Page 28 [Pre-End]

452 60 95
                                    

Note: Imagine this story before clap era

********************

"Hyung kenapa tajuk lagu kita tepuk?" Woozi mendengus kasar. Yang difikirkan Woozi sudah tiada penganggu hidupnya selepas siap merakam semua lagu. Rupanya masih ada makhluk yang tidak henti-henti bertanya. Mungkin segala yang diterangkan woozi semalam dianggap bedtime story bagi pemuda ini.

"Dah kau nak aku tukar jadi sepak ke -_- " kalaulah Dk bukan dongsaeng 'kesayangannya' sudah lama disembelih hidup-hidup untuk dijadikan daging panggang. Woozi mencampak kertas-kertas tertulis lirik lagu kepada Dk yang sedang menatapnya tanpa berkelip seperti terpesona dengan keindahan ciptaan tuhan.

Tanpa berlengah, sepantas kilat Woozi menghampiri CEO nya yang terbaring diatas sofa di ruang tamu. Dia sedang khusyuk menonton berita yang dipaparkan di kaca televisyen.

Macam mana CEO yang dibenci dan kejam boleh bersantai di rumah serba mewah milik Joshua si ikan josh ini? Bukankah dia sudah bertukar menjadi psiko tidak berhati perut?

Jawapannya adalah tidak. Dia masih normal layaknya manusia lain. Masih tahu yang mana buruk dan yang mana baik. Pastinya dia tidak akan membuang Seventeen yang diibaratkan seperti permata. Tidak ternilai harganya lagi-lagi apabila mereka mempunyai gaya, pesona dan usaha yang tersendiri.

Kucing mana yang akan mengabaikan umpan ikan?

Semalam, S.coups yang tertidur didalam kereta seorang diri dikejutkan oleh isakan seseorang disebelahnya. Yang disangka S.coups ialah salah seorang member ataupun manager mereka rupanya CEO si ketua yang amat berkuasa.

S.coups bukanlah seorang yang pendendam. Dia tahu menilai yang mana cermin yang mana permata. Jadi bukan semudah itu dia mahu mengusir CEO didepannya. Bukan sesenang itu amarahnya membara.

Dengan penuh ketulusan dia menjemput CEO yang jauh dari kata muda itu masuk ke rumah kecil (lah sangat macam istana warisan je aku tengok puihh) yang didiami mereka. Walaupun S.coups ditolak beberapa kali, akhirnya CEO itu masuk juga dengan seribu paksaan.

Selepas mempersilakan CEO duduk, S.coups bergegas mencari members Seventeen yang lain.

Walaupun S.coups boleh dikategorikan sebagai penakut tahap gambang, dia mampu mengabaikan segala seruan-seruan halus yang berbisik seram di telinga. Segala bayang-bayangan pula dipandang tanpa ketakutan.

Entahlah dari mana keberanian muncul. Bagaikan manusia biasa bertukar menjadi superhero. Supercoups sedia berkhidmat.

"Woi apa peluk-peluk ni?  Ingat cerita gay ke? -_-# " menyampah bercampur cemburu buta. S.coups menarik selimut dari badan Jeonghan dan Joshua. Mereka berdua terus tersenyum-senyum mengalahkan kerang busuk.

Satu demi satu bilik dikunjungi S.coups. Dia sehinggakan naik muak melihat gelagat Svt. Seorang ikan josh sorang lagi fallen angel. Sorang kuda ke donkey entohh sorang lagi Mr.Gebus ohmygedd. Sorang dinosaur sorang perasan handsome. Sorang divaboo sorang ganas mengalahkan hulk.

-,- dia sorang jelah normal agaknya

S.coups akhirnya mampu bernafas lega selepas semua berkumpul di ruang tamu. Jam didinding sudah menunjukkan angka lewat tengah malam dan sudah mengunjur ke awal pagi.

Ingatkan S.coups untuk tidak membeli rumah besar nak mampos -_-

Last-last nanti masuk kubur sempit gak :v

"Mianhae.. Sebenarnya tu bukan aku.. Korang ingat tak ada berita aku hilang"

"DAH KAU SAPE CEO TAK GUNA SYAITONN LAHANAT"

Begitulah sedikit sebanyak sedutan aktiviti semalam yang tidak sempat tertulis di chapter lepas.

Jadi semuanya sudah terungkai. Betul kah kata-kata pepatah jangan menilai orang sesuka hati.  Kenali dirinya dahulu kerana tak kenal maka tak cinta. Dah cinta? Jinjang pelamin menunggu :v

Nikah ajak tau ( ͡° ͜ʖ ͡°)

************************

"Hey divaboo~ apa kata kita attack Pledis Ent?" Seungkwan yang masih sibuk mengurus beberapa perkara untuk comeback menghiraukan Mingyu disampingnya. Namja terlebih serbuk pink itu mengoyangkan tubuh Seungkwan ke kiri dan ke kanan.

"Ehh ehh Mamat pink ni..  Kau nak attack ngan apa? Skirt pink kau? -_-# aku kafankan dengan kain pink jugak dia ni erghhh" tolong ingatkan Seungkwan untuk mencampak Kim Mingyu ke rumah pelacuran lepas comeback ni. Muktamad.

"Isyhh kau ni selalu cam tu..  Majuk Ah cam ni" Mingyu berbalik membekangi Seungkwan. Dia memeluk tubuh dengan muka sengaja di tembamkan.

"Eleh ingat aku nak pujuk ke? Lebih baik pujuk dugong lah dari kau pfttt bhaiii" Seungkwan lantas meninggalkan Mingyu lalu menghampiri Vernon. Mereka berdua tidak sedikitpun memandang muka masam masam manis Mingyu.

"HUWAAAAAA AKU DI IGNORE WONWOO PLEASE HELP MEHH"

"Bila aku jadi penyelamat kau ni -,- " Wonwoo yang berada tidak jauh berkata. Dia sedang sibuk dengan game didalam smartphonenya. Bermain mobile legend tanpa henti dengan kegembiraan apabila mendapat doubke kill dan triple kill dan pastinya melonjak kegembiraan apabila menang yahooo

"ENEMY DOUBLE KILL YAHOO HAMBIK KAU DINO" Wonwoo dan Dino yang berlawan sesama sendiri walaupun hanya berada bersebelahan. Inilah manusia zaman sekarang duk sebelah pun berhubung guna gadjet.

"Guys tarikh comeback kita dah ditetapkan.. Segala hal dah settle~ cuma satu benda je lagi"
Jeonghan dan S.coups serta tidak lupa juga Joshua tiba-tiba muncul di ruangan utama. Mereka bertiga saling rangkul-merangkul seperti berada di zaman sekolah dahulu. Mengimbas kembali mungkin.

"Apa yang tak settle tu hyung?" The8 bersuara. Dia yang tadi sibuk membelek-belek majalah fesyen masa kimi berpaling. Dia segera menutup majalah tersebut dan diletakkan di tepi.

"Just one~ selamatkan pledis~" dan kegelapan tiba-tiba sahaja menguasai persekitaran. Aura kegelapan seperti bayang-bayangan unggu keluar dari tubuh mereka bertiga lalu memasuki badan yang lain.

"HAHHAHAHAHAHA"

Ok

Diorang

Gila

The end

**********************

Time aku nak buat homework and tulis ff lah nak keluar -,- esok ada bengkel menjawab.. Homework banyak belambak tak sempat sentuh lagi - -

Sis redha

GotNoFeel_

[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]Where stories live. Discover now