BAB 23

71 3 0
                                    

Arfa mengosok-gosok matanya yang masih mamai."Asal bantal ni berat sangat?"monolog hatinya.

Dia menarik bantal tersebut dan merabanya dalam keadaan matanya yang masih tertutup.Setelah penat menarik bantal tersebut,dia membuka matanya.Rupa-rupanya 'bantal' yang dia peluk ialah...

LENGAN ASHRAF!!!

Arfa yang terkejut segera menolak perlahan lengan Ashraf dan berjengket masuk ke dalam bilik air tanpa mengejutkan Ashraf.Dia bersandar pada pintu dan mengusap dadanya."Nasib baik dia tidur lagi..."sangka hatinya.Dia terus membersihkan dirinya.

Ashraf yang mendengar bunyi air,segera membuka matanya dan tersenyum.Sebenarnya dia dah bangun 2 minit lebih awal dari Arfa.Bukan dia tak nampak muka Arfa yang cuak bila Arfa peluk lengannya. Ikutkan hati nak je dia gelak tadi,tapi ditahan je😂.

Arfa yang baru selesai mandi,memandang Ashraf yang sedang mengereng melihat dirinya sambil tersenyum.Arfa menaikkan keningnya.Dilihat badannya,elok je berpakaian.

"Napa pandang orang macam tu?"tanya Arfa.

"Aikk?!Tak tau ke pura-pura tak tau?"tanya Ashraf semula.Dia mula bangun dari katil dan berjalan perlahan menuju ke bilik air bilik mereka.

"Apa dia?"rengus Arfa.Dia malas nak main tarik tali dengan Ashraf
pagi-pagi ni.Buang masa je.

"Tadikan sayang peluk lengan abang,takkan tak ingat kot?Pandai ye sayang ambik kesempatan?"balas Ashraf sambil tersenyum nakal.

"ASHRAF!!!"jerit Arfa kuat sambil mengejar Ashraf.Ashraf segera berlari masuk ke dalan bilik air supaya tidak ditangkap oleh Arfa.

"ASHRAF!!!BUKAK PINTU NI!!!KO PURA-PURA TIDUR JE KAN TADI?!!!ASHRAF!!!"riuh rumah tu disebabkan suara Arfa yang mengamuk.

Ashraf ketawa berdekah-dekah didalam bilik air.Arfa berdengus kasar dan turun ke dapur untuk membuat sarapan.Sedang asyik menggoreng nasi goreng matanya telah menangkap satu balang garam yang terletak elok diatas kabinet dapurnya.Akalnya terus berputar laju.Senyuman jahat terukir dibibirnya.

Sementara didalam bilik...

Ashraf keluar dari bilik air sambil terintai-intai mana tau tetiba ada singa betina muncul.(Author:Apa ko merepek ni,Ash?😂)

"Tak de...bagus selamat aku...😥"monolog hatinya.Dia menarik nafas lega.Dia segera turun ke dapur apabila terbau aroma yang sangat sedap dari dapur.

Arfa yang perasaan kehadiran Ashraf segera mengajak suaminya makan.Mata Ashraf terkedip-kedip apabila melihat nasi goreng buatan Arfa.Dia segera memasukkan nasi goreng tersebut ke dalam mulutnya.

"Arghhhh!!!Pedas!!!"meraung Ashraf sambil mengipas-ngipas mulutnya.Arfa segera menyuakan air nescafe kepada Ashraf.

Psuhhhh!!!!Ashraf menyembur semula air yang diminumnya.Masin!!!Dia segera berlari ke singki dan berkumur-kumur.Arfa yang melihat gelagat Ashraf ketawa berdekah-dekah.

"Ko saje je kan?"marah Ashraf dengan mukanya yang masih memerah.

"Hahahaha!!!Sape suruh tak tengok dulu nasi tu...kan ada cili kat situ...yang abang pergi main suap je dah kenapa?Pasal air tu mungkin sebab Aisya tak perasan nescafe tu Aisya terletak garam...mian....hahahaha!!!"jelas Arfa namun masih lagi ketawa sambil menekan perutnya.

Muka Ashraf telah bertukar masam.Dia segera duduk disebelah Arfa dan meletakkan kepalanya keatas bahu Arfa.Arfa yang terkejut segera mematikan ketawanya.(ayat apakah?)

"Abang ni kenapa?"tanya Arfa sambil mengesot ketepi.

"Sebab Aisya dah kenakan abang,Aisya kena suap abang!"arah Ashraf sambil membuka mulutnya.

"Taknak Aisya...makan la sendiri..."Arfa meneruskan suapannya.

"Aisya nak suap abang ke,atau nak abang cium Aisya?"ugut Ashraf sambil mendekatkan mukanya ke muka Arfa.Arfa segera menolak muka.

"Yela...yela...orang suapkan...dah buka mulut tu..."Arfa menyuapkan nasi ke dalam mulut Arfa menggunakan sudu.Ashraf menepuk tangannya setiap kali Arfa menyuapnya seperti budak kecil.Arfa hanya tersenyum melihat gelagat Ashraf.Comel je!

✴✴✴

Annyeong...semua readers Papa Boxing I 💖 You!!!Dah lama author tak cakap dengan readers (even bukan secara face to face).Mesti ada yang tertanyakan kenapa mesti dekat Korea lagikan?Sebenarnya author ni minat kpop...masa tulis cerita ni pun,author dengar lagu korea...abik feel...okey la...sampai sini jela...
Annyeong...

Papa boxing,I ❤U!!!!Onde as histórias ganham vida. Descobre agora