Chapter 10

4.5K 346 243
                                    

[CORIN MARKUS]

Selepas saya jumpa Alvis di cafeteria kolej, dia terpaksa balik sebab tidak lama lagi flight dia pi KK. Saya pi jumpa diorang Rudy, ngam2 diorang pun di sana cafeteria juga. Kami chit chat sekejap then pi lepak di dewan kolej, pi tinguk student2 freshie yang baru masuk mendaftar. Dekat2 jam 5 tu baru kami balik, saya ikut kereta Rudy. 

Ya lah, sejak saya dan Troy putus, teda sudah driver saya ambil-hantar pi kolej 😅. Saya tumpang kereta Rudy saja sekarang. Mula2 tu diorang heran juga sebab saya jarang sudah keluar sama Troy. Tambah lagi kehadiran Alvis, yang kadang2 pandai muncul di kolej. Last2 saya terpaksa kasih tau diorang yang saya sudah break up sama Troy. Nasib lah diorang tidak pernah tau yang saya pernah bertunang, kalau tidak lagi banyak tu soalan2 diorang.

Masa on the way balik tu saya baru teringat yang saya mau jumpa Troy sebab saya mau cakap pasal yuran pengajian saya. Saya minta Rudy kasih turun saya di GR8 Firm. Diorang pun tidak banyak tanya, bagus bah ada kawan2 macam diorang ni.

Sampai di GR8 Firm, ramai sudah staff yang balik. Sasha pun teda di meja dia. Salah saya juga bah tidak call or whatsapp Troy sebelum saya datang. Tapi saya confident dia masih di office, sebab saya tau dia jarang balik awal.

Saya cuba ketuk pintu office Troy, tapi no respon. Tak kan teda orang. Saya bulih nampak bah tu lampu masih ber-onn dari bawah pintu bilik dia. Saya cuba ketuk lagi, ni kali ada kuat sikit saya ketuk, masih juga teda respon. Last2 saya main buka saja aah tu pintu.

Fcuk!!

Punya saya terkejut nampak Troy sama saturang perempuan. What the hell? Did they just...make out? Tiba2 saya yang rasa malu ni. Dua2 diorang tinguk saya dengan muka terkejut.

"C-Corin..." Cepat2 dia berdiri, tu perempuan pun cepat2 kasih bagus skirt dia. 

"Mr-Mr Troy. I-I am so so sorry. I-I don't mean to in-interrupt U." Tergagap2 saya bercakap aah. Saya balik2 tunduk minta sorry. Sakit hati saya tu tidak payah cakap lah kan. What do I expect? Of course, Troy already move on. Dengan prestasi dia sebagai playboy, muka handsome and hot..senang2 bah dia cari pengganti saya.

"No..It's okay." Bilang Troy.

"Dear..sa keluar dulu la k. Sa tunggu di luar." Bilang tu perempuan.

Wow..dear? Masa tu perempuan limpas saya, dia senyum. Saya pun balas juga senyuman dia.  

"Come, have a sit." Bilang Troy. Saya pi duduk depan dia.

"Sorry, sa datang tidak kasih tau ko."

"It's ok bah. Ada apa hal ko datang cari sa?"

"Er..sa mau cakap pasal yuran pengajian sa---" Belum sempat saya kasih habis ayat saya, dia terus cut saya.

"Ooh..ya...New sem start sudah kan. Ok2...Berapa total fee ko?" Dia kasih keluar buku cek dari laci dia.

"No..no..no...bukan..Sa datang bukan mau minta duit. Sa datang sebab sa mau ko stop bayar yuran sa."

"Huh? Why?"

"Why? Well, it's obvious kan yang ko tidak payah lagi tanggung sa. We--ehem---we were over so, sa rasa...yeah..U know.."

"Hmmm...ok..sa faham. So, sekarang Alvis lah tanggung ko?"

Saya baru mau explain dia yang saya sudah apply study loan, tapi tiba2 saja mood dia berubah. Dia menyandar pi kerusi dia, tu buku cek dia tadi dia umban balik masuk dalam laci meja dia.  Tidak jadi terus saya explain sama dia. Baru sekejap tadi mood dia bagus, tapi sekarang...Gawd..I miss him. Saya rindu Troy yang suka marah2 saya. Saya rindu gaduh2 sama dia.

The Hidden Past (Season 2) [COMPLETED]Where stories live. Discover now