Bab 7

26.9K 1K 48
                                    

Setelah kelibat Ayumi tidak kelihatan terlihat mereka yang berada di lorong sunyi itu mula beredar begitu juga Faris and the gang. Mereka menuju ke tempat letak kereta mereka masing-masing.

"Fiz cari kan aku latar belakang si Ayumi tu.. "Kata Faris memecahkan kesunyian antara mereka bertiga.

"Untuk apa..? "Soal Hafiz pula.

Eh eh eh Mamat ni tanya soalan bodoh pula sepak kang.. Kata Faris dalam hati . Geram ada kawan loading ni.

"Aku nak tau siapa di sebenarnya. Sebab cara dia berlawan tu. Aku tak rasa dia budak lemah. "Terang Faris dengan muka dinginnya.

"Oo"Kata Hafiz pendek sambil mengangguk angguk kepalanya faham.

"Tapi kan aku tak percaya lah dia boleh calarkan leher si Helmi tu.. "Kata Naufal menyuarakan pendapat nya.

"Sebab tu juga lah aku nak tahu sape dia. "Terang Faris pula sambil memboloskan dirinya kedalam kereta mersedis benz nya(betul tak eja tu tak pandai pulak) yang berwarna hitam. Lalu kereta itu dipandu perlahan menuju kawasan luar sekolah.

Kini hanya tinggal Naufal dengan Hafiz sahaja di tempat parking kereta.
"Wei.. Fiz kalau boleh satu maklumat tak penting tu pun jangan lupa. Aku nak tau sape dia..?Apa motif dia datang sekolah ni.. "Kata Naufal serius. Lalu memboloskan dirinya kedalam GTR warna dark blue. Dan menghidupkan enjin kereta lalu berlalu pergi dari parking kereta sekolah Sains itu menuju rumah tercinta.

"Aduhh ada kerja lak.. Aku baru je nak relax relax kat rumah tu😡"Guman Hafiz perlahan lalu menuju ke arah motobike nya yang bewarna dark purple.

Lalu dia pula menghidup kan enjin motobike nya untuk pulang.Jauh di sudut hati nya. Dia juga tertanya tanya siapa Ayumi sebenarnya.

                            ******* 
Di suatu tempat yang tersorok di Sains High school kelihatan 10 orang yang dibelasah tadi berbincang bagaimana ingin mengambil nyawa Ayumi.

"Wei gila lah perempuan tu ..laju gila pergerakan dia. "Kata pelajar  A

"Aku tarik diri aku tak nak tangan aku patah lagi.. "Adu budak yang telah dipatah kan tangan nya oleh Ayumi tadi. Sakit oo kalau Ayumi tak pusing lengan nya tadi tidak lah akan teruk sangat tapi ini di pusing nya hingga ke belakang tangan nya.

"Ape ni kena sikit je kut dah nak lari.. "😈Ejek budak C sinis.

"Kau tak rase yang rase aku.."tengking budak tadi pula. Tangan tengah sakit kut.

"Sudah..!! Kau Amir blaa lah lembik aku tak perlu anak buah lembik macam kau ni.. "Kutuk sang leader a.k.a Helmi.

Apa lagi tunggu terus saja dia berlari keluar dari tempat rasia kumpulan nya menuju ke klinik berhampiran untuk mengubati tangan nya yang patah itu.

Di tempat yang tersorok tadi terlihat Helmi tersenyum sinis walaupun leher nya masih mempunyai kesan darah. Akibat tikaman Ayumi.

"Aku nak korang ajar budak tu nanti.. "Arah nya dengan senyuman sinis yang tidak lekang di bibirnya.

"Baik bos... "Kata anak buah nya serentak.

                           *******
Di rumah kelihatan Ayumi sedang membuta di siang hari. Ialah penat kut lepas berlawan tu.

Terlihat di IPhone nya berbuyi tanda ada mesej yang masuk. Tertera di skrin telefon nya tertulis,

'Awas aku akan pastikan kau merana sebab duduk sebelah Faris. '

'Tempat kau tu hanya aku yang layak..! "

Ancaman dari nombo yang tidak dikenali itu.

Terlihat Ayumi masih tertidur lena tanpa terganggu oleh bunyi masej dari telefon nya.

