5;

6.1K 599 85
                                    

"Eeeee~ geramnya aku dengan Jungkook ni! Dah lah kau terjatuh sebab dia, lepastu dia marah kau pula--"

"M-Mina.. relax lah.. janganlah marah. Aku yang terjatuh sendiri. Dia marah aku sebab aku.. kacau dia. Dia rimas kot". Kataku dengan senyuman kekok.

"Tapi, at least cakaplah 'Mianhae' ni langsung tak cakap! Makin meyampah pula aku tengok dia tu". Kata Mina.

"Kwaenchana, aku ok. Kau janganlah risau~ benda dah lepas aku tak nak ungkit lagi.." Kataku.

"Kau ni terlalu baik lah Daeyoung.. kau sepatutnya lebih kuat dan garang! Kita perempuan tak boleh terlalu lemah". Kata Mina.

Aku ketawa, "Aku dibesarkan oleh orang tua yang lemah-lembut. Omma dan appa aku cakap 'Segala apa yang kita lalui perlu sabar dan tabah. Kita perlu rendahkan diri'. Aku dah lama kekalkan prinsip ni dalam hidup aku. Jadi, aku memang susah nak marah.. tapi aku senang menangis". Kataku.

"Hebatlah kau ni.. walaupun banyak cabaran kau sejak masuk ke sekolah ni, kau tetap diamkan diri dan anggap benda tu biasa. Kalau aku jadi kau, dah lama aku mengamuk macam singa". Mina ketawa.

"Hehe~". Aku ketawa.

"Tapi, kalau kau ada apa-apa masalah.. kau boleh luahkan perasaan kau pada aku. Mana tahu aku boleh tolong kau?". Kata Mina dengan senyuman.

"Baiklah. Terima kasih Mina~". Kataku.

"My pleasure~~". Katanya.


Tiba-tiba, ada seorang pelajar lelaki berlari pantas dengan keadaan yang sangat panik dan terus masuk ke kelas kami tanpa memberi salam.

"Kecemasan! Kecemesan! Ada berita buruk! Jungkook nak bunuh diri! Dia berada di tingkat atas sekali!". Kata lelaki itu.

Aku terkejut.

Patutlah dia tak masuk kelas lagi. Ingatkan dia tak datang.




Masa seolah-olah sedang berhenti seketika.

Mataku mulai berair.

Aku tidak tahu kenapa aku hendak menangis, tapi aku tidak boleh kehilangan Jungkook.

Tanpa kebenaran sesiapa, aku terus berlari keluar dari bilik darjah ini dan menaiki tangga kecemasan dengan pantas. Aku berlari selaju yang aku mampu. Walaupun kaki aku masih sakit, aku hanyamengendahkannya.

"Hey!--"

Lelaki itu memanggilku tetapi aku tiada waktu untuk mendengar penjelasan sesiapa.



Aku telah tiba di tingkat paling atas bangunan sekolah ini dan susuk tubuh Jungkook telah kelihatan. Dia berdiri dengan teguh di hujung bangunan ini dan Jungkook kelihatan ingin melompat. Dia menangis.

Aku juga menangis.

Ramai pelajar yang berkumpul di tingkat bawah sekali beserta dengan guru-guru. Mereka semua berasa risau.

Pihak bomba segera meletakkan belon kusyen yang bersaiz sangat besar di tingkat paling bawah sebagai tanda keselamatan. Pihak polis juga tiba.

"Jungkook!". Aku jerit.

Jungkook menoleh kepalanya dan memandangku.


Jungkook tiba-tiba ketawa.

"Kau buat apa kat sini hah? Nak join aku juga ke? Kau dengar sini baik-baik Daeyoung.. dunia ni kejam! Orang macam aku ni tak layak hidup--"

"ANDWAE!". Aku jerit.

"Kau siapa nak halang aku hah? Kau baru sekolah dua minggu kat sini dah berlagak macam dah senior! Parents aku tak sayangkan aku! Tak ada siapa nak kawan dengan aku! Tak ada siapa yang cintakan aku! Buat apa aku teruskan hidup dan terus merana atas kesakitan ni!". Jungkook jerit dengan air mata yang bergelinangan.

the antisocial • j.jk [C]Where stories live. Discover now