Page 24

435 68 91
                                    

Take note: Imagine this story before clap era

*********

Pada singkat kata nya, Doogi Pd kini terbaring tidak berdaya disebuah bilik ditingkat bawah rumah 'kecil' milik Joshua. Dia sudah dirawat oleh doktor sebentar tadi dan kini Seventeen membiarkan dia untuk berehat walaupun masih tidak menyedarkan diri.

Tapi perlu diingatkan. Matanya mungkin tertutup tetapi pancaindera nya yang lain masih terjaga. Telinganya masih mampu mendengar bisikan-bisikan halus betul-betul ditepinya. Membisik kata-kata yang tidak difahami seperti mahu memukau dirinya.

Ditambah lagi jilatan basah ditengkuknya membuatkan Doogi Pd perlahan-lahan sedar. Seluruh badannya terasa remuk. Dia cuba mengerakkan kepalanya ke kiri dan ke kanan namun hampa. Denyutan di kepalanya kian menjadi-jadi.

Doogi menatap lurus keatas. Jiwanya terasa terlalu kosong. Tiada satu rasa pun mengunjungi hatinya buat masa ini. Tiada kepedihan tiada ketenangan. Hanya jiwa kosong yang perlahan-lahan dikaburi kegelapan.

*******************

"Hyung apa tajuk lagu ni sekali lagi?"

Woozi menghela nafas panjang mendengarkan pertanyaan member nya. Sudah berpuluh kali soalan yang sama memasuki telinganya. Rasanya telinga Woozi mampu menanah jikalau semua ini tidak berhenti secepat mungkin. Mulut woozi juga sudah lenguh menjawab dengan jawapan yang sama.

"Baksu" Woozi menjawab singkat dan kembali memandang helain kertas ditangannya. Dia menggigit bibir menahan amarah. Pasti selepas ini ada yang bersuara dengan kata-kata yang amat menyakitkan hati.

"HAHAHAHAH TEPUK AMAI-AMA--!!! EUGHH!!" kan. Memang sudah dijangka semua ini akan terjadi. Bermula dari kegilaan Hoshi sehingga tamparan keras dari Woozi. Semuanya sudah dapat dijangka akan berlaku.

"Dah.. sekarang aku nak korang berlatih nyanyi ni.. Aku bagi masa 30 minit untuk berlatih and tanya apa-apa yang patut.. Then kita start record arraseo?"

Pertanyaan dari Vobo A.k.a Vocal Boss itu dibalas dengan anggukan dari semua. Woozi dan yang lain kemudiannya beransur ke sudut ruangan. Mencari tempat bersendirian untuk berlatih lagu yang sudah sempurna liriknya.

Dalam kesempatan ini mereka semua bersungguh-sungguh berlatih dengan nada yang betul. Berusaha mengingati semua saranan dari pelbagai pihak semasa masih berada dibawah Pledis Entertainment dahulu.

Mereka juga tidak segan-silu bertanya pada member lain. Mereka bukannya ingin bersaing untuk mendapatkan gelaran 'penyanyi terhebat'. Hanya mahu sama-sama bangkit menyahut cabaran. Jadi tidak salahkan saling mengangkat beban yang hanya satu?

"WOOO JJAK JJAK JJAK JJAK"  studio yang tadi hiruk-piruk dengan nyanyian Seventeen kini terdiam. Mereka semua berpaling ke sumber suara itu dengan tatapan mengerikan.

Yang ditatap bukannya malu tetapi bertambah semangat. Dia naik keatas meja yang disediakan di tengah ruangan dan kembali bersorak riang. Menyanyi lirik lagu Clap tadi.

"BAKSU!! SEVENTEEN RIGHT HERE!!  SAYA SUKA SAYA SUKA" S.coups terkinja-kinja seperti watak dalam kartun upin ipin iaitu meimei. Dia berpose seperti watak budak kecil itu. Tersenyum manis dengan kedua tangan disisi pipi.

"Kau dah dirasuk Mr.Gebus ke Choi Seungcheol oii?" Jeonghan bercekak pinggang didepan S.coups. Dia turut naik ke atas meja itu supaya berada sejajar dengan S.coups. Berada betul-betul dibawah sinaran lampu.

Ohhh ikan siakap tiga rasa -Jun

"Ohh biasalah~ Mr.Gebus kan menggoda no. 1 abad ini~ mampu mengalahkan mana-mana janda beranak lima enam tujuh dan lapan sekalipun~ " Mingyu berkata-kata seperti di dalam iklan. Sempat lagi dia mengenyit mata dan tersenyum menggoda. Bersyukur lah tiada siapa yang ingin muntah kali ini.

"Isyh-isyhh mingyu..  Apa kau cakap ni??  Kau tau tak hidup ni perlu seperti pokok pisang!" Joshua yang berada tidak jauh tiba-tiba mencampakkan helaian kertas betuliskan lirik betul-betul didepan muka Mingyu. Seperti membuang sampah kepada sampah masyarakat :V

"Pokok terung tak boleh ke
= ̄ω ̄="  bukannya marah, Mingyu semakin bersemangat jadinya. Aura Mr.Gebus kian menguasai dirinya. Dia berkelip-kelip sambil memuncungkan bibirnya kedepan seperi meminta sekucup ciuman.

"Apa terung-terung? Kita boleh makan carrot je~"

"ANDWAE!!! MANA BOLEH MAKAN CARAT!!  KESIAN DIORANG HUWAAAA ಥ,ಥ "

Vernon yang tadi berkata dengan niat mahu menaikkan suasana terdiam menatap The8. Jikalau The8 bukan Hyung nya, pasti sudah lama dia memenyek(?) The8 menjadi ayam penyek. Sedap gak boleh makan dari buat orang speechless.

"wae nahanteman ireona shipgo
nun kkamppakhamyeon jumareun gago
igeo waenji nada shipeumyeon"  kegiatan sia-sia Seventeen terhenti apabila mendengar suara Dk yang sedang berlatih. Dia sedikit pun tidak mahu masuk campur dengan 'pergaduhan' mereka.

"Woaaa" Mereka tiba-tiba sahaja terpesona dengan suara Dk yang boleh dikatakan ibarat nyanyian bidadara di langit. Mengundang ketenangan dan rasa cinta dalam diri mereka.

Ya. Betul. Sebelum mereka sedar yang menyanyi bukanlah bidadara tetapi seekor kuda atau donkey yang tersesat di dalam studio.

Atleast merdu kehh *dab* -Dk

"Ni bila nak turun wahai putera shrek dan puteri fiona oii?" Wonwoo yang terlahir dengan muka datar (tapi kacak) mengetuk-ketuk meja tadi. Dia tidak sekali pun memandag S.coups dan Jeongha dan lebih memilih fokus pada rap nya.

"Lupa lah tu sebab rasa di awan-awanan" Tanpa sedar Jeonghan dan S.coups merona malu dengan kata-kata Dino itu. Mereka berdua bingkas turun dan membetulkan pakain mereka.

Chh malu lah sangat..  Menyampah -Dino

"WEHHH KITA NAK COMEBACK YAHOOO" Seungkwan menjerit gembira. Dia lantas memeluk Woozi disebelahnya. Bersama-sama berkongsi kegembiraan dengan orang yang tersayang.



Jangan ignore aku -Wen Junhui

**************

Aku .. Kenapa aku tak update..  Sebab aku rasa hilang suatu rasa

Ehet bye

GotNoFeel_

[C]Sequel To Diary:Transmission [Season 5]Where stories live. Discover now