22

458 30 16
                                    

Ashraf tersenyum lebar apabila mengenangkan cerita semalam . Najwa telah menjadi isterinya dalam erti kata sebenar.

Raut wajah Najwa yang sedang lena ditatapi . Lena sangat . Penat kot semalam . Hahahaha .

Ashraf menggeselkan tangannya di hidung Najwa . Najwa bergerak . Tidurnya sedang diganggu . Ashraf masih lagi bermain dengan hidung Najwa.

Dielus lembut pipi isteri kesayangannya . Perlahan Najwa membuka mata . Dia melarikan pandangan apabila melihat Ashraf sedang asyik merenungnya .

Serta merta Najwa ingat akan kejadian semalam . Pipinya mulai berona merah. Ashraf hanya tersengih memandang Najwa yang terkebil kebil.

Najwa melihat keadaan dirinya . Dirinya sedang tanpa seurat benang . Hanyalah selimut yang membaluti dirinya . Najwa memberikan renungan tajam buat si suami.

"Abang pandang sana !! Cepat !!!" . Jerit Najwa tiba tiba.

" Hahaha tak apa lah . Abang dah tengok dah pun semuanya . Bukannya salah pun " . Balas Ashraf selamba. Dia sedang ralit memakai tie bersiap sedia untuk ke office.

" Tak boleh !! Cepat pandang sana !! " . Laung Najwa sekali lagi . Mukanya hendak menangis.

" Haha iye lah iye lah " . Ashraf memalingkan mukanya. Najwa terus menyelubung di dalam selimut dan terus berlari ke kamar mandi .

Ashraf hanya tertawa melihat isterinya yang masih malu malu. Sebelum keluar bilik , Ashraf perasan sesuatu di atas katil mereka berdua . Sekali lagi senyuman paling lebar dia ukir apabila melihat sesuatu di atas katil itu .

...

Sebelum ke office , Najwa akan bersalaman dengan Ashraf dan Ashraf seperti biasa akan menghadiahkan ciuman di dahi isterinya.

Dia sempat berbisik kepada Najwa.

" Jangan lupa basuh cadar dalam bilik " . Ujarnya selamba.

Najwa memberikan reaksi blur. Disoal suaminya semula .

" Cadar kotor ke ? Najwa tak perasan pulak " . Najwa menggaru kepalanya yang tak gatal.

" Nanti sayang tengoklah sendiri yee " . Sengaja Ashraf berkata meleret . Najwa memandang blur kereta suaminya itu hilang dari pandangan.

Najwa menapak ke ruangan atas . Ingin melihat cadar katil mereka.

Sebaik sahaja melihat apa yang ada di cadar itu , dia menekup mukanya !! Malunya ! Mesti suaminya sedang membantai gelakkan dia . Huarghh !! Dia menarik laju cadar itu untuk dibasuh . Tidak lupa selimut tadi juga .

_____

" Amboi pengantin baru awalnya bangun !" . Tegur adik perempuan bongsu Iyaz , Irhana Damia.

" Mana ada awal Mia . Ni pun akak rasa akan dah bangun lambat " . Jawab Tya . Segaris senyuman diukir buat adik iparnya.

" Mana Daniel , Tya ? Tak bangun lagi ke ? Cuba Tya tengok . Ajak dia sarapan sekali . Dari tadi tak turun makan." . Tanya mama yang sedang duduk bersantai di sofa.

Jodoh Antara KITA ✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang