Page 2.1

616 92 75
                                    

Jam 5.30 pagi waktu KST. Para members Seventeen masih bergelut didalam selimut tebal. Kelopak mata mereka tertutup rapat tanda pemiliknya masih seronok menikmati tidur yang aman damai. Matahari pagi ini juga belum menunjukkan tanda-tanda untuk muncul.

Suhu di Gangnam, Seoul, Korea Selatan pagi ini mencecah 8°C. Suhu yang boleh dikatakan sejuk lagi-lagi salji pertama sudah luruh beberapa hari yang lalu. Tapi namja satu ini baru sahaja sampai ke Dorm Sweet Home nya.

Berbungkus pakaian berbahan tebal dengan lilitan kain dilehernya. Dia berjalan perlahan-lahan kerana rasa mengantuk semakin kuat menguasai dirinya. Terlihat jelas dengan kelopak matanya yang semakin layu.

Perlahan-lahan dia membuka pakaian tebalnya lalu diletakkan dibirai katil. Baru sahaja Woozi ingin merebahkan diri, sudut matanya menangkap PC yang terpasang dihujung bilik. Sebuah paparannya bersaiz besar dapat dibacanya dari jauh.

"CEO hilang? Ehhhh jap" dia berjalan mendekat. Perkataan yang tertera disitu dibacanya dengan teliti. Tidak membenarkan satu pun terlupa. Dia meremas hujung bajunya sebelum menjerit pelan.

"AHHHHHHHH APA BENDA NI??!!"

Erkkk pelan ke macam tu :v

Mendengar suara pari-pari kecil tanpa sayap ini, beberapa orang ahli Seventeen kembali ke alam nyata. Namun sesetengah dari mereka lebih memilih kembali tidur dari menghadap amukan makhluk kecil berbakat besar ini.

"Wae hyung?" Dino terduduk sambil mengosok mata kecilnya. Dia menguap sebelum menatap Woozi dari kejauhan. Dengan jelas dapat dilihat wajah gusar Woozi. Seperti memikirkan sesuatu yang amat rumit.

Woozi: CEO kita hi-hilang? Aku baru jumpa dia semalam

Dino: oh?

Maknae besar itu membengkokkan kepalanya ke kiri. Berasa pelik dengan sikap hyungnya dipagi hari ini. Adakah otaknya telah membeku kerana suhu dingin pagi ini?

Woozi: AKU JUMPA CEO KITA SEMALAM!!  DIA TENGAH TENGOK AKU WITHOUT BERKELIP WEHHH SERAM SEJUK AKU KAU TAU TAKKK- AUOCHHH!!!  *pegang pipi*

Entahlah dari mana datang sebuah bantal mendarat dipipi Woozi. Yang pasti pelakunya pasti sedang berusaha bersembunyi sebelum kepalanya dipancung hidup-hidup.

Padan muka bising lagi huhu -BSK

Psttt jangan cakap kat sapa-sapa tau :V -BSK

Woozi: TAK GUNA KAU MAKHLUK PRASEJARAH!!  KAU TUNGGU *ambik guitar*

Dino: ehh makhluk prasejarah tu aku kan?._. EHH APA DINO TAK SALAH LAH AHHHHH!!!!  *lari*

Woozi: tak perlu tuan hamba bersembunyi lagi.. Sampai ke lubang kubur hamba akan mencari tuan hamba HAHAHAHAHAHA *evil laugh* *kejar*

Dino: apa salah aku pagi-pagi buta ni ㅠㅠ

Sementara itu, pelaku sebenarnya sudah tersengih-sengih sambil mengintai kejadian misteri dibalik selimut tebal berwarna merah maroonnya.

Ada ubi ada lah makanan kan? -BSK

******************

Tepat jam 9 pagi, Jeonghan yang sudah berambut pendek membuka matanya. Cahaya matahari yang tepat mengenai mukanya menyebabkan dirinya tersedar. Dipandangnya ke kiri dan ke kanan mencari manusia-manusia yang lain.

Tidak dapat mengesan mana-mana makhkuk bernyawa selain cicak yang tidak bergerak di dinding, Jeonghan berjalan keluar dari biliknya. Manusia pertama tang dilihatnya adalah Dino yang terduduk diatas lantai di depan TV berskala besar tersebut.

Niat Jeonghan mahu menegur sang maknae terbatal apabila dia mengesan aura kurang menyenangkan menyelubungi Dino. Ditambah lagi dengan kesan benjol diatas kepalanya yang membukit tinggi.

"Hiks"

Jeonghan: erkk -_-# apahal lah budak ni humm

S.coups: ehem ehem..  RISE AND SHINE YOON JEONGHAN~ BANGUN PAGI PELUK S.COUPS, PELUK DENGAN PENUH ERAT~ BILA ERAT JATUH HATI BARULAH HUBUNGAN MESRA~ *depa tangan*

Jeonghan: teruknya lagu kau... MORNING JOSH !!!

Joshua: morning hannie!!  Mehh aku tolong *peluk S.coups* tabahlah ya

S.coups: (T_T;)

Seungkwan: psttt nak tau tak pagi tadi aku terbaling ehh ter ke? Ok aku baling bantal kat Woozi hyung then dia pergi marah kat dino huhuhu *bercakap dengan semut*

Semut; WOII PEKAK TELINGA AKU

Jk jk :P

Dk:*terdengar* ehh nak cakap kat hyung huhuu

Seungkwan:*pandang Dk*

Dk:*sengih*

Seungkwan:*bagi seposen* nah jangan cakap kat sapa-sapa ta

Dk: SEPOSEN IS THE BEST *hilang*

Seungkwan: apa tengok-tengok?  Boo Seungkwan memang kaya *dab*

Sementara itu sebahagian lagi Seventeen berada diruang tamu. Mereka duduk diatas sofa sambil meng-ignore Dino. Dino pula hanya menatap TV didepannya dengan tatapan datar. Tiara perasaan tiada rasa. GotNoFeel_ ㅋㅋㅋ

Hoshi: ehh kau tau tak 60 saat kat Seoul dah seminit kat Busan!

Jun: bro kau ingat aku bodoh ke?

Mingyu: memang pun

Wonwoo: memang pun (2)

Hoshi: hehehe saja nak test ㅋㅋㅋ

The8:  adakah ini lawak Instagram?

Vernon;  semestinya lah wehh -,- btw kenapa kita relax macam tak ada benda jadi ni?

Wonwoo: maksud kau Dino tu ke?

Dino;  APA SEBUT NAMA AKU??!!  ADA HUTANG KE??!!  *Baling bantal*

Svt: mommy garangnya ⊙﹏⊙

Woozi: ALOOO MAKNAE MERAJUK *peluk Dino*

Dino: cehh dia ni DONT TOUCH ME KUMAN VIRUS PENDEK

Woozi: macam lah dia tinggi sangat ∪ˍ∪

Dino: at least tinggi dari kau :P

Woozi: ni dah lebih dah ni -_-#

Svt: apa jadi sebenarnya.-.

Seungkwan: tidur lah mati lagi

Dk: buat-buat tak bersalah pulak dah dia ni ╯ω╰

Bum!!

"WEHHH HAN SUNG SOO CEO IS MISSING!!!!! "

Svt: kitorang dah tau lah sunbae._.

*****************

Nugu?  Mesti korang boleh teka punya cilek :)

Ok hari ni happy dengan result Bi HAHAHAHAHAH itu sahaja

Jap kenapa aku selalu update malam?

GotNoFeel_

[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]Where stories live. Discover now