Bab 33

21.2K 864 13
                                    

Pantas saja Ayumi membawa motosikal nya pulang semula ke rumah agam keluarga nya itu.

Tetapi terlihat di sebalik helmet yang di gunakan nya Ayumi sekarang ini turut bersedih. Dia dapat merasakan apa yang di rasakan oleh adik nya sekarang ini. Gembira dan Sedih bercampur bersama gembira dapat berjumpa kembar dan Sedih kerana terpaksa meninggalkan apa yang bakal di tinggal kan.

"Akak akan musnah kan dia dari muka bumi ni..tunggu je nanti kita anak bersama semua adik.."Gumam nya.

Di rumah agam pula setelah Tenguk Maisara masuk ke dalam rumah agam itu. Tinggal lah Tengku Afiq seorang. Mata nya memandang langit petang yang berwarna merah dan oren itu. Helaan nafas panjang di lepaskan.

Maaf kan along Yumi abang bukan baik..disebabkan along Aqif hilang..tapi percayalah along telah berusaha bersungguh sungguh untuk mencari kembar kamu..Kata Tengku Afiq dalam hati.

Sakit hati nya saat soalan Ayumi tadi dilontarkan. Kesilapan masa lalu mula berputar seperti keset lama. Sebak di dada saat melihat keterujaan Ayumi.

#######

"Kenapa ni..?"Tanya ibu dan anak itu serentak.

"Dia bu..Ayumi..hiks..hiks..Ayumi kakak Aqif.."Kata Aqif sambil menyerahkan sampul surat yang mempunyai keputusan DNA yang telah di baca oleh Ayumi tadi.

Ibu angkat Aqif menyambut huluran itu lalu di baca nya dengan terliti. Jelas riak terkejut di wajah yang tanpa sebarang kedutan itu walaupun umur nya sudah tua.

"Apa yang abang cakap tadi..?"Tanya Affina hairan.

Kurang dengar dan agak terkejut itu menyebabkan dia susah untuk mentafsirkan perkataan yang keluar dari mulut abang nya itu.

"Akak Ayumi tadi tu kembar abang yang selama ni abang cari.."Kata Aqif sedikit sebak mengingati perkara yang pertama kali di buat oleh nya saat menjumpai Ayumi. Dia hampir membunuh kakak nya sendiri mujur saja Ayumi hebat dalam seni bela diri.

"Bagus lah tu..sekurang kurang nya dia cari kamu kan.."Kata ibu angkat Aqif sayu. Berat sungguh hati nya untuk melepaskan Aqif yang selalu membantu keluarga nya itu.

"Jadi nanti abang akan ikut akak Ayumi lah ni..?"Tanya Affina sedikit sebak mata nya mula berkaca hanya  tunggu untuk empangan nya pecah saja.

"Abang tak tahu Fina..Abang sayang keluarga angkat abang.."Jawap Aqif sayu. Sungguh perkara ini lah yang selalu di nanti nantikan oleh nya selama 5 tahun. Tapi setelah Ayumi sendiri datang dan menyerah kan keputusan DNA tadi. Hati nya sebak untuk meninggal kan kenangan bersama keluarga angkat nya.

"Nanti mereka akan datang jadi kamu jaga diri kat sana kalau dah sampai rumah kamu tu k.." Pesan Ibu angkat Aqif sayu. Lalu di nya bangun dari duduk tadi hendak ke dapur untuk masak makan malam yang mungkin akan menjadi yang terakhir.

"Ibu nak ke mana.??" Tanya Aqif.

"Ibu nak masak dulu..jom Fina tolong ibu "Ajak ibu angkat Aqif itu kepada anak perempuan satu satunya itu.

Affina hanya mengangguk tanda mengiyakan saja. Dia juga ingin memasak untuk abang buat kali yang terakhir.

Aqif memandang sayu ke pergian keluarga angkat nya itu. Helasn nafas panjang di lepaskan.

#######

Di sebuah tempat yang tersembunyi..

"Mana duit yang aku suruh kutip tu haa.."Tengking Helmi pada anak buah nya. Ya di memang sengaja untuk mengutip hutang lebih awal. Dia ingin melihat kesengsaraan Aqif.

"Maaf bos tadi ada yang datang lindungi keluarga budak tu.."Jawap lelaki yang memiliki parut tadi .

"Sape yang berani sangat tu.??" Tanya Helmi sinis.

"Dia gelar diri dia rose PERMAISURI DUNIA.." Jawap lelaki itu lagi.

"Bodoh..yang Korang percaya sangat tu kenapa rose dah lama lenyap dari DUNIA ni..Dia tu tipu korang je.."Tengking Helmi lagi geram rasa nya saat ada orang yang gelar diri sebagai pemilik kawasan tempat dia mengutip hutang itu. Tapi dalam masa yang sama juga dia takut untuk berdepan dengan rose. ( Pengecut )

"Aku nak kau bunuh family dia terus...malam lusa rawat dulu kaki kau tu.."Kata Helmi lalu dia pun beredar dari situ dengan senyuman sinis yang tak lekang dari bibir nya.

Mereka yang mendengar itu hanya akur tidak membantah asal dapat duit itu saja yang mereka nak kan.

Lalu kawannya yang bertatu tadi di papah menuju ke bilik untuk merawat luka..

######

Setelah Ayumi sampai di perkarangan rumah agam keluarga nya itu. Motosikal nya di biarkan hidup ada benda yang ingin dia ambil dan benda tu tertinggal.

Laju saja langkah nya naik menunjuk ke dalam bilik tidur nya namun terhenti saat ada suara yang menegurnya. Mata yang sembab tadi membuat kan dia takut untuk berdepan dengan abang nya.

"Ayumi dah balik awal nya..ingat kan lah balik akhir tadi .."Kata Tengku Afiq sempat dia terpandang mata Ayumi yang sembab akibat menangis tadi

"Ayumi nak keluar kejap boleh..ada barang Ayumi tertinggal dekat Sofia.."Pinta Ayumi terus. Muka nya di comel kan.

"Hah...baik lah tapi jangan lama lam..Mata Yumi kenapa.?" Tanya dan jawap Tengku Afiq beri sekaligus. Mata yang berwarna sama dengan nya di tenung dalam. Dapat dia rasakan di sebalik mata itu ada tersimpan beribu kisah sedih.

"Mata Yumi ni terkena habuk tadi masa dalam perjalanan pulang ke sini.." Bohong Ayumi.

"Betul ni ..ade sakit mana mana tak..?"Tanya Tengku Afiq lagi. Gelengngan saja Ayumi beri tidak mahu berlama lama di luar bilik nya itu.

Tengku Afiq hanya mengangguk lalu beredar dari situ begitu juga dengan Ayumi.

#######

Di dalam bilik Tengku Afiq terlihat dia sekarang ini tengah merehatkan diri nya dengan merebahkan diri ke atas tilam yang empuk .

"Kenapa dia nangis ek..?Dia Tak jumpa Aqif ke.?" Tanya nya sendiri.

Lau posisi badan nya di tukar dari baring kepada berdiri. Dia ingin menunaikan solat dahulu baru lah dia turun ke bawah semula.

#######

Di dalam bilik Ayumi pula..kelihatan Dia sekarang ini tengah menyiapkan beberapa alat untuk satu misi.

Peluru pistol yang di sembunyikan di belakang almari di ambil nya. Dekat almari tu bukan peluru je ada pistol , bom , pisau, macam macam lagi lah untuk langkah berjaga jaga.

Setiap pistol nya pasti ada tanda bunga rose hitam hanya senjata anak buah dia pulak bunga rose merah je.

Pistol yang sana jenis dengan pistol yang di bawa nya tadi di ambil untuk kecemasan nanti.

Tudung nya di tanggal kan. Rambut nya di biarkan mengurai. Mask hutan yang di bawa nya tadi di pakai. Hud hitam yang berada di dalam almari nya di ambil dan di sarungkan ke badan nya. Seluar yang mewarna dengan hud nya juga di pakai. Pistol nya di selit kan ke pinggang nya.

Laju saja dia melangkah keluar sebelum ada yang mengetahui pemakaian nya seperti Rose.

Setelah betul betul keluar dari rumah nya.

Serentak itu mata nya berubah merah. Dan dengan rasmi nya Rose is Come back..

Motosikal yang masih elok terpaking di hadapan rumah nya di tunggang nya. Lalu laju saja dia membawa motosikal itu ke markas nya untuk bersiap sedia hapuskan White Eagle.

~~~~~~~~
Huh..hampir terkena serangan jantung tadi bab ni tiba tiba hilang..terpaksa buat baru.."so sad"

Cinta si Ketua MAFIA [ C ][S2] Where stories live. Discover now