38

476 27 1
                                    

"ZHAFRAN ? " .

Nama itu keluar dari mulut Anis apabila melihat lelaki yang berjalan ke arah Zhrh. Apa lagi lelaki tu nak !? Nak sakitkan hati Zhrh lagi ke!

Belum sempat Anis mara ke hadapan , terasa ada tangan menarik lengannya.

Anis menoleh.

" Airil. Lepaskan saya " . Arah Anis. Setelah Zhafran mendapat panggilan dari Zhrh tadi , Zhafran terus memberitahu Airil dan yang lainnya.

" Biarkan dia orang talk face to face . Tu masalah dia . Kita sebagai kawan sepatutnya cuba cari jalan penyelesaian bukannya lagi suruh dia orang berpisah ". Terang Airil satu persatu . Dia memandang ke dalam mata Anis.

" Tapi Zhafran tu memang tak layak untuk Zhrh ! " . Bentak Anis.

" Do you think Zhafran deserve someone likes Zhrh ? Huh ? Dia pun boleh dapat yang lagi baiklah dari Zhrh tu " . Ujar Airil sinis.

" Hahaha! Playboy tersohor macam awak ni memang tak tahu apa-apa pasal perempuan . So better you shut up your mouth!  " . Tempelak Anis geram.

Anis merentap lengannya dan terus beredar .

Airil memerhati kereta Anis yang memecut laju.

" Apa yang kau cakap nih Airil Afiffan !!! " . Mukanya diraup kasar.

[][][]

" Zahirah , saya tahu sekarang waktunya tak sesuai tapi SUDI TAK AWAK JADI ISTERI SAYA YANG SAH ? " . Ujar Zhafran . Dia memandang ke dalam mata Zhrh mencari sinar harapan.

" Before I answer that , I want to know your reason . WHY YOU LIED TO ME ? I WANT AN EXPLANATION! " . Nada Zhrh semakin tinggi.

" I am sorry . I'm really sorry " . Ujar Zhafran.

" Aku taknak dengar ucapan maaf kau!! Aku nak dengar penjelasan kau ! " . Bentak Zhrh.

" Ma..masa awak call saya , Yes masa tu saya mengaku saya dengan Risya . Mama dia mintak saya temankan Risya shopping . Takkanlah saya nak tolak . Dia makngah saya . Saya dan Risya cousin. Kita orang tak ada apa apa hubungan special . Yes dia ada perasaan pada saya . Tapi saya tak layan dia sebab saya just anggap dia macak adik saya . Tak lebih . Saya minta maaf sangat-sangat sebab menipu awak . Saya cuma taknak awak fikir bukan-bukan" . Terang Zhafran panjang lebar.

" Awak sedar tak yang perbuatan awak menipu tu buat saya lagi terfikir yang macam-macam pasal awak !" . Zhrh menangiss kuat.

" Sayang jugak awak kat saya . Dahlah jangan nangis kuat-kuat macam tu . Orang tengoklah . Memalukan " . Zhafran gelak melihat mimik muka Zhrh.

" Oh malu eh ! Saya taknak kahwin dengan awak ! " . Jerit Zhrh.

" Okay okay . Kahwinlah dengan saya . Please please " . Zhfran tayang muka seposen.

Zahirah gelak jahat, " Tahu takut. Okay bila nak kahwin ? " .

" Minggu depan " . Ujar Zhafran selamba.

" Wow tahniah bro " . Serbu Asyraf dan Iyaz diikuti oleh Najwa dan Fatihah.

" Awak , minggu depan tu lambat sangatlah . Esoklah kahwin " . Zhrh loyar buruk.

Jodoh Antara KITA ✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang