Chapter 14

4.7K 376 164
                                    

[TROY RANDAL]

"Dad...apa ni? What engagement???" Habis saja tu party, saya ikut dady masuk bilik office dia.

Punya saya terkejut bila dady announce pasal engagement saya dan Kelsah bulan depan!

"Aiii...bukan dady ada kasih tau ko kah tu, tapi ko diam saja. Lagi pun bukan ko bercinta sama anak si Thomson?"

Few months back, dady keluar dinner sama uncle Thomson, dan masa tu dady bilang diorang ada discuss pasal mau kasih tunang saya dan Kelsah. Yes, dady ada bagi tau saya pasal tu tapi saya tidak bagi respon...Why?...'Cause masa tu fikiran saya messed up sebab baru jumpa Alvis dan Corin.

"Ya lah...bercinta tapi tak kan lah mau tunang sudah. Belum sampai 1 tahun lagi kami sama2."

"Jadi ko mau tunggu sampai bila? Troy...Kelsah tu dari keluarga yang baik2..dady kenal betul bapa mama dia. She's perfect for U. Jan pula ko menyesal kalau lelaki lain yang dapat dia."

"Okay..okay...But do U really need to announce to the whole office? It's just an engagement, tidak payah panggil semua orang."

"Okay..yang ini, ur mom punya plan. Dia tidak mau lagi engagement macam ko sama Corin, hiding from everyone. Speaking about ur mom, this weekend dia balik sini. Dia mau tulung buat preparation. Nanti ko invite Kelsah dinner di rumah, k."

Saya geleng2 saja kepala saya. Dalam diam, dady mamy sudah ada planning pula. This time saya tidak bulih escape sudah. Everyone knows. Saya cuma mampu mengeluh.

"Bah mana2 saja lah. Sa balik dulu, Kelsah is waiting for me outside."

Saya berdiri dan keluar dari bilik office dady. Masa saya buka pintu bilik tu, ngam2 ada saturang staff sedang berjalan menuju pi bilik dady. Terbulat bah mata saya nampak dia, cepat2 saya keluar dan tutup pintu office dady. Saya sengaja blok jalan dia.

"Corin?"

"Hai, Mr Troy. Is Mr Randal available?" Bilang dia. Saya masih berdiri depan2 pintu office dady.

"Y-Yes. Kejap..apa ko buat sini?"

"Oh..sa praktikal sini...for 3 months...erm..today is my first day."

"Praktikal??"

"Yes, Mr Troy. Now, if U excuse me, I need to see Mr Randal."

"Wait...so...ko ada join party office tadi?"

"Yupp...the food was nice..lama tidak makan2 di office."

Dia tersenyum. Tiba2 saya tergamam, ini lah kali pertama saya nampak dia tersenyum dari jarak dekat sejak kami break up. Saya bagi dia laluan, terus dia masuk bilik office dady.

If she was in the party, means she knew about the engagement. Yet, she still smiling. Buduh...apa saya fikir ni? Tak kan dia mau nangis. 

🌼🌼🌼

[CORIN MARKUS]

"Corin...apa plan ko lepas grad nanti." Bilang Sasha.

"Balik sabah, cari kerja di sana." Bilang saya sambil hirup coffee latte saya.

Lama sudah saya tidak lepak minum2 sama Sasha. Right after kerja, kami pi minum sana coffee shop depan office building. Ngam2 juga TGIF kan, bisuk teda kerja so teda masalah kalau kami lepak lewat sikit.

"Ko tidak mau kerja di GR8? I'm sure Mr Gordon or Mr Randal tidak kisah ko kerja sana."

"Ish...tidak mau lah."

"Eee..kenapa? Ko tidak mau keja sama2 sa? Sejak ko teda, boring sa teda kawan di ofis. Oooo...ko tidak mau satu ofis sama Mr Troy ni kan? 😏 "

"Yes and no. Sa mau cari new environment bah. Ikut hati mau ja sa praktikal tempat lain tapi tidak tau kenapa tu kolej sa bulih hantar sa pi sini. And yes, sa malas kerja sama bos ko tu."

The Hidden Past (Season 2) [COMPLETED]Where stories live. Discover now