BAB 30

76 4 0
                                    

Ashraf memberhentikan keretanya di hadapan sebuah rumah agam yang berada di hujung bandar Seoul.

"Dah sampai rupanya diaorang..."gumam Ashraf sendiri setelah terlihat dua buah kereta Lamborghini.

Dia berjalan dan menekan pin pada pintu tersebut.Dia dapat meloloskan diri kedalam rumah tersebut hanya dengan sekali percubaan.

Matanya dapat menangkap 3 figura manusia pada ruang tamu rumah tersebut.

"Awal gila ko sampai.Jalan jammed ke bro?"sindir Jin.Matanya hanya terpaku pada telefonnya tanpa memandang Ashraf.

Ashraf hanya tersenyum sambil menggosok perlahan belakang lehernya."Sorry la...ada hal tadi..."Ashraf mengambil tempat diantara Jin dan Ilham.Kiranya dia kat tengah-tengah.

"Annyeong,Nab!Sihat?"tanya Ashraf setelah melihat gadis tersebut menatang air ke ruang tamu.

"Annyeong,Ash.Nab sihat je.Ash dengan Arfa sihat ke?"tanya Nabihah semula.

"Alhamdullilah,kitaorang sihat.Tengok la sapa suami Arfa...".Nabihah hanya tersenyum mendengar Ashraf memuji dirinya sendiri.

"Ehem!Kitaorang ni tunggul kayu ke?"tanya Ilham dan Jin serentak.

"Eh?!Korang wujud rupanya!Seronok sangat sembang dengan Nab sampai terlupa korang pulak!Mian!"Ashraf hanya tersengih.

"Sebenarnya,apa sebab ko panggil kitaorang ni?"tanya Ilham.

"Jamkaman,kita tunggu sorang lagi."balas Ashraf tenang.

Ilham mengerutkan dahinya sambil memandang Ashraf dan Jin secara berganti.Namun tiada sebarang jawapan yang dia peroleh dari 2 orang lelaki dihadapannya.

Ting!Tong!

Semua orang yang berada di ruang tamu mengalihkan pandangan pada pintu kecuali Ashraf.

Setelah sekian lama,mereka memandang hadapan semula apabila tiada kelibat sesiapa pun yang masuk ke dalam rumah tersebut.

"Annyeoung!Kim Taehyung imnida!"Taehyung memperkenalkan dirinya dengan penuh bersemangat.

Semua mata tertumpu pada Taehyung yang sedang minum jus dengan tenang.

"Ma...macam...mana ko masuk???"tanya Ilham.Mulutnya sedikit terlopong apabila melihat Taehyung.Maunya tak terkejut,masa diaorang pandang pintu,takde sesiapa punyang masuk,tiba-tiba boleh pulak ada orang lain duduk kat sebelah.

"Author punya kerja.Aku hanya mengikut arahan."balas Taehyung tenang sambil tersenyum petak.Yang lain hanya meng'o'kan sahaja jawapa yang keluar dari mulut Taehyung.

"Tae,ko ada jumpa tak pasal mamat yang hyung suruh cari hari tu?"tanya Jin.Taehyung mengaggukkan kepalanya sambil mengeluarkan satu sampul surat berwarna coklat dari begnya.

"Ni maklumat pasal mamat yang hyung suruh cari hari tu.Mengikut maklumat,dia memang ada terlibat dengan kes jenayah macam pembunuhan."
Taehyung menyerahkan sampul tersebut pada Jin.Semua orang menumpukan sepenuh perhatian pada penerangan yang diberikan oleh Taehyung.

"Dia tak pernah kena tangkap ke?"tanya Ashraf pula.

"Pernah,tapi dia dapat keluar pun sebab ada orang yang ikat jamin dia..."Taehyung memberhentikan kata-katanya.Tangannya sibuk mengeluarkan satu lagi sampul yang terdapat profile tentang seseorang didalamnya.

"Yeoja ni yang ikat jamin dia."Taehyung meletakkan profile orang tersebut diatas meja.Wajah Jin serta merta berubah apabila melihat gambar yeoja tersebut.

"Napa hyung?Hyung kenal ke yeoja ni?"Ashraf yang terperasan perubahan wajah Jin,segera bertanya.Jin melepaskan nafas perlahan.Rambutnya diramas kasar.

"A...aku...aku...balik dulu..."Jin segera mencapai kunci keretanya dan meninggalkan mereka semua dalam keadaan yang masih tertanya-tanya.

✴✴✴

471 patah perkataan je dapat...sorry la pendek je untuk bab ni...author tengah takda idea😭...

Papa boxing,I ❤U!!!!Where stories live. Discover now