di kemudian hari.

    Handphone sudah berbunyi banyak kali tapi fatihah nasuha membiarkan sahaja. Sesudah  menyiapkan kerja fatihah nasuha mengemas apa yang patut kemudian dia mengapai kunci kerana ingin pulang.

    Dia melihat langit sudah semakin gelap dia berdoa semoga tiada guruh.  Fatihah nasuha mempercepatkan jalan nya menuju ke kereta.

   Dalam perjalanan ke kereta tiba tiba bunyi guruh yang sangat kuat membuatkan dia terus meletakkan kedua belah tangan nya di telinga dan menundukkan wajah kerana takut.

   'habib suha takut' desis hatinya pada ketika ini tiba tiba ada org menyentuh bahunya membuatkan fatihah nasuha terkejut.

   Bila dia melihat ternyata orang itu adalah khairullah terus dia memeluk khairullah dengan erat.

   "dah dah aku ada ni..  Jom kita balik ye kereta kau nanti asiah bawak meh kunci.. " pujuk khairullah sambik meminta kunci.

   Ikutkan hati memang khairullah ingin memarahi isterinya itu tetapi memandangkan keadaan tidak sesuai dia berdiam sahaja.

Fatihah nasuha memberi kunci pada khairullah lalu khairullah memberi kepada asiah.

"dah jom balik" ajak khairullah sambil melepaskan pelukan dari isterinya itu.

Khairullah membuka pintu kereta bahagia penumpang belakang kemudian dia dan isterinya masuk ke bahagian penumpang belakang.

  "pak mat dh boleh jalan.. " ujar khairullah kepada pak mat selaku pemandu keluarga mereka.

Sepanjang perjalanan mereka hanya senyap sahaja fatihah nasuha tidak melepaskan pelukannya dri khairullah kerana dia amat takut pada ketika ini.

****

"abang.. " panggil fatihah nasuha dengan lembut.  "ye" jawab khairullah mata ralit di skrin komputer.

"suha nak mintak maaf pasal siang tadi..  Suha abaikan kol dari abang... " ujar fatihah nasuha sudah semestinya rasa bersalah sangat.

"nak marah pon tak guna suha..  Lau abang marah pin benda dah jadi kan..  Suka hati suha lah lau abang tegur pun bukan suha dengar kan..  Terpulang lah lepas ni suha nak buat apa" jawab khairullah bersahaja sedikit sebanyak mengguris hati fatihah nasuha.

"abang please..jangan seksa jiwa suha mcam ni.."rayu fatihah nasuha sambil meraih tangan khairullah.

Khairullah memandang wajah isterinya itu kemudian komputer riba nya itu diletakkan disisi.

"bukan ini yang suha nak..  Buat apa yang suha suka tak de org nak larang suha...  Abang tahu suha belun boleh maafkan abang atas apa yang abang buat dulu...  Tapi suha tak sepatutnya mengetepi suamu suha sendiri...  Tapi apakan daya kalau itu yg suha nak..  Abang tunaikan kalau itu yang buatkan suha puas..." jawab khairullah kemudiaan mengambil komputer ribanya dan berlalu pergi meninggalkan fatihah nasuha sendirian.

Fatihah nasuha meraup wajahnya sungguh waktu ini jiwanya terseksa apabila khairullah berpelakuan seperti itu.  Mungkin salah dirinya terlalu ego sehingga sanggup mengetepi kan perasaan sayang yang mula timbul.

*bersambung
*sorry lau x menarik

  

 

 

ASSALAMUALAIKUM RINDUUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum