Chapter 50

3.7K 505 122
                                    


"Cheol tolong Cheol ! Tolong berhenti! Choi Seung Cheol !!!"

Jeritan Rachel membuatkan Cheol berhenti dari terus menumbuk Taehyung. Dia menoleh ke arah Rachel yang sudah terikat di atas kerusi. Air mata Rachel sudah mengalir laju jatuh dari kelopak mata.

Cheol meraup wajahnya sebelum menghadiahkan lagi satu tendangan pada perut Taehyung. Taehyung terbatuk-batuk dan memegang perutnya. Cheol sudah ke meja yang tersedia di bilik kecil itu. Surat cerai yang dijumpai di dalam beg Taehyung dipandangnya lama sebelum dia memandang Taehyung dengan senyuman sinis.

Taehyung memandang tajam pada Cheol. Kalau tidak keretanya sengaja dilanggar oleh orang upahan Cheol, takdenya dia akan muncul di sini dengan keadaan begini. Sudahlah pula, dah tau langgar main heret orang keluar dari kereta dan bawanya ke sini untuk berjumpa Cheol.

"Taehyung... bagus pilihan kau buat surat cerai ni. Tau sebab apa?" Cheol bangun dan mendekati Rachel. Pipi Rachel diusap-usapnya.

"Jangan sentuh Rachel!" Taehyung ingin bangun dan mendapatkan Cheol tetapi tubuhnya ditarik terlebih dahulu oleh orang upahan Cheol lalu ditumbuknya wajah Taehyung sehingga rebah kembali ke lantai.

"Ops." Cheol tertawa kecil. Rachel yang sudah menangis tidak diendahkan.

"Sebab aku dah sentuh dia Kim Taehyung, aku dah sentuh dia. Patutlah kau sayang sangat dengan 'bekas' bini kau ni." Taehyung mendongak memandang ke arah Rachel apabila mendengar pernyataan Cheol.

Rachel memejamkan matanya serapat mungkin lalu menunduk. Esakannya cuba ditahan lalu dia menggeleng-geleng. Cheol perlahan mengelap air mata Rachel sebelum dia mencangkung dihadapan Rachel untuk mencari wajah Rachel yang sudah tertunduk.

"Rachel... kau sayang aku tak?" Tanya Cheol perlahan, entah yang ke berapa kali pun taktau lah. Rachel menggeleng, matanya dibuka sedikit untuk menatap wajah Cheol.

"Aku sayang suami aku, Kim Taehyung. My first and last, my forever, my everything, my breath, also my life." Jawab Rachel berani dengan satu lafaz. Taehyung yang mendengar hanya mendiamkan diri dan menunduk.

Cheol mengepalkan penumbuknya dan mengetapkan bibirnya. Badannya mula menggigil menahan amarah. Perlahan dia menunduk dan bangun tanpa memandang Rachel lagi. Dia mengeluarkan pisau lipat yang diselitkan di pinggang seluarnya.

"Yah, kau nak buat apa tu Choi Seung Cheol!" Jerit Taehyung cemas apabila Cheol sudah berjalan untuk membelakangi Rachel. Dia tersenyum sinis.

Zap !

Rachel dan Taehyung serentak menutupkan mata mereka sekejap. Turun naik turun naik nafas Rachel namun beberapa saat kemudian dia membuka matanya semula apabila dia langsung tidak rasa kesakitan langsung.

Rachel terus menoleh memandang Cheol dan melihat tangannya yang tadu diikatkan di belakang kerusi sudah terlerai. Cheol menyimpankan semula pisau lipat yang digunakan untuk memotong (?) tali yang mengikat Rachel tadi.

"Aku dah cakap, aku hadiahkan Taehyung buat kau. Tapi esok kau milik aku, Rachel. Jangan sia-siakan kebaikan yang aku bagi pada kau atau aku akan bunuh Taehyung betul-betul." Ucap Cheol perlahan sebelum mengarahkan orang-orangnya untuk keluar meninggalkan Taehyung dan Rachel bersendirian.

Rachel dan Taehyung dipandang bersilih ganti. Terus Cheol memandang ke arah lain dan mengetapkan bibirnya geram sebelum Cheol juga terus keluar dari bilik kecil itu.

[√] Suami Mithali ° kth Where stories live. Discover now