BAB 24

74 2 0
                                    

"Annyeonghasayo...nae irumeun Arfa Nuraisya imnida..."Arfa memperkenalkan dirinya pada seorang nurse yang bernama Soo Hee.

"Ooo...seonsaeng Aisya... seonsaeng Kim tunggu seonsaeng di dalam biliknya.Biliknya disebelah sana."nurse tersebut menunjukkan bilik Kim Seok Jin sambil tersenyum manis.

Arfa hanya menganggukkan kepalanya.Setelah mengucapkan terima kasih,Arfa berlalu mengikut laluan yang nurse tersebut tunjukkan.Sedang mencari bilik Kim Seok Jin tiba-tiba dia terlanggar seseorang.

*BUK!!!*

"Argh!!"lelaki tersebut mengerang kesakitan sambil mengutip buku-bukunya.Arfa segera membantu lelaki tersebut.

"Ahh...sosengeyo*..."Arfa membongkokkan badannya 90 darjah.Lelaki tersebut hanya tersenyum memandang Arfa.

"Ahhh...Gwenchana..."lelaki tersebut mengangkat buku-bukunya semula dari tangan Arfa.

"Awak cari siapa?"lelaki tersebut bertanya.

"Ahhh...saya cari seonsaeng Kim..."balas Arfa jujur.

"Jadi...awak la seonsaeng Aisya?Persilakan masuk ke dalam..."pelawa lelaki tersebut.Arfa hanya mengikut pergerakkan lelaki tersebut.

Lelaki tersebut meletakkan bukunya diatas meja."Nae irumeun Kim Seok Jin imnida.Banggaseunnida"Jin memperkenalkan dirinya.

"Nae irumeun Arfa Nuraisya imnida.Banggaseunnida..."balas Arfa ceria.

"Mulai sekarang awak akan berkerja dengan saya di bahagian pediatrik.Awak suka budak-budakkan?"tanya Jin sambil meneliti fail peribadi Arfa.

"Ye...saya suka sangat dengan budak-budak...diaorang conel sangat...bila tengok diaorang rasa penat saya akan terus hilang..."jawab Arfa jujur.Jin tersenyum melihat semangat Arfa.

"Marilah saya kenalkan awak dengan staff-staff kat sini..."pelawa Jin.Dia sudah berdiri dan berjalan menuju ke wad kanak-kanak.Arfa hanya mengikut pergerakan Jin.

"Annyeonghasayo,semua..."sapa Jin pada semua budak-budak yang berada disitu.

"Annyeonghasayo, Kim seonsaeng..."bergema suara kanak-kanak lelaki dan perempuan bergabung menyahut panggilan Jin.Jin tersenyum seraya memandang Arfa yang berada di belakangnya.

"Hari ni seonsaeng ada bawak sorang lagi seonsaeng baru untuk kamu semua...Perkenalkan,Aisya seonsaeng...Dia akan tolong seonsaeng untuk rawat kamu semua...harap kamu semua boleh menyuaikan diri dengan Aisya seonsaeng...araseo?*"tanya Jin.Pertanyaan Jin hanya dibalas dengan anggukkan dari mereka.

🌟🌟🌟

"Seonsaeng Aisya..."panggil Jin lembut.Kepalanya terpancul dibalik pintu bilik Arfa.

"Nae...ada apa sunbaenim Kim?"tanya Arfa.Tangannya sibuk mengemas buku dan barangnya.

"Kalau awak tak kisah boleh saya hantar awak balik?"tanya Jin sopan.

"Hmmm...boleh jugak...kajja!"balas Arfa sambil menyandang begnya.Jin hanya menggangukkan kepalanya dan berjalan beriringan dengan Arfa.

🌟🌟🌟

Jin memberhentikan keretanya dihadapan cafe.Mereka berhenti makan disitu.Mereka telah memilih tempat ditepi tingkap.

"Mmm...sunbaenim...."panggil Arfa.

"Oooo...tak perlulah panggil saya sumbaenim...lagipun kita sekarang bukannya dekat hospital lagi dah..."potong Jin sambil tersenyum manis.

"Errr...nae...ermm...oppa...boleh saya tau macam mana saya boleh diterima bekerja di hospital even saya tak pernah pun datang temu duga?".Jin meletakkan cawannya sebelum menjawab persoalan Arfa.

"Ooo...sebenarnya suami awak yang mohon...saya terima awak berdasarkan laporan kecemerlangan awak masa awak bekerja di Malaysia."jelas Jin panjang lebar.

Mereka meneruskan bersembang dan menikmati makanan yang disediakan.Kadang-kala terdengar gelak tawa dari mereka.Jin tersenyum melihat Arfa tersenyum.Namun senyumannya mati saat dia merasakan ada seseorang memerhatikan mereka.

Pandanganya dialihkan kebelakang secara perlahan.Kelihatan seorang lelaki berhud hitam sedang memerhati segala perbuatan mereka.

"Ermm...oppa...wae?"(Arfa panggil Jin oppa,sebab Jin lagi tua dari dia)tanya Arfa apabila melihat wajah Jin bertukar serius.Matanya memandang tajam seseorang dibelakangnya.

"Hah?Tak...tak..takde apa...ermm...Arfa jom saya hantar awak balik sekarang..."Jin sudah mula berdiri.Arfa hanya menurut langkah Jin.Mereka keluar dari cafe tersebut.

🌟🌟🌟

Seorang lelaki berhud hitam kelihatan sedang menelefon seseorang.Matanya masih lagi memandang Arfa dan Jin yang sedang berlalu pergi.

"Yoboseyo..."

"...."

"Dia ada dekat sini..."

"Ye...aku tau tu..."balas seseorang.Dia mendengus kasar.

"Abis tu ko nak aku buat apa-apa ke?"tanya lelaki tersebut semula.

"Jangan dulu...aku tak suka tergesa-gesa.Kita tunggu dulu...nanti apa-apa aku panggil ko..."orang tersebut mematikan panggilan.

Lelaki tersebut menyimpan telefonnya semula dan keluar dari cafe tersebut.

Papa boxing,I ❤U!!!!Where stories live. Discover now