Chapter 21

5.3K 411 118
                                    

[TROY RANDAL]

*1 Year Later*

Setahun berlalu, nothing much happen. Lepas saya jumpa Corin di KK last year, saya memang balik KL terus.

I was rejected for the second time masa tu, dan saya tidak sanggup sudah berdepan sama dia lagi. Saya ada reason kenapa saya tidak kejar dia masa dia keluar dari hotel tu.

Saya tau dia marah, she should be. Saya tau bah saya pun balik2 reject dia dulu walau pun saya masih care dia. 

Saya balik saja KL tu, habis saya kena marah oleh dady mamy. Memang salah saya bah kan, lari dari wedding saya sendiri. Even Rysa dan Alvis pun tidak bulih tulung saya.

Saya personally kasih keluar duit saya bayar semua ganti rugi untuk tu wedding preparation. Dady paksa saya pi jumpa family Kelsah untuk bagi explanation dan minta maaf.

Nasib baik masa saya jumpa family Kelsah, only uncle Thomson dan aunty Olivia saja yang ada. Saya betul2 minta sorry sama family Kelsah, in fact saya tidak juga expect diorang kasih maaf saya sebab saya sudah kasih malu diorang 1 keluarga.

Tapi, suprisingly..diorang macam faham pula kenapa saya lari 😅.

*flashback starts*

"Troy...dua kali ko cancel wedding kamu dulu...and now, ko sendiri lari..ko sama Kelsah ada masalah kah? Sebab kalau macam ni lah cerita kamu, kalau kamu kawin juga uncle takut---" Bilang uncle Thomson sambil geleng2 kepala, uncle pun tidak sanggup sambung kata2 dia sendiri.

"Ya..Troy...ko cakap saja sama uncle aunty kalau ko ada masalah..kami tidak kisah duit belanja semua tu, tapi..aunty kasian bah Kelsah."

"Sorry..uncle..aunty...memang sebelum ni sa cancel wedding sebab sa belum ready...maybe sa belum ready untuk ada komitmen, tapi sebenar nya sa---sa masih ada hati sama ex tunang sa dulu. So...kalau bulih kan, biar lah hubungan sa dan Kelsah sampai sini saja, daripada dia terus kecewa."

*flashback ends*

Lepas bagi explanation sama uncle dan aunty masa tu, diorang pun tidak bulih buat apa2, terpaksa terima keputusan saya untuk kasih putus tunang dengan Kelsah. Nasib baik juga lah uncle dan aunty jenis understanding.

After that incident, saya dengar2 Kelsah mengalami depression yang melampau. Saya cuba jumpa dia tapi dia tidak mau. Ricky siap warning lagi saya supaya jangan kasih tunjuk muka depan Kelsah lagi.

I feel so bad for her actually, memang salah saya. Because of her depression, uncle Thomson hantar dia pi Australia, stay sama family side uncle di sana. So, memang saya tidak pernah sudah jumpa or berhubung sama dia since the incident.

Walau pun hal antara saya dan family Kelsah sudah setel, diorang dady mamy masih marah lagi sama saya. Dady betul2 kecewa sampai dia transfer saya pi JB branch ganti Alvis while Alvis kena suruh balik pi HQ firm.

Mamy pula, macam biasa lah nangis2 bah dia. Saya pula susah hati. Sudah saya pujuk2 dia, tapi masih juga dia makan hati. Dia bilang dia mau balik UK kasih tenang fikiran, since then jarang sudah dia balik malaysia.

Hari ini ada annual meeting di office HQ, so saya balik KL untuk attend tu meeting. Dalam 3 jam gitu, tu meeting habis terus saya ikut dady pi bilik office dia.

"Hai dad....Can I come in?"

"Hai Troy...erm...bah..duduk lah." Saya tarik kerusi depan meja dady.

"Dady sihat?

"Sihat. Bila ko balik JB ni?"

"Aik...dad...sa baru sampai KL, ko mau sa balik sana sudah?" Bilang saya.

The Hidden Past (Season 2) [COMPLETED]Where stories live. Discover now