BAB 27

66 3 0
                                    

Tumpuan Ashraf sedikit terganggu apabila telefonnya berbunyi menandakan ada notification masuk.Segera dia mengambil telefonnya dan membukanya.

"Whatsapp bro!Malam ni lepak jom!"
                                                    Jin

"Malam ni aku ada kelas la..."
                                                   Ash

"Alaa...takpe la...malam ni aku datang gym..."
                                                   Jin

"Ok...pape nanti aku roger...
                                                  Ash

Ashraf meletakkan semula telefonnya dan menyambung kerjanya.

🌟🌟🌟

Jin melepaskan keluhan setelah bermesej dengan Ashraf.Dia menyandarkan badannya dan memusing-musingkan kerusi tersebut sambil mengetuk perlahan pemegang kerusi tersebut.

Otaknya ligat memikirkan berkenaan lelaki yang ingin melanggar Arfa tempoh hari.

"Sapa laki tu?Kenapa dia nak langgar Arfa?"monolog hatinya.

Semakin difikirkan,makin serabut kepalanya.Dia meramas perlahan rambutnya.Setelah beberapa minit,dia menelefon seseorang.

"Hello..."Jin memulakan bicaranya.

"Hello...whatsapp bro...hyung ada apa call tae ni?"balas orang disana.

"Hyung nak jumpa ko petang ni boleh tak?"

"Boleh je...jumpa kat mana?"

"Nanti hyung send location..."

"Orait...bye..."

"Bye...elok-elok kerja..."pesan Jin seraya menamatkan talian.

🌟🌟🌟

Bunyi ketukan pintu memeranjatkan sedikit Arfa yang sedang menulis laporan kesihatan pesakitnya.Segera dia menoleh kearah pintunya.Kelihatan figura Jin telah memasuki biliknya.

"Taknak pergi rehat ke,seonsaeng Aisya?"tanya Jin sebaik sahaja melabuhkan punggungnya dikerusi berhadapan Arfa.

"Hah?!Sekarang pukul berapa?"Arfa memandang jam di pergelangan tangannya dan menepuk perlahan dahinya.

"Dah pukul 1:10pm.Patut la perut ni berbunyi je dari tadi..."seloroh Arfa sambil mengusap perutnya.

"Jomlah lunch...nasib baik saya datang,kalau tak sampai habis kerja pun awak lupa nak makan...Jomlah saya belanja..."celoteh Jin sambil bangun dan tersenyum manis pada Arfa.

Arfa menggaru kepalanya yang dibaluti tudung putihnya sambil tersengih.Jin tersenyum sambil menggelengkan kepalanya.Dia segera bergerak keluar dari bilik Arfa.Arfa menuruti langkah lelaki tersebut.

🌟🌟🌟

"Oppa!!!Hati-hati!!!"jerit Arfa.Jin segera memusingkan stereng keretanya dan berhenti dibahu jalan secara mengecut.Pemandu kereta yang tiba-tiba datang dari arah bertentangan dipandang tajam oleh Jin.

"Orang yang sama!"monolog hatinya.Pemandu kereta tersebut segera beredar dari situ setelah melihat kereta Jin tersadai di bahu jalan.

"Arfa,awak ok ke?"tanya Jin sambil menanggalkan tali pinggan keledarnya.Arfa hanya menganggukkan kepalanya.Sebenarnya dia sedikit terkejut dengan apa yang baru sahaja berlaku.

"Fuh...lega saya...awak tak pape...jomlah kita pergi lunch...awak betul-betul ok ke ni?"tanya Jin semula.Risau melihat Arfa yang tercungap-cungap menarik nafas.

"Gwenchana...jomlah kita pergi lunch...nanti lambat pulak masuk balik..."balas Arfa sambil tersenyum untuk menutup rasa takutnya.

Jin menganggukkan kepalanya dan memakai semula tali pinggan keledarnya dan memulakan semula kereta.Kereta tersebut memecut semula di atas jalan menuju ke cafe.

Sampai sahaja dicafe...

Arfa dan Jin hanya menikmati makanan masing-masing tanpa bersuara kerana masih terkejut dengan perkara yang baru berlaku tadi.Jin merasakan ada seseorang memandang dirinya dan Arfa segera menganggkat perlahan kepalanya.

Seorang lelaki berpakaian hodies hitam sedang memandang tajam kearah mereka.Jin segera mengambil telefonnya dan membuka aplikasi kamera.Dengan perlahan-lahan dia menangkap gambar lelaki tersebut tanpa dia sedari lelaki tersebut dan segera menyimpan telefonnya.

🌟🌟🌟

"Anneyong hyung!"sapa Taehyung mesra.Jin hanya tersenyum manis melihat Taehyung mengambil tempat duduk dihadapannya.

"Ada apa hyung nak jumpa Tae?"tanya Taehyung setelah mengambil pesanan.

"Hyung...sebenarnya dah beberapa hari ni,hyung rasa ada orang perhatikan hyung dengan Arfa..."Jin memulakan bicaranya sambil berbisik perlahan.

Taehyung yang mendengar kata-kata Jin mengerutkan dahinya."Maksud hyung?"

Jin mengeluarkan telefonnya dan membuka aplikasi galeri dan menunjukkan gambar seorang lelaki kepada Taehyung.Taehyung yang melihat gambar tersebut menggaru perlahan kepalanya sambil tersengih menandakan dia tak faham apa yang hendak disampaikan oleh Jin.

Jin menghela nafas perlahan dan menepuk perlahan dahinya.

"Ko ni,kerja je penyiasat tapi benda macam ni pun tak faham...hyung nak ko cari maklumat pasal mamat ni lah..."arah Jin sambil menepuk perlahan dahinya.

Taehyung tersengih sambil menggangukkan semula kepalanya.

"Manalah orang nak faham...takpelah nanti Tae carikan maklumat pasal mamat ni...papar nanti Tae roger..."balas Taehyung.Jin menganggukan kepalanya dan tersenyum.

Papa boxing,I ❤U!!!!Where stories live. Discover now