                             ******
Tiba matahari digantikan oleh bulan kelihatan sekarang ni Ayumi tengah duduk di meja makan bersama-sama dengan keluarga nya.

Boleh dilihat di meja makan kekurangan orang sebab tiada nya sang ketua keluarga. Ketua keluarga yang terlebih dahulu di jemput sang pencipta nya.

"Ayumi macam mana dengan sekolah baru ni okey..? "Tanya Tengku Afiq Amril abang sulung Ayumi dan satu satunya adik beradik yang di milikinya.

"Boleh lah.. Macam biasa je tak da beza dengan sekolah lama Yumi bang.. "Nafi Ayumi. Sebenarnya beza di sekolah lama Ayumi jauh sungguh dia lebih di takuti di sekolah lamanya daripada gangster yang berada di  sekolah lama nya.

Ayumi tidak mahu abang nya tahu dia dibuli disekolah dia tidak mahu melibatkan abang nya dalam urusan permintaan Rania itu tidak adil bagi nya. Sebagai kawan yang sentiasa membantunya dalam apa pun keadaannya .

"Bagus abang harap kamu dapat keputusan cemerlang dalam SPM nanti ya.. "Kata Tengku Afiq Amril harapan nya adalah dia nak sangat tengok adik kesayangan nya berjaya. Sebab itu permintaan daripada ayah nya.

"Ayumi makan banyak sikit.. Mama tengok kami ni kurus sangat lah semenjak kamu masuk sekolah baru ni.. "arah ibunya Ayumi a.k.a Tengku Maisara. Memang betul pun Ayumi mengurus . Disebabkan dia selalu di buli di sekolah makan pun tak sempat kat kentin.

Kelihatan Ayumi hanya pasrah dan mengangukkan kepala nya.

Selesai saja makan malam yang hanya di temani oleh bunyi sudu dan garfuh. Sebab memang sudah di ajarkan oleh bapanya untuk senyal ketika makan. Agar dapat menghormati semua orang yang makan semeja dengan mereka.

Ayumi terus saja melangkah ke bilik nya untuk menyiapkan kerja sekolah yang di berikan oleh cikgu nya.

Tapi sebelum itu iPhone yang berada di atas katil nya di capai untuk melihat mesej yang di terima nya dan bingo ada pesanan untuk nya yang lebih berbentuk peringatan dan ugutan.

Ayumi yang membaca itu hanya menarik senyuman sinis dia tahu siapa yang menghantar mesej itu walaupun nombor yang tidak dikenali.

Selesai saja melihat pesanan itu tadi terus saja dia membuat kerja sekolah yang diberikan. Budak rajin nak dikatakan.

Hampir pukul 3 Ayumi tidak tidur hanya disebabkan kerja sekolah yang bertimbun timbun yang memang sudah menyerupai gunung Kinabalu Sabah. Almaklum lah kerja sekolah bulan lepas ditambah lagi kerja sekolah dua bulan lepas lagi ditambah kerja yang cikgu beri tadi lagi. Huhu pemalas juga lah budak ni. Dah banyak perkataan bertambah aku taip tu.

                             *******
Keesokkan pagi nya terlihat Ayumi masih berselimut menutup seluruh badan nya. Salah pula taip bukan pagi tapi..

"Cik Ayumi ini sudah jam 2 petang bila cik Ayumi nak bangun ni.. "Tanya pembantu rumah nya. Atau lebih tepat nya menjerit.

Kalau tak da abang dan ibunya di rumah memang akhir lah jawab nya Si Ayumi ni bangun. Dah abang dan ibunya kerja pulang malam paling awal pun petang. Itu pun kalau jalan tak sesak lah.

Pantas saja Ayumi bangun lalu menuju ke bilik mandi untuk membersih kan diri nya. Selang beberapa minit Ayumi pun keluar lalu menuju ke meja makan untuk err.. Sarapan.. Patut ke sebut sarapan dah petang kut.

Selesai (bersarapan) terus saja Ayumi menuju TV rumah nya untuk melihat TV yalah hari cuti kut tak ke boring.

~~~~~~
Kepada yang menunggu cerita ni habis.
Target cerita ni akan habis dalam 30 bab macam tu.
Dan akan di sambung ke buku 2.😊

Cinta si Ketua MAFIA [ C ][S2] Where stories live. Discover now