24

440 29 3
                                    

" Saya cuma nak cakap yang saya terima pinangan awak . Saya cuma nak jaga perasaan ibu ayah saya dan parents awak je . Mungkin apa yang awak cakap tu betul . Saya masih belum sayangkan awak dan saya harap awak dapat beri saya masa " . Terang Anis satu persatu.

" Awak dah terima saya pun saya dah rasa happy . Terima kasih sebab beri peluang pada saya untuk menjaga awak . Saya tak akan sia siakan peluang yang awak beri pada saya " . Balas Airil . Hatinya sungguh riang saat ini .

" Hurmm . Okaylah, Saya kena pergi ni . Ada hal . Assalammualaikum " . Ujar Anis biasa. Dia tidak tahu perasaan nya sekarang ini . Semuanya bagai bercampur baur.

Memandangkan Anis seorang diri di rumah , Anis membuat keputusan untuk berkaraoke di rumahnya . Wifi di buka. Carian youtube lagu Kumpulan KPOP kegemarannya dicari.

Lagu I WILL BE YOUR MAN nyanyian kumpulan BTOB di cari. Dia berkarok sepuas puasnya menggunakan microphone.

Setelah 30 minit berkarok . Perutnya berbunyi minta di isi . Anis beralih ke dapur ingin membuat simple snack sambil melayan drama korea kegemarannya.

____

Ketukan dipintu mengganggu tugas Najwa di dapur . Dia laju menapak ke ruang tamu setelah beberapa kali ketukkan kuat dan bunyi orang memberi salam.

Pintu dibuka . Najwa terkejut melihat suaminya yang terkulai layu . Ashraf di angkat oleh dua orang lelaki . Mungkin staffnya.

Najwa yang panik berjalan laju untuk menunjukkan tempat yang sesuai untuk meletakkan suaminya . Usai meletak Ashraf di atas katil bilik mereka , Najwa membawa dua orang lelaki itu turun .

" Encik , kenapa suami saya pengsan ? Dia sakit ke ?!" . Tanya Najwa bertubi tubi . Siapa tak sayang suami oii.

" Kami pun tak tahulah Puan . Tiba tiba je kami nampak Boss pengsan lepas keluar dari toilet. Kami dah tak tahu nak buat apa . Tu yang kami hantar dia ke rumah sebab kami pernah ingat dia pernah cakap yang rumah dia dekat dengan office " . Jelas staff Ashraf .

" Kalau tak de apa apa , kami balik ke office dulu ye puan " . Sambung staff lagi satu.

" Ha ye lah . Terima kasih ye " . Najwa menghantar mereka berdua sehingga di depan pintu . Setelah pekerja itu pergi , Najwa menutup pintu . Sebelum menapak ke bilik , nombor Zhafran di dial.

" Zhafran , kau busy tak ? Boleh datang rumah aku ? Ashraf pengsan ni ! Aku risau ada apa apa jadi pada dia !". Jelas Najwa laju. Sungguh dia risau melihat suaminya yang tidak sedarkan diri.

" What ?!!! Okay kau tunggu , kejap lagi aku sampai ! " . Zhafran juga terkejut mendengar berita yang di sampaikan oleh Najwa.

Setelah talian dimatikan , Najwa menapak ke bilik tidur mereka. Najwa memerhati sekujur tubuh yang terkulai layu di atas katil itu. Wajah Ashraf sangat pucat terutama bibirnya. Ya Allah lindungilah suami hambamu ini.

Beberapa minit menunggu , Zhafran sampai di rumahnya. Zhafran memeriksa badan , mata dan degupan jantung Ashraf.

" Badan dia terlalu lemah . Aku rasa dia banyak kali muntah ni . Tu yang boleh sampai pengsan ! " . Terang Zhafran . Dahinya dikerutkan. Dia juga pelik Ashraf muntah sebab apa . Seketika dia tersenyum.

Jodoh Antara KITA ✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang