Special Chapter Part 2

3.5K 231 30
                                    

[KELSAH]

"Oh myyy....punya penat sa." Saya terbaring di sofa, luggage2 saya semua bertaburan sana atas lantai. Kami baru sampai dari Beijing. Sudah lah flight delay 1 jam tadi masa di China.

"Kel...susun dulu bah beg2 ko ni. Kalau mami nampak, dia bising nanti." Bilang Ricky.

"But mami is not here. Hehe..." Saya berdiri dan ikat sanggul rambut saya. Saya nampak Ricky naik atas sudah pi bilik dia. Malas saya mau layan dia, pandai moody.

Saya masuk dapur dan buat coffee. Sana di kitchen bar saya minum coffee saya sambil scroll2 handphone saya. Ketawa2 saya cek FB dan IG saya.

📩 Kepochi Group

📩 Beth : "Kel!!! How's Beijing?"

Senyum2 saya nampak mesej dari whatsapp group..Yes, Kepochi Group...Diorang si Beth lah tu pi kasih wujud ni group, tempat bergosip kunun.

📩 Stella : "Ui...si mandak balik sudah kah? Ui Kel...mana ko?"

📨 Me : "Iya bah...sa baru sampai ni. Cepat juga kamu dapat berita ni."

📩 Beth : "Bukan ko cek-in di fb ko kah tadi ko baru sampai KLIA? Haha...Sott..."

Alamak..yah bah kan..Saya lupa pula saya ada post di FB saya tadi. 

📩 Stella : "Haha..bah bila ko masuk ofis ni? Boring o kalau ko teda."

📨 Me : "Belum tau lagi. Wei...jom, lepak ni malam. Hot story!"

📩 Beth : "Wow! Ada jejaka ko bawa dari Beijing kah?"

📩 Stella : "Ur brother ikut?"

📨 Me : "What? Ricky? NO! Bah, jumpa tempat biasa. Susah cerita dalam chat. See ya."

🌼🌼🌼

Saya baru sampai sana The Swing, it's a restaurant and bar tempat saya dan the girls lepak selalu. Dari jauh lagi saya nampak diorang Beth dan Stella sana meja luar.

"Sorry girls...Jalan jamm."

"Ok bah. Kami sudah order untuk ko. U want to add anything?" Bilang Beth.

"It's ok. Pandai juga kamu order untuk sa kan." Separuh sudah tu oren juice saya minum, haus kan.

"How's ur brother? Sihat?" Bilang Stella. Saya pun tidak faham Stella ni, asal kami keluar sama2 mesti dia tanya pasal Ricky. Saya tau bah tu dia suka Ricky tapi dia tidak juga berani pi approach.

"Sihat bah. Sana dia di rumah tidur. Kamu tau kah tu conference 1 minggu bah kan tapi sa rasa maybe 2 atau 3 hari saja si Ricky muncul. Most days, hilang. Tidak tau pi mana."

"Dia pi cari 'hiburan' mangkali oow...haha.." Ketawa2 bah kami. 

"Hiburan? U mean perempuan? Ricky cari perempuan? Hahaha..Good luck with him. Bah, enough with my brother. Cuba kamu teka sepa sa jumpa masa di Beijing?" Tiba2 saya excited mau kasih cerita diorang Beth.

"Nah kan...I know ko mesti jumpa someone ni. Sepa aah? Ada clue kah?" Bilang Beth.

"The famous handsome lawyer."

"Punya ramai handsome lawyer, yang mana satu? Kadang2 yang uncle2 pun hensem juga tu. Hahaha.." Kurang asam bah diorang Beth ni. Adakah uncle2...

"Bukan bah...Gila bah kamu ni. My only handsome lawyer." Saya angkat2 kening saya, mesti diorang Beth bulih agak sudah ni.

"No way!! Troy Randal???!" 

"Shit, betul bah Kel. Kamu sama2 sudah kah?"

Nah kan...saya yakin diorang bulih agak bah. Bukan apa, saya memang lama sudah bah minat si Troy. Sebelum saya jadi lawyer, saya praktikal di firm dadi. Selalu saya dengar tu nama kena sebut2. Pernah satu kali saya ikut dadi pi dinner under Lawyer Association sana **** Hotel, I think it was 3 years ago. Sana lah saya nampak Troy, gawd...He looks so perfect and handsome. So, my these two girls lah tempat saya meluah perasaan saya. That is why diorang tau my only handsome lawyer is Troy Randal.

The Hidden Past (Season 2) [COMPLETED]Where stories live. Discover now